Miesięcznik "BIZNES meble.pl" październik 2017

Od redakcji 4
F E L I E T O N Y 6
Jak zaprojektowaliśmy magistrów wzornictwa? 6
R A P O R T 8
Presja ceny, presja zatrudnienia. Głównym wyzwaniem dla producentów mebli tapicerowanych z Europy Zachodniej jest presja cenowa. Najpoważniejszym problemem przedsiębiorców z Europy Wschodniej jest zaś brak dostępnej, wykwalifikowanej kadry. 8
B R A N Ż A 14
Wiadomości 14
Nie wiem, kiedy wyhamuję. Rozmowa z Wiesławem Wajnertem, właścicielem i prezesem Zarządu firmy Wajnert Meble. 24
Ostróda poniżej oczekiwań. Tegoroczne targi w Ostródzie zgromadziły niewielu wystawców a frekwencja zwiedzających była zdecydowanie niższa niż w latach poprzednich. 28
Zmiany w prawie unijnych znaków towarowych. Prawodawca unijny 16 grudnia 2015 r. przyjął rozporządzenie zmieniające szereg zasad dotyczących unijnych znaków towarowych. Pierwszy zestaw zmian wszedł w życie w marcu 2016 r. Z początkiem października 2017 r. przewidziano wdrożenie kolejnych zmian wynikających z tego rozporządzenia. 34
Musimy przygotować się na to, co nieuchronne – na sukcesję. Rozmowa z dr Adrianną Lewandowską, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego. 36
D E S I G N 44
Tu i teraz 44
Skandynawska tradycja 48
Nowe trendy tkaninowe. Nie tylko specjalistyczne wystawy zdecydowały o tym, że targi „MoOD” w Brukseli stały się platformą innowacji. Na wrześniowej imprezie zaprezentowano tkaniny obiciowe, tapety i materiały dekoracyjne wyprodukowane w technologiach, które dają nowe szanse sektorowi mebli tapicerowanych, tak dziś, jak i w najbliższej przyszłości. 50
Szkoła marzeń . Kiedy marzenie o szkole staje się rzeczywistością, przeradza się w projekt, który angażuje czas i talent wielu ludzi. Takie marzenie zrealizowało się w Miliczu, gdzie w ciągu roku powstała wyjątkowa szkoła. Czy wyznaczy nowe trendy nie tylko w edukacji, ale i w przestrzeni do nauki dla uczniów? 54
Mistrz eklektyzmu. Prestiżowy tytuł „Designer of the Year” targów „Maison & Objet 2017” zdobył Tristan Auer. Jego styl określa się jako eklektyczny nie tylko dlatego, że jest bliski podejściu projektantów z XX w. Francuz niezwykle sprawnie porusza się między okresami od baroku po współczesność. 58
K S I Ę G A T R E N D Ó W 2017: W stronę serca 60
K S I Ę G A T R E N D Ó W 2017: To jest mój czas 62
Trendy 64
Nowości 66
P R O D U K T klasyka się nie starzeje 68
Zawsze na czasie 68
Kto kupuje meble w stylu klasycznym? Odpowiedź na to pytanie wcale nie jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać. Okazuje się, że miłośników klasyki znaleźć można w każdej grupie społecznej i wiekowej. 74
T E C H N O L O G I E technologie dla designu 78
Dotknąć struktury 78
Ekspansja w trzech wymiarach 82
F E L I E T O N Y 88

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=