Miesięcznik "BIZNES meble.pl" grudzień 2016

branĝa X opinie 54 BIZNES meble.pl [ grudzieñ 2016 NASI CZYTELNICY W dniach 11 sierpnia – 30 września redakcja„BIZNES meble.pl” przeprowadziła badania czytelnictwa, w których wzięły udział 1.032 osoby. Kto nas czyta i jak nas oceniają nasi czytelnicy – o tym piszemy poniżej. W śród uczestników ankiety 26,7% stanowili produ- cenci i importerzy mebli, 19,8% – projektanci, ar- chitekci i dekoratorzy wnętrz, 11,6% – sto- larze i studiameblowe, 11,0%– producenci i importerzy komponentów, akcesoriów oraz oprogramowania do produkcji mebli, 9,9% – przedstawiciele sieci oraz sklepów i salonów meblowych, 5,2% – przedsta- wiciele hurtowni materiałów, akcesoriów meblowych i elektronarzędzi, a także skle- pów specjalistycznych, 1,7% – przedstawi- ciele edukacji i organizacji branżowych, a także producenci i importerzy narzędzi oraz elektronarzędzi do produkcji mebli, a 1,4% – producenci i importerzy maszyn do obróbki drewna i materiałów drewno- pochodnych. Wśród naszych czytelników dominu- ją właściciele i prezesi firm, których jest 38,9%. W dalszej kolejności są to: kierow- nicy i menedżerowie (20,3%), inni spe- cjaliści (13,4%), specjaliści ds. sprzedaży (10,5%), dyrektorzy (8,7%) oraz specjaliści ds. produkcji (4,1%). Blisko połowa czytelników miesięcz- nika „BIZNES meble.pl” (48,8%) repre- zentuje firmy zatrudniające do 10 osób. Z kolei 21,5% reprezentuje firmy zatrud- niające od 10 do 49 osób, 15,7% – od 50 do 249 osób, a 14,0% to reprezentan- ci największych firm zatrudniających powyżej 250 osób. Najwięcej ankieto- wanych pochodzi z województw: wiel- kopolskiego (14,6%), mazowieckiego (12,8%) i małopolskiego (9,3%). Staty- styczny egzemplarz naszego miesięczni- ka czyta średnio 3,05 osób (12% respon- dentów zadeklarowało, że w ich firmach miesięcznik „BIZNES meble.pl” czyta 6 osób i więcej). Najchętniej czytane są publikacje z działu Design (53,5% wskazań, przy czym można było wskazać więcej niż je- den dział), Raport (38,4%), Wiadomości (38,4%), relacje z targów (33,4%), z działu Produkt (31,4%), Technologie (29,7%), wywiady (26,2%) oraz felietony (20,3%). Jesteśmy cenieni przede wszystkim za aktualność (62,2% wskazań, przy czym można było wskazać więcej niż jeden powód), profesjonalizm (55,2%), opinio- twórczość (30,8%), rzetelność (22,7%) i oryginalność (20,3%). Aż 66,5% ankietowanych określiło po- ziom merytoryczny naszego miesięcznika jako wysoki, a 17,4% – jako najwyższy na rynku (ocen negatywnych było 0,4%). Równie pozytywna była ocena poziomu graficznego i edytorskiego: 65,3% respon- dentów uznało, że prezentujemy wysoki poziom, a 10,7% – najwyższy na rynku (przeciwnego zdania było 0,8%). Dla 64,8% ankietowanych miesięcz- nik „BIZNES meble.pl” jest przydatny w codziennej pracy (18% ankietowanych stwierdziło, że bardzo przydatny). Zda- niem 74% ankietowanych nasz miesięcz- nik jest najlepszym czasopismem branży meblarskiej w Polsce (przeciwnego zdania było 0,3% ankietowanych). d przydatny 64,8% nieprzydatny 0,7% bardzo przydatny 18,0% nie mam zdania 7,0% mało przydatny 10,5% właściciel/prezes 38,9% kierownik/manager 20,3% inny specjalista 13,4% dyrektor 8,7% specjalista ds. sprzedaży 10,5% inne 4,1% specjalista ds. produkcji 4,1% wysoki 66,5% niski 0,4% najwyższy na rynku 17,4% nie mam zdania 6,9% przeciętny 8,8% wysoki 65,3% niski 0,8% przeciętny 18,0% nie mam zdania 5,2% najwyższy na rynku 10,7% 0 5,0 10,0 15,0 20,0 25,0 2,5 7,5 12,5 17,5 22,5 27,5 producenci i importerzy mebli projektanci, architekci i dekoratorzy wnętrz stolarze, studia meblowe producenci i importerzy komponentów, akcesoriów, oprogramowania do produkcji mebli inne sieci, sklepy i salony meblowe hurtownie materiałów, akcesoriów meblowych i elektronarzędzi, sklepy specjalistyczne edukacja i organizacje producenci i importerzy narzędzi i elektronarzędzi do produkcji mebli producenci i importerzy maszyn do obróbki drewna i materiałów drewnopochodnych 26,7 19,8 11,6 11,0 11,0 9,9 5,2 1,7 1,7 1,4 [w %] CZYTELNICY „BIZNES MEBLE.PL” WG RODZAJU DZIA’ALNO¥CI CZYTELNICY „BIZNES MEBLE.PL” WG STANOWISK OCENA POZIOMU GRAFICZNEGO PRZYDATNO¥m WbCODZIENNEJ PRACY OCENA POZIOMU MERYTORYCZNEGO JAK NAS OCENIAJk Opr. Marek Hryniewicki

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=