Miesięcznik "BIZNES meble.pl" październik 2018

wydarzenia X design paědziernik 2018 [ BIZNES meble.pl 73 O rganizatorzy „Maison&Ob- jet”, wraz ze specjalnie po- wołanymi jurorami, w cen- trum uwagi wrześniowych targów postawili młodych, obiecujących projektantów. Wspólnym mianowni- kiem wszystkich tych twórców jest Liban. Oto siódemka laureatów „Rising Talents Awards 2018”. W swoich projektach wnętrz Karl Chucri i Rami Boushdid ze Studia Caramel prezentują estetykę inspi- rowaną latami 50., podkreśloną odważ- nymi materiałami. Projektantka, fotograf i artystka – Paola Sackr – wykorzystuje swoją artystyczną wizję, aby pomagać innym, przekształcając fusy i stare gazety w przedmioty codziennego użytku i pro- jektując m.in. sztućce dla osób niedowi- dzących. W połowie francuska, w po- łowie libańska projektantka – Carla Baz – zanim założyła własne studio w Bejru- cie, zdobywała doświadczenie pracując w Europie. Teraz współpracuje z najlep- szymi libańskimi rzemieślnikami i używa najpiękniejszych materiałów, aby tworzyć eleganckie i minimalistyczne meble. Ana- stasia Nysten urodziła się w Kanadzie jako córka Libanki i Fina. Dorastała na skrzyżowaniu kultur w Finlandii, Fran- cji i Libanie, pracowała w Londynie. Jej projekty rozwijają wielokulturowe podej- ście, łączące w sobie ciepło i minimalizm. Marc Dibeh po studiach w Paryżu i Bej- rucie, zanim założył własną firmę, przez 3 lata pracował dla Marca Baroud i tak naprawdę współpracuje z nim do dzisiaj. Jest przede wszystkim gawędziarzem, dla którego powstanie produktu poprzedza historia. Carlo Massoud najlepiej czuje się w roli wolnego strzelca. Działa na styku designu i instalacji artystycznych, tworząc projekty, w których prowokuje do refleksji społecznych i politycznych. Czy w przyszłości będzie o tych pro- jektantach głośno? Czas pokaże. d Bardzo doświad- czeni rzemieślnicy odziedziczyli wiedzę przekazywaną z poko- lenia na pokolenie i dziś kultywują tradycje rzemiosła – skomen- towała Carla Baz, pół-Francuzka, pół- -Libanka. Projektantka rozpoczęła naukę w Paryżu, a zakończyła w Londynie, dołą- czając do Zaha Hadid Architects. Następnie postanowiła rozpocząć solową karierę, angażując się w ini- cjatywę wyróżnioną przez znaną Fundację Boghossian. Fot. Nour Semaan, Aethion. Za każdą historią kry- ją się ludzie, związki i wspomnienia. To jak pakowanie całego świata w pojedynczy obiekt – stwierdził Marc Dibeh. Jego twórczość jest umiejętnie osadzona na koncepcji narracji, czego przykładem są lusterka z serii „Please, Don’tTell Mom”, zaprojekto- wane specjalnie dla Art Factum Gallery. Fot. Aethion. Wciąż istnieje ogromny potencjał do odkrywania nowych materiałów i tworzenia produktów, które mogłyby znaleźć zastosowanie nawet na rynkach luksusowych – oznajmiła Paola Sakr. Oficjalnie Paola Sakr jest projektantką, a przynajmniej tak o sobie mówi ta absolwentka projektowania produktu libańskiej Akademii Sztuk Pięknych. W rzeczywistości jej ekspresyjność obejmuje znacznie szerszy obszar dyscyplin, od fotografii po sztukę.Ta zdolność do multidyscyplinarnego projektowania pozwoliła jej zaspokoić upodobanie do innowacji i ciekawość – źródło każdego z projektów.To podejście wynika z pierwotnej funkcji produktu, którą jest znalezienie rozwią- zania konkretnego problemu lub – według Paoli – nawiązanie współpracy ze światem. Fot. Carl Halal, Aethion.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=