Miesięcznik "BIZNES meble.pl" październik 2018

Diana Nachiło dziennikarka miesięcznika„BIZNES meble.pl” Anna Szypulska dziennikarka miesięcznika„BIZNES meble.pl” chillout X felietony Fot. Tomasz Markowski A to historia T ak, Ty! Do Ciebie się zwracam. Nie rozglądaj się teraz na boki, nie próbuj schować się za gazetą i tak Cię znajdę. Wiem co zrobiłeś. Od dawna Cię o to podejrzewałam. Jak mogłeś? Wiem, że nie zrobiłeś tego po raz pierwszy, wiem też, że nie zro- biłeś tego po raz ostatni. Nie zarzekaj się. Nie kłam!!! Spójrz mi w oczy! Nawet nie próbuj się tłumaczyć. Znam takich jak Ty. Udajecie hojnych, rozrzutnych, wmawiacie, że lubicie kupować prezenty, a jak przy- chodzi co do czego, to ze wszystkiego się wycofujecie. Nawet gdyby Cię torturowano, to nie przyznasz się, że Tobie też się to zdarzało, że każdemumoże się przecież zdarzyć. Zapierałbyś się: To nie ja. Ja nigdy bym cze- goś takiego nie zrobił. A później znowu… i znowu… Bez mrugnięcia okiem. Pstryk i już! Jak tak można??? Czy pozwala Ci na to Twoje sumienie? Czy Ty w ogóle masz sumienie? Eh…To koniec! Koniec z nami! Był deszczowy poniedziałkowy poranek, gdy dostałam maila o mniej więcej takiej treści: Dzień dobry, reprezentuję pewną firmę, która zajmuje się m.in . ratowaniem porzuconych koszyków w skle- pach internetowych w czasie rzeczywistym. Tego typu rozwiązania zwiększają sprzedaż o ok 10-15% natychmiast po uruchomieniu kampanii, co zazwy- czaj zajmuje nam 2-3 dni. W Państwa branży z tego typu rozwiązań korzysta już kilka firm i ratujemy porzucone koszyki na poziomie nawet 20%. Jeśli jest Pani zainteresowania, to o szczegółach opowiem Pani w dowolnym terminie. Zainteresowana? Ja? Hej! Pytam Ciebie – tak Ciebie, nie jego, Ciebie – jak mogłeś być tak nieczuły, tak nieuważny i do tego stopnia bezlitosny? Nie rozumiesz, jak duże są straty? Nie bierzesz pod uwagę tego, że może ktoś chciałby to jeszcze ratować, że komuś zależy? Jak możesz być na tyle beztroski, tak nieświadomy kon- sekwencji swoich czynów? Z nami koniec, ale mu- szę Ci zadać to pytanie: jak mogłeś porzucić koszyk w sklepie internetowym? Nie porzucaj! A Państwo? Idą do przodu? Michał Jeziorski, prezes fundacji Twój StartUp, w artykule o startupach przywołuje znane powiedze- nie: Kto nie idzie do przodu, ten się cofa. Bieżące wydanie potwierdza tę teorię i jednocześnie jej za- przecza. Niemożliwe? Możliwe!!! O startupach, które łamią rutynę piszemy wy- łącznie w kategoriach sukcesu. Bo im się udało. Tyl- ko… Solace… W lipcu br. Internet rozgrzała infor- macja o inwestycji w granicach 1-3 mln zł Funduszu bValue w krakowski startup Seedia projektujący i tworzący inteligentne urządzenia infrastruktury miejskiej zasilane panelami solarnymi, m.in . me- ble oraz innowacyjne urządzenia typu smart city. Seedia założony został przez młodego inżyniera z AGH Piotra Hołubowicza, do którego wkrótce dołączył Artur Racicki, który już wcześniej stwo- rzył Social Wi-Fi. Inwestycja bValue pozwoli firmie na rozwój nowych produktów, rozwój istniejących mocy produkcyjnych, a także wparcie działań sprze- dażowych. Życzymy sukcesu. Poza tym, to budująca historia spotkania potencjału kreatywnego z uni- katowym modelem wspierania polskich startupów, oferujących najlepszym projektom dostęp do kapi- tału oraz szerokiej bazy ekspertów. Tak więc, kto nie idzie do przodu… Z drugiej strony, potężny kawał historii polskie- go meblarstwa stanowią firmy produkujące meble stylizowane. O nich też piszemy na naszych łamach. Zbigniew Żurawski mówi: Fascynacja drewnem towarzyszy mi od dzieciństwa. Prezent od rodziców „Mały Stolarz” – kilka prostych narzędzi: dłutko, hebel, świderek stało się początkiem przygody z za- czarowanym światem. Studia archeologiczne i wiele lat obcowania z zabytkami ukształtowały zamiłowa- nie do wartości nieprzemijających: tradycji i piękna. Zaczarowany świat drewna uczy wrażliwości i po- kory. Drewno – struktura wcześniej żywa, niepowta- rzalna – jak my... każdy fragment to inna tajemni- ca... . I on też ma rację. 104 BIZNES meble.pl [ paědziernik 2018

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=