Miesięcznik "BIZNES meble.pl" styczeń 2019

Diana Nachiło dziennikarka miesięcznika„BIZNES meble.pl” Anna Szypulska dziennikarka miesięcznika„BIZNES meble.pl” chillout X felietony Fot. Tomasz Markowski Miejsce dla snu ¿ eglować jest bosko, ale nie pływam na tyle dużo i nie na takich jednostkach, które mo- głyby zaliczyć jakieś spektakularne mielizny. Natomiast raz tego wyczynu dokonałam na kajaku. Tak – na kajaku – a zabawa pt. „To teraz z pełną pręd- kością do brzegu” skończyła się na płyciźnie w trzci- nach, skąd do brzegu była jeszcze spora odległość. Wydostać się z mielizny to coś zmienić, wypłynąć na głęboką wodę. To zostawić za sobą zeszłoroczne płycizny – jeśli takie były – rozejrzeć się za nowymi miejscami, zanurzyć w rzeczywistości i zacząć od- dychać swobodnie. Wspominał o tym w wywiadzie Sebastian Herkner: Najważniejsze dla nas wszystkich jest bycie otwartymi i ciekawymi każdego dnia. Ten te- mat podejmuje też Diana, która w tekście dotyczącym trendów „Heimtextil 2019/2020” przytacza opinię Ca- roline Till ze studia Franklin Till: Zdarza się, że wolimy patrzeć wieczorem w smartfon, zamiast uprawiać seks (…) Żyjemy w coraz bardziej stresujących warunkach i szukamy rozwiązań, które go zminimalizują, a przybli- żą nas do stanu wellbeing. Technologie w tympomagają, ale też warunkują nasze życie. Bez technologii trudno sobie wyobrazić przyszłość seniorów. Prototypy rozwiązań, które podnoszą kom- fort i bezpieczeństwo życia osób starszych zostały zaprezentowane w listopadzie ub.r. w mieście Ulvila w Finlandii. Wszystkie powstały w ramach międzyna- rodowego projektu badawczo-wdrożeniowego „Balt- Se@nioR”, koordynowanego przez WTD Uniwersyte- tu Przyrodniczego w Poznaniu, a współfinansowanego ze środków UE (INTERREG Baltic Sea Region Pro- gramme). Nigdy nie zapomnę entuzjazmu seniorów, którzy testowali prototypy, chłonęli te nowoczesne technologie, ale też czerpali radość z działania i przede wszystkim ze spotkania. Pewnie żadna mielizna im niestraszna, bo i niejeden sztorm przeżyli. Wszelkiej pomyślności w 2019 r. – odwagi do po- dejmowania wyzwań! Zejść z mielizny ¥ nimy na jawie, a sen staje się rzeczywisto- ścią. Nieprzypadkowo, bieżące wydanie pokazuje, jak wiele scenariuszy możliwych jest w dzisiejszym świecie. Wszystko wydaje się kwestią naszej decyzji. Decyzji o tym, czy chcemy uciekać od rzeczywistości, czy realizować w niej swoje najskrytsze i najbardziej szalone marzenia. Co roku bardzo ciekawym i rozwijającym doświadczeniem jest przyglądanie się trendom opracowywanym przez specjalistyczne zespoły współpracujące z wiodącymi imprezami wysta- wienniczymi. Rok kalendarzowy zaczyna się zwykle od targów „Heimtextil”, tak ważnego wydarzenia dla całej branży związanej z tekstyliami meblowy- mi i dekoracyjnymi. Ciekawe, czy w ubiegłym roku Państwo również zaobserwowali jak ważny stał się temat roślin. Do domów wracają zapomniane ga- tunki kwiatów doniczkowych. W biurach powstają niebywałe zielone ściany, a w miastach nie brakuje zielonych oaz. Na znaczenie tego eko trendu w ubie- głym roku wskazał zespół obserwatorów trendów współpracujących z „Heimtextil”. Co będzie ważne w tym roku? Utopia, czyli świat idealny! Jak wiado- mo, rzeczywistości nie budują ideały, według design teamu będziemy więc jak najchętniej kreować, ko- rzystać i uciekać w sfery, w których możliwy jest relaks przez zabawę, kontakt z naturą i sztuką, od- cięcie nadmiernych bodźców lub wejście w wykre- owaną cyfrowo rzeczywistość. Z drugiej strony, ciekawym tematem są sy- pialnie, których przestrzeń budowana jest przede wszystkim na podstawie naszych indywidualnych pragnień z wykorzystaniem oferty dostawców z na- szej branży. Każdy z nas ma inny gust, dlatego nie- zwykle ważna jest personalizacja i poznanie swoich potrzeb – zaznaczyła Katarzyna Jaros-Puzio, dekora- torka wnętrz i projektantka IKEA. Rozpoznanie ich i realizacja w życiu wydają się trendem, który warto uznać za ważny nie tylko w tym, rozpoczynającym się właśnie roku. 104 BIZNES meble.pl [ styczeñ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=