Miesięcznik "BIZNES meble.pl" grudzień 2020

56 design • wywiad biznes.meble.pl | grudzień 2020 rów czy ambasadorów marek. Każdy projekt to doświadczenie, którym chętnie dzieli- li się zaproszeni goście. „Rozmowy o…” to scena paneli, rozmów i wymiany doświad- czeń znakomitych praktyków rynku. Mno- gość zakresów tematycznych i ich różno- rodność przyciągnęła pracownie projektowe o różnym stażu, wielkości, specjalizacji czy etapie rozwoju. W przygotowanej agendzie każdy mógł znaleźć coś dla siebie. To chyba pierwsze tego rodzaju wyda- rzenie branżowe na taką skalę. Czy mo- żesz przytoczyć statystyki? 
4.918 architektów i projektantów, któ- rzy wzięli udział w wydarzeniu „archiDAY 2020 Online” (w sesjach na żywo) mogło skorzystać z wiedzy przekazanej przez bli- sko 130 ekspertów. Jak co roku wielką po- pularnością cieszyły się warsztaty z opro- gramowania, którego specjaliści używają w swojej codziennej pracy. W trakcie wy- darzenia przeprowadziliśmy ankietę, któ- ra przyniosła bardzo ciekawe wnioski. Dla przykładu: 68,2% ankietowanych wskaza- ło, że najbardziej wartościowy dziś rodzaj wsparcia w rozwoju ich pracowni projek- towej to dostęp do wiedzy z zakresu no- wości, technologii i rozwiązań produkto- wych. 51,2% specjalistów wskazało, że są to szkolenia z zakresu pozyskiwania i obsłu- gi klienta. Ciekawe wyniki pokazało rów- nież pytanie o to, jakie czynniki decydu- ją o wyborze produktów, które ostatecznie trafiają do realizowanego przez specjalistę projektu. Na podstawie ankiet i badań pro- wadzonych na tej grupie docelowej możemy precyzyjnie doradzać markom w zakresie efektywnego budowania przez nich progra- mów współpracy z architektami i projek- tantami wnętrz. Zorganizowałeś wydarzenie online, w którym wzięło udział prawie 5 tys. specjalistów: architektów, projektantów, dekoratorów, stylistów oraz home sta- gerów. Czy widzisz zmianę jeśli chodzi o strukturę uczestników w porównaniu do poprzednich, stacjonarnych wyda- rzeń „archiDAY”? To są jednak zupełnie inne formaty, któ- re determinują strukturę uczestników. Wy- darzenie online pozwala na uczestnictwo specjalistom z całej Polski, niezależnie od lokalizacji. Uczestnikami naszego wyda- rzenia online byli specjaliści od Bałtyku po Tatry. Organizacja wydarzenia w sieci to zupełnie inne wyzwania techniczne, jak i organizacyjne, ale również inne szanse i możliwości. Znika wiele ograniczeń. Dla- tego mogliśmy dostarczyć tak różnorodne sceny tematyczne, w ramach których, w za- leżności od etapu, na którym jest specjali- sta i jego pracownia – każdy mógł znaleźć wartościowe treści. Różnorodność i obfitość paneli, prelekcji czy warsztatów również determinowała strukturę uczestnika. Waż- ny jest również fakt, iż zmieniła się nie tyl- ko struktura, ale również sposób dystrybu- cji treści. Nie ogranicza nas czas. Uczestnicy mogli w dogodnym dla siebie momencie (14 dni od zakończenia wydarzenia) wrócić do treści, których nie mogli obejrzeć na żywo. Przewagą spotkań online z punktu widze- nia uczestnika jest również fakt, że są tań- sze (poświęcony czas, dojazdy, noclegi itp.) a merytorycznie równie wartościowe. „archiDAY 2020 Online” w całości trans- mitowane było na platformie archi- DESK, narzędziu wspierającym specjali- stów z branży wyposażenia wnętrz. Jakie możliwości oferuje platforma? 
Platforma archiDESK to narzędzie dla specjalistów z branży wyposażenia wnętrz: architektów, projektantów, dekoratorów, stylistów oraz home stagerów. W ramach platformy możliwa jest np. organizacja in- teraktywnych e-wydarzeń branżowych, prezentacji (np. nowości) czy szkoleń. Dla producentów i dystrybutorów to narzę- dzie komunikacji ze specjalistami. Ponad- to archiDESK wspiera i usprawnia codzien- ne funkcjonowanie pracowni projektowej w obszarze m.in. wsparcia w poszukiwaniu produktów do projektów czy budowania list zakupowych. Szczęście w nieszczęściu, ale obecne okoliczności to chyba dobry czas dla tego typu rozwiązań digitalowych? Tak, po obu stronach – zarówno dla spe- cjalistów, jak i producentów/dystrybutorów. Architekci i projektanci mogą uczestniczyć w nowoczesnych spotkaniach branżowych, które docierają wprost na ich biurka. Co po- kazało ostatnie wydarzenie, można czerpać wiedzę, inspirację i pracować – jednocze- śnie! O oszczędności czasu nie wspomnę. Widać również, jak wiele organizacji szybko i sprawnie dopasowało się do nowej rzeczy- wistości nie czekając na powrót do (starej) normalności. 

Przecież internet nie zastąpi targów czy stacjonarnych relacji... Pandemia kiedyś (oby szybko!) minie i z pewnością wrócimy do spotkań trady- cyjnych, konferencji czy targów znanych od lat. W mojej ocenie nie będzie to już jednak to samo. Wiele organizacji (mikro, małych i dużych) zmienia swoje strategie dopasowując je do nowej rzeczywistości. Sytuacja pokazała, że można rozmawiać, spotykać się, poznawać, pokazywać czy prezentować zdalnie. Dla wielu to nowe wyzwania, ale i nowe szanse. Kiedyś nie do pomyślenia? Dziś okazuje się, że moż- na! Pandemia zmieniła naszą codzien- ność, nawyki, przyzwyczajenia czy utarte schematy nie tylko w sferze prywatnej, ale również zawodowej i biznesowej. To do- bry czas dla rozwiązań cyfrowych w no- wych obszarach, które zostaną z nami na zawsze. A jak jest wTwoimprzypadku? Jakie pla- ny w rozwoju prowadzonych projektów? 
Zakres naszych działań to aktywności dla profesjonalnych uczestników branży jak i dla klienta końcowego/urządzającego. Skupiamy się na rozwoju platformy archi- DESK. Słuchamy, wyciągamy wnioski i do- pasowujemy narzędzie i jego funkcjonal- ności, aby wspierać i ułatwiać codzienność specjalistów. Wkrótce pojawi się m.in. cy- kliczna ramówka archiDESK TV, programy tematyczne – mnóstwo wartościowej tre- ści dla architektów i projektantów, a tym samym nowe możliwości (bardzo dopaso- wanej) komunikacji dla marek. Ponadto przyszły rok to szereg nowych wyzwań. Od stycznia ruszamy z rozszerzoną formułą na- szego konsumenckiego programu „Poma- gamy Urządzać” (www.pomagamyurzadzac. pl), wiosną organizujemy duże, ogólnopol- skie wydarzenie kierowane do konsumenta pod nazwą „Tydzień Dla Domu” (www.ty - dziendladomu.pl) , jesienią tradycyjnie „ar- chiDAY 2021”. W jakim zakresie branża meblarska może wpisać się w prowadzone przez Ciebie działania? Nasze działania kierujemy do firm, któ- re wiedzą, jak ważna jest rola specjalisty (architekta, projektanta wnętrz) w procesie urządzania wnętrz. Pomagamy budować re- lacje i e-relacje marek ze specjalistami czy też realizować dedykowane badania wśród opisywanej grupy docelowej. W zależno- ści od potrzeb czy celów marki, jesteśmy w stanie opracować kompleksowy program współpracy ze specjalistami. Dziękuję za rozmowę.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=