Miesięcznik "BIZNES meble.pl" listopad 2017

design X polscy projektanci 102 BIZNES meble.pl [ listopad 2017 f były do konkretnych osób i ich potrzeb. W odróżnieniu od produkcji masowej chcę widzieć człowieka i jego indywidual- ność, chcę aby moje meble w jakiś sposób stały się częścią życia właścicieli, w ma- leńkim procencie dopełniły je, dodały blasku, ciepła, niepowtarzalności. Marce Svarog Furniture przyświeca ha- sło: „dziki w sercu, spokojny w domu”, a Pani projekty niosą ze sobą mocne wartości. Myślę, że to meble dla od- ważnych osób, które chcą nadać swoim wnętrzom indywidualny charakter. Czy częściej wybierają je Polacy, przełamu- jąc tabu ekstrawagancji, czy do tej pory wśród odbiorców przeważali zagranicz- ni klienci? Zdecydowanie przodują klienci za- graniczni. Poszukują form nietypowych, być może ekstrawaganckich, lecz zara- zem wysmakowanych. Na pewno istotny jest tu także czynnik finansowy, meble ekskluzywne, wysokiej jakości wiążą się z większym wydatkiem. Cieszy jednak tendencja do otaczania się mniejszą liczbą wyselekcjonowanych przedmiotów, które będą nam służyć przez lata. Coraz więcej osób, obok wygody użytkowania i funk- cjonalności, poszukuje unikalności i wy- jątkowości w przedmiotach codziennego użytku. Każdy przedmiot, mebel, który zapraszamy do swojego domu, tworzy nasz świat i na niego oddziałuje. Warto dbać o tę energię, szukać w sobie praw- dziwych potrzeb i odpowiedzi, czy i w jaki sposób powinno się je zrealizować. Mam wielką nadzieję, że meble Svarog Furnitu- re wzbogacą także polskie wnętrza. Moim marzeniem jest nie tylko godne repre- zentowanie polskiego designu za granicą, ale przede wszystkim zagoszczenie w na- szych słowiańskich sercach i rozwój marki na rodzimym gruncie. Stolik kawowy„Zig-Zag”wykonany podczas studiów na Akademii Sztuk Pięknych wWarszawie pod okiem profesora Piotra Perepłysia. Ostre kąty łączą się w obrotową bryłę, o nowoczesnym, graficznym wyglądzie. Prototyp zaprezentowa- ny został w kolorze biskupiego różu, lecz w planach były także inne kolory i sposoby wykończenia tego projektu.„Zig-Zag” został pokazany na wystawie„Sztuka Projektowania 2008 Architektura, ArchitekturaWnętrz,Wzornictwo”w ramach obchodów 100-lecia Związku Polskich Artystów Plastyków wWarszawie. Inspiracją do powstania fotela ,,Jeleń”była sylwetka jelenia – zwierzęcia obecnego w symbolice wielu kultur, kojarzonego z przywódz- twem, zwycięstwem, męskością, ale również gracją, miłością i dobrocią. Zaklęty w kształty fotela zachowuje dynamikę i dzikość właściwe swej naturze, łącząc je z formą nowoczesnego, asymetrycznego designu. Nietypowy mebel, o wysublimowanych proporcjach ma jedną poręcz i dwa różne boki, łączące się płynnie przez rytm kolejnych płaszczyzn siedziska.Wykonany z wycinanej i rzeźbionej sklejki brzozowej. Stolik kawowy„Pazur”zaprojektowany na kształt kurzej łapy.W legendach przedstawianej jako podstawa domu słowiańskiego demona, Baby Jagi, Mokoszy, która opiekowała się płodnością, ziemią, urodzajem. Symbolizuje dobrobyt, bo- gactwo i sukces, a w pradawnych wierzeniach czary i zaklęcia. Stolik wykonany ze sklejki wycinanej metodą CNC, ze szklanym blatem wyłaniającym się płynnie z jego podstawy. Nad czym aktualnie Pani pracuje? Pew- nie ma Pani ambitne plany, więc proszę o nich opowiedzieć. Odpowiadając na to pytanie trud- no mi powstrzymać śmiech, bo zawsze nad czymś pracuję. Koncepcje powstają najczęściej poza ekranem komputera, na spacerze, podczas zabawy z synkiem, kąpieli w łazience. Mając wizję nowych, jeszcze niezrealizowanych projektów, wiem jednocześnie, że nastał trudny czas odpowiedzi na bardzo ważne py- tania. W jaki sposób mogę rozwinąć markę Svarog Furniture, jakich środków do tego potrzebuję? Doszłam do progu, który bardzo trudno będzie mi pokonać samodzielnie. Projektowanie jest moim życiowym paliwem, ale aby w pełni rozwinąć możliwości Svarog Furniture potrzebuję wsparcia biznesowego, a być może także zaangażowania zewnętrzne- go inwestora. W kwestii projektowej mogę uchylić rąbka tajemnicy, że w ostatnim czasie oswajam się z pomysłem rozszerzenia zakresu używanych materiałów. Taka de- cyzja byłaby kolejnym wyzwaniem, które jeśli uda się zrealizować będzie dopełnie- niem przyświecających mi idei zapew- nienia komfortu użytkowania, jakości i elegancji z zachowaniem unikalności słowiańskiego charakteru. Planuję także reprezentowanie pol- skiego, młodego designu i pokazanie najnowszych projektów podczas „Salo- neSatellite” w 2019 r. W przyszłość patrzę z lekkim niepo- kojem, ale także z nadzieją. Mam niespo- żytą energię do pracy, wierzę, że znajdą się ludzie, którzy gotowi będą się nią za- razić i wspólnie wyznaczymy marce Sva- rog Furniture nowe, ambitne cele. Dziękuję za rozmowę.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=