Miesięcznik "BIZNES meble.pl" listopad 2017

branĝa X wywiad f 86 BIZNES meble.pl [ listopad 2017 Co zyskuje osoba, która bierze w nim udział? W ramach CKS realizowane są przede wszystkim działania edukacyjne i pro- mocyjne. Organizujemy je z naszymi partnerami – to oni współtworzą z nami programy szkoleniowe oraz ostatecz- nie zatwierdzają udział poszczególnych uczestników w szkoleniu. Nasze szkolenia teoretyczne i praktyczne przewidziane są dla wszystkich osób związanych z tworze- niem i projektowaniem mebli. Ich celem jest poszerzanie wiedzy na temat prak- tycznych zastosowań rozwiązań, które mamy w ofercie. Podczas szkoleń uczymy nie tylko tego, jak optymalizować proces wytwarzania mebli, ale również tego, jak skutecznie sprzedać meble zaprojektowane woparciu o nasze rozwiązania. Szczególnie cieszy nas fakt, że dla wielu uczestników szkoleń nasze Centrum Kompetencji jest miejscem inspiracji i kreowania nowych pomysłów. Powiedział Pan wcześniej, że rynek pol- ski generuje obecnie ok. 70% Państwa obrotu. Z tego wynika, że udział ekspor- tu w ogólnej sprzedaży firmy to ok. 30%. Które rynki zagraniczne są dla Państwa szczególnie ważne i dlaczego? Podejmujemy działania proeksporto- we na wielu rynkach, zarówno w Europie, jak i na świecie. Nie wartościowałbym tych rynków. Stawiamy sobie różne cele w różnych perspektywach czasowych. Na ten moment na pierwszy plan wysuwają się rynki europejskie. Jednak działania podejmowane na terenie obu Ameryk, Azji czy Afryki też przynoszą wymierne korzyści. A na jakich rynkach chcieliby Państwo w najbliższej przyszłości zaistnieć bądź znacząco zwiększyć sprzedaż? Czy któreś wydają się szczególnie perspektywiczne? Naszym celem krótkoterminowym jest osiągnięcie pozycji lidera w zakresie syste- mów drzwiowych w Europie. Wydaje się, że rynki Europy Zachodniej i Południowej mogą spełnić nasze oczekiwania. Od kilku lat biorą Państwo udział w tar- gach „Interzum” w Kolonii. Jakie zna- czenie ma dla Państwa ta impreza? Jakie inne wydarzenia targowe są dla Państwa istotne i dlaczego? Targi „Interzum” to ważna dla nas im- preza w zakresie budowania relacji oraz umacniania naszej pozycji na rynkach eksportowych. Jeżeli chodzi o rynki za- graniczne, chętnie bierzemy też udział w lokalnych imprezach targowych. Po- zwala nam to, szczególnie w początkowej fazie pracy nad danym rynkiem, lepiej zrozumieć jego potrzeby. W Polsce nato- miast zdecydowanie stawiamy na rozwój Centrum Kompetencji Sevroll oraz wspie- ranie naszych partnerów w budowaniu relacji biznesowych na lokalnych rynkach. W tym roku tematem przewodnim na- szych spotkań są obchody 20-lecia, które świętujemy na ponad 50 imprezach orga- nizowanych w całej Polsce wraz z naszymi partnerami z udziałem stolarzy, architek- tów i innych klientów. Z okazji jubileuszu 20-lecia przygotowali też Państwo specjalną kampanię rekla- mową i konkurs urodzinowy dla klien- tów. Proszę w skrócie opowiedzieć jakie są jego zasady. Czy każdy może wziąć w nim udział? Na kampanię związaną z obchodami naszego 20-lecia składa się wiele elemen- tów w obszarze działań reklamowych oraz PR. Kluczowe jednak, z naszego punktu widzenia, są działania skierowa- ne bezpośrednio do osób i firm na co dzień pracujących na naszych systemach. To ich szczególnie chcielibyśmy w ra- mach obchodów naszego jubileuszu do- cenić. Dlatego też przygotowaliśmy spe- cjalny urodzinowy konkurs. Może wziąć w nim udział każda osoba, która w opar- ciu o nasze produkty wykona zabudowę, a jej zdjęcie wraz ze zgłoszeniem prześle do naszej firmy. Warto podkreślić, że przygotowaliśmy bardzo cenne nagrody: główna to samochód, a kolej- ne to wyjątkowa wycieczka, telewizor i 100 innych na- gród. Bardzo ważne są też dla nas, organi- zowane wraz z naszymi partnerami na terenie całej Polski imprezy urodzinowe. Każdy klient może się na nich spotkać z naszymi przedstawicielami oraz twarzą naszej kampanii Dominikiem Strzelcem, wymienić doświadczenia oraz wygrać cenne nagrody w różnych konkursach. W sumie zorganizujemy ponad 50 takich imprez w tym roku. Jak Pan wspomniał, twarzą tej kampanii został Dominik Strzelec, znany telewi- dzom z popularnego programu „Uster- ka”. Dlaczego wybrali Państwo właśnie jego? Dlatego, że jest to człowiek kojarzony z naszą branżą oraz wymagający wobec wykonawców i rozwiązań, na których pra- cuje. Chcieliśmy poddać się ocenie właśnie kogoś takiego. Po 20 latach nie boimy się ocen. A z dobrej opinii, którą wystawia nam tak wymagająca osoba jak Dominik, jesteśmy dumni. Jakie są Państwa plany na kolejne 20 lat? Ambitne i rozległe: dotyczą rozwoju produktów, obszarów działania, metod i organizacji pracy. Planujemy rozwijać naszą podstawową grupę produktów oraz we współpracy z naszymi partnerami wprowadzać do oferty nowe innowacyjne rozwiązania. Stawiamy też na dalszy roz- wój rynków eksportowych. Plany na kolej- ne 20 lat to również rozwój infrastruktury i kompetencji poprzez inwestycje w CKS, a także w uruchomioną w tym roku plat- formę do zarządzania procesami bizne- sowymi oraz narzędzia informatyczne wspierające proces tworzenia mebli. Jakie wartości są dla Pana najważniejsze w działalności biznesowej i codziennym kierowaniu firmą? Lojalność, partnerstwo, zaufanie i czło- wiek na pierwszym miejscu. Dotyczy to wszystkich relacji biznesowych i relacji z pracownikami. Ponieważ zarówno mnie, jak i właścicielom firmy zależy na zbudo- waniu organizacji trwałej, działającej nie przez kolejne 20 lat a wielopokoleniowej, musimy budować na solidnych funda- mentach. Firma opierająca się na takich wartościach, jak lojalność, partner- stwo i zaufanie ma takie fundamenty. Hołdując tymwartościombudujemy trwałe relacje zarówno z klientami, jak i z pracownikami. Dzięki temu odnosimy sukcesy. Pracujemy z najlepszymi klientami i za- angażowanym, zmoty- wowanym zespołem pracowników. Dziękuję za rozmowę. NASZYM CELEM KRÓTKOTERMINOWYM JEST OSIkGNI}CIE POZYCJI LIDERA WbZAKRESIE SYSTEMÓW DRZWIOWYCH WbEUROPIE. WYDAJE SI}, ¿E RYNKI EUROPY ZACHODNIEJ IbPO’UDNIOWEJ MOGk SPE’NIm NASZE OCZEKIWANIA. Firma Sevroll-System jest producentemm.in. systemów do drzwi przesuwnych, składanych i rozwieranych oraz profili wykończeniowych. W 2016 r. zanotowała obrót w wysokości 78,18 mln zł.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=