Miesięcznik "BIZNES meble.pl" grudzień 2020

54 design • wywiad biznes.meble.pl | grudzień 2020 J esteś organizatorem i – można chyba tak powiedzieć – twarzą spotkań pod nazwą „archiDAY”. Czym właściwie jest „archiDAY” i do kogo jest adresowany? „archiDAY” to seria wydarzeń branżo- wych kierowana do architektów i projek- tantów wnętrz, dekoratorów, stylistów czy home stagerów. Spotkania pomagają m.in. budować osobiste relacje pomiędzy produ- centami, dystrybutorami marek, a projek- tantami i architektami wnętrz. Do czasu przed pandemią wydarzenia serii „archi- DAY”realizowane były w kilku różnych for- matach stacjonarnych. Wiosną br. na skutek wprowadzenia lockdownu branża konferencyjno-even- towa musiała zawiesić swoje działania i aktywności… 
Tak, nasze ostatnie stacjonarne spo- tkanie w ramach serii „archiDAY”odbyło się w lutym w Białymstoku. Co było później wszyscy wiemy. Realizowaliśmy wówczas spotkania „archiDAY” w kilku odsłonach. Co miesiąc odwiedzaliśmy inne miasto w Polsce, gdzie o poranku spotykaliśmy się w ramach „archiDAY Spotkanie na śniada- nie”. Podczas spotkań „archiDAY Wine & Design” w bardzo wąskim gronie koszto- waliśmy, smakowaliśmy, degustowaliśmy, wymienialiśmy doświadczenia i nawiązy- waliśmy nowe kontakty i relacje. „archiDAY na Warsaw Home” to spotkania i rozmowy, wykłady i panele, pokazy i warsztaty – rok- rocznie przyciągające tysiące architektów i projektantów wnętrz. Przyszła pandemia i zmiotła plany. Jaki był Twój pomysł na kontynuowanie działań w nowych okolicznościach? 
W zastanej rzeczywistości jedynym kie- runkiem pozostał internet. Nie była to dla nas jednak nowość, ponieważ część treści w ramach wydarzeń „archiDAY” realizowa- liśmy i emitowaliśmy na żywo już w 2016 r. Teraz zmieniły się jedynie proporcje i szala w całości przechyliła się w stronę rozwią- zań online. Początek pandemii był szokiem dla wszystkich, widoczna była ogromna nie- pewność zamrożenie większości działań i obserwacja dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Nasza decyzja o realizacji „bezpiecznego” wydarzenia zapadła bardzo szybko. Założeniem było opracowanie for- matu, który na jesieni będzie bezpieczny, a jego realizacja nie będzie zagrożona. Wy- korzystując swoje dotychczasowe doświad- czenia i narzędzia powstał format, który miał mówić o sprawach ważnych, pokazy- wać kierunki, szanse i zagrożenia, inspiro- wać, edukować oraz umożliwiać budowanie e-relacji pomiędzy markami a specjalistami. Tak powstał „archiDAY 2020 Online”. Jakie wartości dostarczyłeś uczestnikom „archiDAY 2020 Online? 
„archiDAY 2020 Online” to m.in. „Scena Główna” i 4 sceny tematyczne, 10 różnorod- nych warsztatów i szkoleń z oprogramowa- nia, indywidualne konsultacje z ekspertami czy e-spotkania z markami. W tym samym czasie działo się bardzo dużo aktywności i uczestnik musiał zdecydować, któremu punktowi programu poświęca swoją uwa- gę. W ramach sceny tematycznej „Archi- tekt i biznes” przez 5 dni poruszane były tematy z zakresu prowadzenia i rozwoju pracowni projektowej. Scena „Design Sto- ry” to „case studies”, czyli inspirujące opo- wieści architektów, projektantów, designe- Przemek Szklarzewski, zarządzający Polskim Centrum Architektury Wnętrz, o „archiDAY 2020 Online”, narzędziach wspierającym specjalistów z branży wyposażenia wnętrz oraz współpracy z branżą meblarską. Z offline’u Rozmawiał: Marek Hryniewicki do online’u

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=