Miesięcznik "BIZNES meble.pl" styczeń 2019

advertorial X design P A T R O N A T tur. Etap dopracowania koncepcji chcę zakończyć prototypami z innego materia- łu, mam nadzieję że już docelowego. To pozwoli mi przystąpić do fazy testów. Jakie są plany dotyczące „Simpli” po prezentacji na wystawie pokonkursowej podczas Łódź Design Festival 2018? W tym momencie trudno jest pokazać potencjalnymodbiorczyniomwydruk, któ- ry jeszcze nie ma zakładanych właściwości. Jest to bardzo intymny projekt, nie wyobra- żam sobie takich rozmów wyłącznie na podstawie wyglądu protezy. Przede wszyst- kim trzeba jej dotknąć, może również przymierzyć. Nie widzę innej możliwości, niż stworzenie alternatywnego prototypu – wykonanego z innego niż dotychczas materiału, wykazującego znacznie lepsze właściwości fizyczne. Rozwijam projekt, żeby móc pokazać potencjalnym zainte- resowanym, a także specjalistkom i spe- cjalistom konkretną propozycję. To duża odpowiedzialność, kiedy projekt studencki ma stać się rzeczywistością. Jeśli badania potwierdzą zasadność pomysłu, będę kon- sekwentnie dążyć do jego wdrożenia. Czy nagroda główna PARADYŻ AWARD 50 tys. zł wkonkursiemakeme! okazała się pomocna w rozwoju projektu „Simpla”? Główna nagroda w konkursie make me! zdecydowanie pomaga mi w rozwi- janiu projektu. W fazie koncepcyjnej nie koncentrowałam się na dopracowaniu samego sposobu powstawania protezy – prototyp powstawał w bardziej skom- plikowany sposób, niż zakładał projekt. Wybrane oprogramowanie okazało się być niewystarczające. „Simpla” wymaga zasto- sowania projektowania parametrycznego. Obecnie skupiam się więc na nauce opro- gramowania, które umożliwi mi uprosz- czenie całego procesu, inwestuję w wiedzę. Nazwa projektu zobowiązuje ;) Nagroda oczywiście to nie tylko wspar- cie materialne, ale również ogromna doza zaufania i wiara w sens projektu. Dzięki makeme! poczułam, żemamrealną szansę zrealizować swój pomysł, a on z kolei może w przyszłości przyczynić się do poprawy jakości życia kobiet. Jaka jest opinia publiczna? Czy projekt spotyka się z przychylnością, czy jest od- bierany przez ludzi z dystansem? Projekt spotkał się do tej pory z dużą przychylnością, zarówno w Polsce, jak i za granicą. W ubiegłym roku był prezento- wany na czterech wystawach, gdzie budził żywe zainteresowanie zwiedzających (ko- lejno: Graduation Projects w Cieszynie, make me! podczas Łódź Design Festival 2018, wystawa ASP w Warszawie w ra- machWrocław DesignWeek, Global Grad Showw ramach Dubai DesignWeek). My- ślę, że trafiłam w gorący temat, ale moim celem (od początku pojawienia się pomy- słu) była chęć stworzenia realnej alterna- tywy dla Amazonek. To duże wyróżnienie i szczęście, że „Simpla” jest tak chętnie po- kazywana i opisywana. Mam świadomość, że prototyp jest atrakcyjny wizualnie i łą- czy w sobie kilka chętnie poruszanych dziś (ważnych) tematów. Przez połączenie tych cech bywa jednak odbierany jako gotowy produkt. Sama chciałabym móc zaprezen- tować gotowe rozwiązanie. Staram się więc zakończyć sukcesem kolejny etap projektu, żeby móc przystąpić do zasadnej dyskusji na jego temat. Zdaję sobie sprawę, że projekt jest atrakcyjny medialnie. Rozmawiałam z bar- dzowieloma osobami w różnymwieku. Co ciekawe, zdrowe kobiety odbierają go w ca- łości bardzo pozytywnie. Najbardziej kry- tyczne są jego potencjalne użytkowniczki, które dopiero po dłuższej chwili rozmowy przyznają, że są Amazonkami. Ich uwa- gi stanowią dla mnie największą wartość. Mam jednak świadomość, że wszystkie rozmowy odbywały się na bazie prototypu, który wyglądał idealnie, ale nie wykazywał pełni walorów użytkowych / właściwości materiałowych. Inaczej rozmawia się też na podstawie prototypu, którego nie moż- na przetestować. Dlatego tak bardzo zależy mi na kolejnych próbach. Jak projekt „Simpla” jest postrzegany na rynku zagranicznym? „Simpla” nie jest jeszcze gotowym produktem, dlatego zamiast o rynku zagranicznym, pozwolę sobie mówić o odbiorze. Miesiąc temu projekt został zaprezentowany na Global Grad Show w Dubaju. To ogólnoświatowa wystawa prezentująca projekty dyplomowe z całego świata. Na tegorocznej edycji można było zobaczyć 150 projektów dyplomowych z 45 różnych krajów, z blisko 100 uczelni. Uczestniczkami i uczestnikami wydarze- nia były osoby, które ukończyły kierunki studiów związane ze sztuką, designem, in- żynierią lub technologią. Kurator wystawy, BrandanMcGetrick podkreśla, że kluczem wyboru projektów była ich innowacyjność oraz wrażliwość na problemy współcze- snego świata. Wystawa Global Grad Show pozwoliła mi po raz pierwszy zaprezentować „Sim- plę” za granicą. Czy po udziale w konkursie make me! pracujesz teraz nad jakimś nowym pro- jektem? Jestem w trakcie rozwijania działalno- ści Bure Studio, które tworzę razem z Prze- mkiem Zemburą. Chcemy łączyć działal- ność projektową i edukacyjną. Wspólnie prowadzimy Projektowanie Rzemieślni- ków – innowację społeczną rozpoczętą w ramach inkubatora Transferhub. W ra- mach pierwszej edycji udało nam się ume- blować wnętrze jednej z zaangażowanych społecznie warszawskich cukierni. Meble zaprojektowane przez nas we współpracy z Marią Gajewską zostały wykonane przez uczniów technikum. Niektórzy z nich po raz pierwszy wykonali samodzielnie obiekt użytkowy. Po zdobyciu nagrody głównej PARA- DYŻ AWARD 50 tys. zł w konkursie make me! 2018 często słyszałam, że powinnam się zajmować projektowaniem medycz- nym. Nie chcę jednak ograniczać się tylko do jednej dziedziny projektowej. Różno- rodność podejmowanych tematów poma- ga mi zachować równowagę projektową, uwagę i zaangażowanie. d styczeñ 2019 [ BIZNES meble.pl 61

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=