Miesięcznik "BIZNES meble.pl" październik 2018

wiadomoĂci -7,1 MLD ZŁ to saldo polskiego handlu zagranicznego w okresie styczeń-lipiec 2018 r. (eksport wyniósł 530,3 mld zł, natomiast import 537,4 mld zł); w analogicznym okresie ub.r. saldo wyniosło +3,4 mld zł PIERWSZE DWIE EDYCJE „Warsaw Home” uplasowały to wydarzenie wśród największych targów wyposażenia wnętrz w Europie Środkowo-Wschodniej. Jak za- pewniają organizatorzy: targi rozwijają się z niezwykłą dynamiką i dzisiaj możemy mówić o rozpoznawalności nie tylko w re- gionie, lecz także na arenie międzynarodo- wej. Żadne inne wydarzenie targowe w tej branży na świecie nie rozwija się tak inten- sywnie i nie wykorzystuje równie skutecznie dobrego czasu dla designu. Powierzchnia wystawiennicza zwiększyła się pięcio- krotnie – od 24 tys. m 2 w 2016 r. do 120 tys. m 2 w 2018 r. To samo dotyczy liczby wystawców: 150 w 2016 r., 400 w 2017 r. i – według prognoz – ponad 600 w 2018 r. Zeszłoroczną edycję targów odwiedziło 64 tys. osób, szacunki na 2018 r. zakłada- ją liczbę 90 tys. Targi notują duży udział profesjonalistów i gości z zagranicy (29% w 2017 r., według prognoz w 2018 r. będzie ich aż 37%). „WarsawHome” promuje pol- ską produkcję i zwiększa rozpoznawalność polskich marek. Ale na targach od początku moż- na było zobaczyć największe światowe marki, a z każdą kolejną edycją przyby- wa międzynarodowych producentów, którzy prezentują tu swoje nowości. Od pierwszej edycji targom towarzyszyły de- baty, prelekcje i dodatkowe wydarzenia, skierowane zarówno do amatorów, jak i do branży. Gwiazdami „Warsaw Home” są najwięksi architekci i projektanci. Ka- rim Rashid już dwukrotnie był gościem warszawskich targów, a jego wykład za każdym razem gromadził tłumy. W tym roku zaproszeni goście reprezentują siłę designu włoskiego, słoweńskiego, an- gielskiego i polskiego. Takie nazwiska, jak Giovannoni, Dixon, Zupanc, Zięta, Konieczny pokazują kreatywność i siłę Europy. Skalę i siłę wydarzenia zauważa- ją też i doceniają międzynarodowe orga- nizacje – od tegorocznej edycji partne- rem „Warsaw Home” jest największa na świecie platforma wyposażenia wnętrz Architonic. W tym roku w czasie targów „Warsaw Home” będzie można uczestniczyć w czte- rech dodatkowych wydarzeniach: • „Design Forum” – prezentacje, panele dyskusyjne, warsztaty i prelekcje; • „Poland Design Festival” – młodzi projektanci wnętrz, designerzy, studia projektowe będą prezentować swoje osiągnięcia; • „ArchiDay” – specjalna strefa dla archi- tektów, będą się tu odbywać wykłady, debaty i panele dyskusyjne; • „Pomagamy Urządzać” – program stwo- rzony przez Polskie CentrumArchitek- tury Wnętrz, w ramach którego będzie można m.in . skorzystać z bezpłatnych konsultacji architektów. d Startuje „Warsaw Home 2018” Już 4 października, w Nadarzynie podWarszawą, rozpoczyna się trzecia edycja Międzynarodowych TargówWyposażenia Wnętrz„Warsaw Home”. W tym roku, na 120 tys. m 2 , będzie można obejrzeć ofertę ponad 600 wystawców. Organizatorzy przygotowali ponadto liczne wydarzenia towarzyszące targom, a także wykłady ikon designu z całej Europy. 20 BIZNES meble.pl [ paědziernik 2018 Fragment ekspozycji podczas ubiegłorocznej edycji targów„Warsaw Home”. P A T R O N A T WJAKI SPOSÓB tewiodącemiędzynaro- dowe targi nowoczesnych przestrzeni pra- cy zainspirują twórców sukcesu najwięk- szych firm na świecie? Jakich przestrzeni potrzebuje nowa kultura pracy? Tego do- wiemy się już w październiku w Kolonii. Z zapowiedzi organizatorów wynika, że targi będą się odbywały w siedmiu halach: 5.2, 6, 7, 8, 9, 10, 11. Wgronie polskich wy- stawców znajdą się takie firmy, jak: Acu- stio, Balma, Bejot, Biuro-Serwis Sylwester Pawłow, Ergomaster, Ewros, Furniko Fa- brykaMebli Biurowych, Handicraft Patryk Kocimski, Bakpol, Maro Office Furniture, Maxbert, Fabryka Mebli BiurowychMDD, Metalkas, Mextra Group, Mikomax, Moka Design Monika Blaszkowska, Creative De- sign Group, Noti, Profim, Sella, Simplicity Printing House, Tobo Datczuk oraz Wil- king Zbigniew Filipiak. d „Orgatec 2018” wbreĠeksji nad kulturÈ pracy W dniach 23-27 października br. w Kolonii wystawcy targów„Orgatec” zaprezentują wizjonerskie koncepcje i inteligentne technologie. Ekspozycja markiVitra podczas targów„Orgatec 2016”. Fot. Koelnmesse.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=