Miesięcznik "BIZNES meble.pl" listopad 2017

branĝa X wywiad f 62 BIZNES meble.pl [ listopad 2017 ko dla hotelarza, ale przede wszystkim dla architekta i wszystkich producentów. W przypadku takich obiektów wygrywa jakość materiałów, design, niepowtarzal- ność, możliwość wykonania indywidual- nego projektu. Czy rynek krajowy wyróżnia się na tle in- nych krajów? Okazuje się, że Polakom na tle Europy najbardziej chce się działać. To jest bardzo dobra wiadomość dla nas producentów, bo wiemy, że nasi inwestorzy są otwarci na wyzwania i nowatorskie rozwiązania. Nasi architekci są bardziej kreatywni, a lokalni wykonawcy szkolą się do perfekcji. Będąc aktywnym wyłącznie na rynku lokalnym nie zauważamy tego, że rynki zagraniczne, a w szczególności tzw. stara Europa trochę osiadła na laurach nie tylko pod względem projektowym, ale i jakości obsługi klienta, co w Muraspec jest kluczowym aspektem pracy. Firma niedawno świętowała 20-lecie. Proszę powiedzieć, jak wygląda historia obecności marki w Polsce? Jakie są w tej chwili priorytety jej rozwoju? Muraspec jest pierwszą firmą i do tego producentem tapet obiektowych, która 20 lat temu weszła jako pierwsza na polski ry- nek. Klienci, których obsługiwaliśmy wiele lat temu, do dziś wracają do nas po nowe produkty, bo znają naszą jakość produk- tu i obsługi klienta. Większość ekipy już zmieniła swoje miejsce pracy, ale są w fir- mie osoby, które pracują wniej praktycznie od początku i które znają ją „od podszew- ki”. Na przykład Piotr Łukasiak, obecny w firmie od 18 lat, zaczynał swoją karierę jako przedstawiciel handlowy, by w mia- rę upływu lat awansować na stanowisko dyrektora handlowego, dyrektora gene- ralnego i prokurenta. Oboje posiadamy doświadczenie hotelarskie, które bardzo ułatwia nam współpracę głównie z klien- tem hotelowym i pozwala na zrozumienie jego potrzeb Nie planujemy zmian w po- dejściu do rynku czy klientów. Uważamy, że naszymi atutami są otwarte podejście do współpracy oraz indywidualne podejście do klienta. I tego się chcemy trzymać. Wielka Brytania słynie z restrykcyjnych wymagań co do ognioodporności mate- riałów do aranżacji wnętrz. Na ile są one ważne w polskich obiektach kontrakto- wych? To jest dość trudny temat.W100% zga- dza się, żeWielka Brytania kładzie najwyż- szy nacisk na bezpieczeństwo materiałów i Muraspec rygorystycznie trzyma się tej zasady. W Polsce również pilnujemy bez- pieczeństwa materiałów, które oferujemy. Niestety, krajowy rynek kieruje się w dużej mierze wyłącznie zyskiem, bez przewi- dywania konsekwencji takiego działania. Branża tapet i tekstyliów pod tym wzglę- dem wygląda tak samo. Tylko niewielki procent klientów wie, jak sprawdzić, czy kupowany produkt ma odpowiednią gra- maturę i właściwości oraz czy jest bez- pieczny w użytkowaniu. Codzienna walka z funkcjonowaniem na rynku produktów nie posiadających odpowiednich atestów czy aprobat jest trudna, ale pocieszają- ce jest to, że nasi klienci są coraz bardziej wyedukowani. W przypadku produktów Muraspec sprawdza się też zasada jakości – jeżeli klient raz wykorzysta w swoimpro- jekcie nasze materiały, to zawsze je poleca, a jeśli zaistnieje potrzeba użycia, to po- wtórnie po nie sięga. Widać to po siecio- wych projektach takich jak LPP, Quiosque, Medicover, Hilton, Radisson. Biorąc pod uwagę Pani doświadczenie zawodowe, jak znajduje się Pani w branży wnętrzarskiej ? Jako hotelarz z wykształcenia i do- świadczenia, doradca inwestycyjny i pre- zes spółki mam możliwość wykorzystania wszystkich aspektów mojego doświadcze- nia zawodowego w pracy w Muraspec. Mam wiele pozytywnych sygnałów, że in- westorzy i architekci czują opiekę i zrozu- mienie ze strony naszej firmy. Czy są jakieś aspekty w przypadku tapet obiektowych, o którychmało kto pamięta? O tym, że tapety chronią ścianę i doda- ją wnętrzu wyższej jakości wiedzą wszyscy. O walorach akustycznych czyli komforcie przebywania we wnętrzu z tapetami wie- dzą nieliczni, ale o właściwościach termo- izolacyjnych nie mówi jeszcze nikt. Dużo się mówi o tym, że tapety nie przepuszcza- ją powietrza i ściany nie oddychają. Tak, nie oddychają, ale już po zastosowaniu żelbetu i mocnych gruntów ściana też nie oddycha. Tapeta winylowa dodatkowo zatrzymuje ciepło w pomieszczeniu. Ta dodatkowa warstwa to „bonus” dzięki któ- remu inwestorzy mogą zaoszczędzić na ogrzewaniu. A jak to jest w przypadku tekstyliów? Nie jest nowością, że wszelkie miękkie materiały nadają wnętrzu komfort aku- styczny, stąd tekstylia są jednym z kluczo- wych czynnikówwpływających na akustykę pomieszczeń. Trzeba pamiętać, że nie tylko meble, ale i zasłony czy firany są idealnym materiałem wytłumiającym we wnętrzach, zarówno publicznych i prywatnych.Wiado- mo, że w każdympokoju hotelowym są tek- stylia okienne, jednak nie zawsze mają one taką grubość i gramaturę, żeby poprawić akustykę wnętrza. Właściwości akustyczne tapet i tkanin coraz częściej doceniane są przez rynek biurowy, gdzie podstawowym wykończeniem ścian zwykle jest farba, be- ton i szyba. Dla tych, którzy są w temacie jest oczywiste, że są to jedne z najtward- szych materiałów wykończeniowych we wnętrzach. Absolutną petardą w zakresie materiałów akustycznych w ofercie Mura- spec jest filc Woolfelt 100% wełna. Idealny jako materiał obiciowy mebli, ścian np. po- koje spotkań czy phone boxy. Filc ma różne grubości (1-5 mm) i dostępny jest w gamie ponad 100 kolorów (mono kolory oraz me- lanże). Woolfelt docenili najwięksi develo- perzy biurowi w Polsce. Jakie są doświadczenia Waszych klien- tów? Jakość produktów, design, trwałość – o tym mówią wszyscy. Jednak inwe- storzy, którzy patrzą głębiej w potrzeby swoich użytkowników/klientów mówią o aspektach psychologicznych tapet obiek- towych. Zarówno developerzy, hotelarze, restauratorzy oraz zarządzający szpitalami wspólnym głosem mówią o tym, że jeżeli w ich wnętrzach ściany są pomalowane, to niewiele osób szanuje ich powierzch- nię i często ulega ona zniszczeniu i bru- dzeniu. Tapeta dyscyplinuje użytkownika do tego, by bardziej uważać na ściany, co w znacznym stopniu chroni je przed ce- lowym brudzeniem. Innym aspektem dla użytkowników jest fakt, że tapeta dodaje wnętrzu prestiżu, a użytkownik czuje się w przestrzeni bardziej komfortowo. To jest aspekt ważny zarówno dla hotelu, jak i każdego innego obiektu. Dobrze dobrana tapeta może podnieść estetyczny komfort 2-gwiazdkowego obiektu do poziomu na- wet 4*, z kolei w szpitalu atrakcyjna tapeta będzie sprzyjać rekonwalescencji. To jest ten efekt Well-being. Dziękuję za rozmowę. PRODUKT JEST BARDZO WA¿NY, ALE ZGODNIE ZbTYM CO SI} MÓWI NAWET WbEKONOMII –bNAJWA¿NIEJSZA JEST PSYCHOLOGIA, CO DLA NAS OZNACZA PODEJ¥CIE DO KLIENTA, UTRZYMANIE RELACJI, ZASPOKAJANIE POTRZEB MATERIALNYCH, ALE TE¿ EMOCJONALNYCH. ZNACZNIE ’ATWIEJ PRACUJE SI} ZbKIM¥ KOMU SI} UFA.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=