Miesięcznik "BIZNES meble.pl" styczeń 2019

sylwetka X design styczeñ 2019 [ BIZNES meble.pl 53 A gape, Ames, Cappellini, ClassiCon, Dedon, Ex.t, La Cividina, Moroso, Nude, Pulpo, Rosenthal, Schönbuch, Schramm Werk- stätten, Thonet, Very Wood i Wittmann – ta wyliczanka mogłaby być jeszcze dłuż- sza, bo to tylko niektóre z firm, z którymi w ciągu 12 lat miał okazję współpracować Sebastian Herkner. Ta lista robi wrażenie nie tylko na jego kolegach po fachu, ale też na dziennikarzach i krytykach designu. Przez tych ostatnich został zakwalifikowany do nowego pokolenia kreatywnych nie- mieckich projektantów. Sebastian Herkner urodził się w 1981 r. w Bad Mergenthe- im, niewielkim miasteczku uzdrowiskowym niedaleko Stutt- gartu. Decydujące były jego studia – wzornictwo przemysłowe w Offenbach University of Art and Design, gdzie od 2007 r. wykłada. Za jedno z najlepszych życiowych doświadczeń uznaje staż u Stelli McCartney w Londynie. Jak wielokrotnie podkreślał, zajmowanie się zupełnie inną dyscypliną projek- tową niż ta, którą studiował, było wyjątkowe. Właśnie wtedy zdał sobie sprawę z tego, że lubi realizować interdyscyplinarne projekty. W2006 r. wOffenbach założył własną firmę projektową – Stu- dio Sebastian Herkner i od tego czasu współpracował z wieloma znanymi na całym świecie producentami mebli i artykułów wy- posażenia wnętrz. Wswoich pracach niemiecki designer koncen- truje się przede wszystkim na tworzeniu obiektów łączących róż- ne konteksty kulturowe. Jest laureatem wielu nagród i wyróżnień przyznawanych zarówno przez prestiżowe magazyny, takie jak „Elle Deco” i „Wallpaper”, jak również w konkursach m.in . Red Dot Design, German Design Prize, German Design Award i Ico- nic Award: Interior Innovation. Najnowsze osiągnięcie to tytuł „Designer of the Year 2019 Maison & Objet Paris”. d SPOWIED½ DEMIURGA Wbrewmodom i na przekór czasom narodził się geniusz designu. Sebastian Herkner to projektant młodego pokolenia, rzemieślnik, globtroter i niekwestionowany wielbiciel różnorodności. We wszystkim, co wychodzi spod jego ręki, najważniejsza jest uczciwość. Designer nie wierzy ani w chwilową modę, ani w trendy. Od momentu, gdy założył własne studio projektowe minęło zaledwie dwanaście lat, a jego kariera nabrała błyskawicznego tempa. Era Herknera trwa do dzisiaj i nic nie wskazuje na to, aby miała się w najbliższym czasie skończyć. A n n a S z y p u l s k a Idea kolekcji„Dune”dla marki Gloster przechodzi w scenariusz dobrego spędzania czasu z przyjaciółmi na tarasie, np. spożywania posiłków, delektowania się koktajlami i rozmowami. Chodzi o dialog. Miękkość i spontaniczność to parametry kolekcji, w której skład wchodzą fotel oraz sofa dwu- i trzyosobowa. Specjalnie opracowane tkaniny„Tuck”, „Ravel”,„Dot”i„Wave”są wykonane w technologii 3D, przystosowanej do warunków na zewnątrz, tak by zapewnić przytulność. Poduszki i koce są umieszczone w aluminiowej ramie z podstawą z drewna tekowego. Asystent projektu: Betty Montarou. Podróżując samochodem i autobusem po okolicy, odwiedzając różne warsztaty naTajwanie, Herkner widział wiele mostów w całym kraju. Był zdumiony, że znalazł tak wiele ich typologii: wysokie mosty, niskie mosty, łączące się obszary. Był naprawdę zafascynowany kształtami tych mostów i ich gęstością.W rzeczywistości jest to temat jego pomysłu na pracę nad mostami lub na przełożenie idei mostu łączącego ludzi, wieś, kulturę i wprowadzenie tej koncepcji w życie. Projekt „The Bridge Bamboo Bench”, współtworzony z rzemieślnikiem Ming AnWu, składa się z bambuso- wej ławki zainspirowanej mostami i ich łukami, jednocześnie łącząc pojedyncze paski bambusowe i tworząc idealny i harmonijny most do każdego domu.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=