Miesięcznik "BIZNES meble.pl" listopad 2018

Od redakcji 4
F E L I E T O N Y 6
Umeblować deweloperski apartament 6
Wybrałeś polityka? Wybierz też pracownika, pracodawcę, windykatora! 8
R A P O R T 10
Na Zachodzie nie bez zmian. Przedstawiciele niemieckiego przemysłu meblarskiego są zdeterminowani, by odwrócić niekorzystne trendy rynkowe. Główne powody wzmożonej aktywności producentów to stagnacja w handlu meblami w kraju i poszukiwania nowych odbiorców, szczególnie poza UE. 10
B R A N Ż A 14
Wiadomości 14
Co o nas myślą nasi czytelnicy. W dniach od 3 sierpnia do 30 września redakcja miesięcznika „BIZNES meble.pl” przeprowadziła badania czytelnictwa. 18
Programowa promocja. Meble są naszym eksportowym hitem. Aby utrzymać ich dobrą passę na światowych rynkach lub sprawić, że będzie ona nawet jeszcze lepsza, trzeba inwestować nie tylko w samą produkcję i design, ale też w międzynarodową promocję polskich marek meblowych. 20
Go to Brand, czyli polskie meble za granicą. W unijnej perspektywie dla Polski na lata 2014-2020 branża meblarska została potraktowana wyjątkowo. Uznana została m.in. za jedną z Krajowych Inteligentnych Specjalizacji, co wiąże się z pieniędzmi na badania i rozwój. Ale jest również sektorem, któremu wsparcie z funduszy europejskich pomóc może w rozwoju firmy poprzez eksport. 22
Sen o Warszawie. Już po trzech edycjach, „Warsaw Home” to ważny punkt na targowej mapie Europy Środkowo-Wschodniej. 24
„ArchiDAY 2018” za nami. 4 dni, blisko 4 tys. gości, prawie 50 inspirujących wykładów i prelekcji, a także warsztaty, szkolenia, wystawy, pokazy i premiery. Tak w skrócie można opisać to, co działo się podczas tegorocznego „ArchiDAY”. 48
Naturalnie i profesjonalnie. Rozmowa z Januszem Cięciwa, wiceprezesem Zarządu Motionitalia. 50
„Drema” impulsem do inwestycji 54
Wartość czasu. Na targach „Furnica” i „SoFab” można było obejrzeć wiele wartościowych rozwiązań dedykowanych przemysłowi meblarskiemu. Obserwatorom nie umknęło jednak wrażenie mniejszej powierzchni wystawienniczej i refleksja o tym, co targom przyniosą przyszłe lata. 74
Zaskakująco inne M.O.W. 90
Zrównoważony rozwój na targach „Index”. Czy współczesna perspektywa, osadzona w dziedzictwie i kulturze oraz zrównoważony rozwój mają kluczowe znaczenie dla architektury regionu i architektury wnętrz? 94
Tkaniny na „Heimtextil Russia”. Spotkania producentów i dostawców z przedstawicielami sieci handlowych i hotelarskich, trendy dla domu i wnętrz kontraktowych zdominowały trzy targowe dni. 95
D E S I G N 96
Wiadomości 96
Londyńskie opowieści 100
Kreatywny hub. „100 % Design” to tylko jedno z wydarzeń w ramach London Design Festival, które definiuje pozycję stolicy Wielkiej Brytanii w świecie wzornictwa. 102
5 lat Projektowania mebli na WTD. Integralną częścią obchodów piątych urodzin kierunku Projektowanie mebli, prowadzonego na WTD Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, była wystawa prac studentów podczas targów „Drema”. 106
Trendy 108
Nowości 110
C H I L L O U T 112
Przez grzeczność nie zaprzeczę. Rozmowa z Arturem Wasążnikiem, dyrektorem ds. handlu i marketingu firmy Meble Marzenie i autorem powieści „Przemienienie”. 112
Galaktyczne „Warsaw Home” 116
Na 100% o designie. O czym dyskutowali topowi projektanci, zaproszeni na London Design Festival? Przede wszystkim o przyszłości światowego wzornictwa. 118
Felietony 120

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=