Miesięcznik "BIZNES meble.pl" marzec 2018

marzec 2018 [ BIZNES meble.pl 111 advertorial X design P A T R O N A T Podczas tej edycji warto będzie odwiedzić m.in . Centralne Muzeum Włókiennic- twa, Miejską Galerię Sztuki czy Muzeum Książki Artystycznej. ZNAKI ROZPOZNAWCZE: MUST HAVE ORAZ MAKE ME! must have to najważniejszy w Polsce plebiscyt promujący polskie wzornictwo. To znak jakości, którym wyróżniane są wdrożenia polskich projektantów i pro- ducentów, prezentujące najnowsze tren- dy we wzornictwie. To polski Red Dot, wyróżnienie, którym firmy i projektanci mogą posługiwać się w kraju i zagranicą (udział w plebiscycie i używanie tytułu jest bezpłatne). Rada Ekspertów – w tym roku w składzie: Agnieszka Jacobson- -Cielecka, Agnieszka Gruszczyńska- -Hyc, Ewa Mierzejewska, Ewa Solarz, Anna Grużewska, Dominika Olszyna, Michał Mazur i Michał Piernikowski – ocenia projekty pod względem funk- cjonalności, innowacji i estetyki. Do tej pory, w ośmiu edycjach plebiscytu, oce- nianych było już ponad 3 tys. produktów. Gala z rozdaniem nagród odbędzie się 26 maja, w weekend festiwalowy, a projekty zakwalifikowane do finału będzie można zobaczyć na wystawie (więcej informa- cji: www.musthave.lodzdesign.com ). Natomiast make me! to międzynaro- dowy konkurs dla młodych projektan- tów i studentów kierunków wzorniczych (20–35 lat). Nagradzane są w nim projekty innowacyjne, eksperymentujące z mate- riałem, poszukujące nowych interpretacji dotychczasowych funkcji. Konkurs – dzię- ki otwartej dla publiczności prezentacji projektów na wystawie, kontaktowi z eks- pertami oraz promocji finalistów – może być trampoliną do rozwoju zawodowego. Zwycięzca otrzyma nagrodę główną Para- dyż Award o wartości 50 tys. zł, ufundowa- ną przez Mecenasa Festiwalu – Ceramikę Paradyż. Finalistę poznamy 19 maja pod- czas gali otwarcia festiwalu (więcej infor- macji: www.makeme.lodzdesign.com ). Łódź Design Festival to wydarzenie zapraszające do interakcji i współpra- cy, otwarte na nowe pomysły i działa- nia. Wyłonieniu najciekawszych służy Open Programme, czyli zaproszenie do współtworzenia festiwalu, skierowane do projektantów, kuratorów, instytucji, a także firm. To miejsce, by podzielić się doświadczeniem, pokazać efekty swojej pracy, inspirować i stać się częścią Łódź Design Festival. Propozycje wystaw, dys- kusji i warsztatów można zgłaszać do 15 marca (więcej informacji: www.lodzde- sign.com) . Najciekawsze inicjatywy zo- staną włączone do programu tegoroczne- go wydarzenia. Łódź Design Festival to – wg analiz (badanie:„Diagnoza stanu designu” prze- prowadzone na zlecenie PARP w 2015 r. i „Zaprojektowane w Polsce. Analiza potencjału ekonomicznego polskiego rynku wzornictwa” zrealizowane przez Biuro Badań Społecznych Question Mark w 2017 r.) – najbardziej prestiżowe i naj- częściej odwiedzane wydarzenie związa- ne ze wzornictwem w Polsce. Obecnie to także najważniejsza impreza dotycząca projektowania w Europie Środkowo- -Wschodniej. Do tej pory wzięło w nim udział ponad 400 tys. osób z całego świa- ta. Festiwal realizowany jest dzięki wielo- letniemu wsparciu Urzędu Miasta Łodzi oraz Mecenasa Festiwalu – Ceramiki Pa- radyż (www.lodzdesign.com ). d Łódź Design Festival 2017. Fot. Adam Kozłowski. Wystawa„Polish Job”2014 na Salone del Mobile w Mediolanie. Kurator: Łódź Design Festival. Fot. Jan Lutyk / Culture.pl.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=