Miesięcznik "BIZNES meble.pl" styczeń 2019

Rozmowy obsztuce 28 listopada ub.r. Studio Forma 96 zaprosiło na spotkanie, które stało się pretekstem do rozmów o sztuce i wizjach architektów. WARSZAWSKIE STUDIO FORMA 96 , zajmujące się kompleksowym wyposaża- niemwnętrz, przeobraziło się w przestrzeń spotkań i ożywionych dyskusji o sztuce i designie. Jego właściciele od prawie 30 lat świadomie rezygnują z szybko prze- mijającego wzornictwa, oferując Polakom alternatywę, w postaci często ręcznie wy- konywanych produktów firm, cieszących się renomą w świecie wzornictwa. Repre- zentująca Studio Joanna Pazik, podzieliła się z gośćmi historiami wielu rodzinnych manufaktur, w których pasja właścicieli, połączona z doskonałym rzemiosłem, sta- le zachwyca, inspirując kolejne pokolenia. Propozycje marek Poliform, Flexform, SieMatic, Rimadesio, Gervasoni, Antonio Lupi, Catellani & Smith czy Dedon od lat wpisują się w kanon klasyki, pozwalając sobie na nieoczywiste, jedynie subtelne na- wiązania do aktualnych trendów. Na spotkaniu nie mogło zabraknąć odniesień do sztuki we wnętrzach. Zapro- szeni na spotkanie architekci i przedstawi- ciele mediów dyskutowali o wykorzystaniu dzieł sztuki i ich umiejętnym wpisaniu w kontury domu. Dobrze zaprojektowa- na przestrzeń powinna stworzyć idealną scenografię dla eksperymentów artystycz- nych, służąc w równym stopniu właści- cielom, jak i ich różnorodnym zbiorom. Z rozmów, zainicjowanych przez Jana Szadkowskiego, projektanta wnętrz i dy- rektora artystycznego „WarsawHome”, wy- łoniła się teza, że dobór dzieł sztuki nie po- winien być przypadkiem, ani fanaberią. Na szczęście dawno już minęły czasy nadzoru dydaktycznego, który sugerowałby, jak po- winien wyglądać dom ubrany w sztukę. Dobrze, jeśli zbiory coś deklarują, snując opowieść o domu i jego mieszkańcach. Z punktu widzenia architekta niekoniecz- nie dopasowując się paletą barw wyłącznie do koloru kanapy. Pogląd, jakoby prace artystów posiadać mogli tylko najzamożniejsi, a pozostali jedynie podziwiać na wernisażach, pora odłożyć już do lamusa. Reprezentująca galerię sztuki współczesnej Desa Modern Natalia Sopoćko opowiadała o seriach in- kografii i seriografii, które poza możliwo- ścią obcowania z uznaną sztuką za niewiel- kie pieniądze, okazują się być także świetną inwestycją. Do niedawna sztuka wydawała się być elitarna, dostępna tylko dla wybra- nych, interesując jedynie wąskie grono od- biorców: ludzi świadomych, kolekcjonerów, historyków sztuki czy młodych projektan- tów. To się zmieniło. Polskie społeczeństwo dojrzewa, sztuka zaczyna być ważna – mó- wiła EwaMierzejewska, która sama zaczęła organizować Targi Sztuki Dostępnej. d design X wiadomoĂci ZADANIEM, które Koelnmesse powie- rzyło urodzonemu w Argentynie gwiaz- dorowi, jest zaprojektowanie holistycznej przestrzeni życiowej, która koncentruje się wokół kuchni. Dla urodzonego w Argen- tynie designera to powrót do dzieciństwa, ponieważ dorastał w branży hotelarskiej i restauracyjnej, i podobno spędzał więcej czasu w kuchni niż w salonie. Wracam do przeszłości, by patrzeć w przyszłość – uwa- żam to za ekscytujące – mówi Alfredo Häberli. Projektant jest zdania, że kuchnie zmieniły się diametralnie w ciągu ostat- nich kilku dekad. Rozwinęły się w inne przestrzenie mieszkalne i aranżacje prze- strzenne. Kuchnia udowadnia, że napraw- dę ważne rzeczy w życiu są długowieczne, a dom to najlepszy tego przykład. Inną kwestią, na którą zwraca uwagę designer, jest to, że w przyszłości pojawi się jeszcze silniejsze napięcie między kuchnią analo- gową a cyfrową, dlatego odwiedzający tar- gi będą mogli doświadczyć kuchni w rze- czywistości rozszerzonej. Partnerami branżowymi kuchni przy- szłości są firmy: Arwa, Samsung, Schott Ceran i Petersen Tegl. W ramach instalacji użyte zostaną produkty takich producen- tów, jak Alias, Astep, Atelier Pfister, Balten- sweiler, Flos i New Tendency. d PROCESY PROJEKTOWANIA, pro- dukcji i wprowadzania do sprzedaży no- wych produktów są długotrwałe. W tym czasie projekty mogą być masowo ko- piowane, a wskutek tego rynek zalewany jest tanimi imitacjami. Marka Moooi nie przestaje wierzyć w wartościowe wzory. Zamiast bezskutecznej walki z naduży- ciami woli podkreślać autentyczność własnych projektów. Jak mówi Robin Bevers, dyrektor ge- neralny Moooi: Innowacja, prowokacja i poezja to filary marki Moooi . W tajnych laboratoriach holenderskiej firmy po- wstało więc urządzenie o nazwie „The Button”. Umieszczanie go na produk- tach tego brandu stanowi gwarancję autentyczności danego projektu. Orygi- nalność produktu jest sprawdzana przy pomocy inteligentnej technologii NFC. Skanowanie przycisku można wykonać za pomocą urządzenia kompatybilnego z NFC, takiego jak smartfon czy tablet oraz zainstalowanej aplikacji Moooi. d Alfredo Häberli tworzy kuchniÚ jutra Szwajcarski projektant Alfredo Häberli opracowuje kuchnię przyszłości, która pod hasłem„Sense & Sensuality” zostanie zaprezentowana na targach „LivingKitchen 2019”w Kolonii. Moooi inwestuje wbautentyczny design Marka Moooi znalazła sposób na potwierdzanie autentyczności swoich projektów. Oryginalność wzoru autoryzuje niewielki, cyfrowy przycisk. 48 BIZNES meble.pl [ styczeñ 2019 Goście, którzy w listopadowy wieczór odwiedzili Studio Forma 96, mogli wymieniać poglądy lub przysłuchiwać się rozmowom o sztuce. Alfredo Häberli. Fot. Koelnmesse.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=