Miesięcznik "BIZNES meble.pl" marzec 2018

wiadomoĂci 38,1 MLD ZŁ to ubiegłoroczna nadwyżka Polski w handlu z Niemcami (eksport – 238,5 mld zł, import – 200,4 mld zł), co jest najlepszym wynikiem w polskiej wymianie handlowej z innymi krajami w 2017 r. W ZJEDNOCZONYCH EMIRATACH ARABSKICH jesteśmy obecni już od kil- ku lat, mamy własny oddział w Dubaju. W ostatnich latach blisko współpracowa- liśmy z saudyjską firmą Stylis, dla której wdrożyliśmy produkcję mebli hotelowych w Polsce. Dzięki kompetencjom partnera i naszym stworzyliśmy rozwiązania, które zostały docenione przez lokalnych inwe- storów, w ciągu 6 lat zrealizowaliśmy 21 cztero- i pięciogwiazdkowych hoteli z 5.795 pokojami. Obecna transakcja pozwala roz- winąć działalność związaną z wnętrzami hotelowymi pod marką Stylis na cały region Zatoki Perskiej – mówi Adam Krzanowski, prezes Grupy Nowy Styl. Partnerstwo Grupy Nowy Styl stwarza nam nowe możliwości rozwoju. Doświad- czenie międzynarodowe, potencjał produk- cyjny firmy i dogłębna wiedza produktowa, która przekłada się na doskonałą jakość oferowanych rozwiązań, pozwalają tworzyć funkcjonalną i atrakcyjną wizualnie ofertę dla hoteli i odpowiadać na potrzeby naj- większych klientów. Doceniam też otwar- tość zarządzających, którzy zaufali naszej wiedzy o rynku hotelowym w regionie i doświadczeniu w zarządzaniu projektami – podkreślaHesham Ibrahim, Head of Ho- tel Unit i współwłaściciel Stylis Dubai. Dotychczasowe projekty hotelowe Sty- lis były realizowane w Arabii Saudyjskiej. Od tego roku ruszają pierwsze zamówienia w Dubaju. Grupa Nowy Styl właśnie roz- poczęła montaż w hotelu Safir I, za kilka tygodni zacznie instalację Safir II; w ostat- nich dniach podpisała umowę na kolejny hotel z ponad 500 pokojami. W samym centrum Dubaju firma zlo- kalizowała showroom o powierzchni 1,2 tys. m 2 . Rozwiązania z oferty biurowej i hotelowej we wzorcowych aranżacjach wypełniły 35. piętro wieży Jumeirah Busi- ness Centre. Zasięg działania nowej spółki joint- -venture ma być jednak znacznie szer- szy niż Zjednoczone Emiraty Arabskie – zgodnie z umową rozwiązania hotelowe Stylis Dubai będą sprzedawane we wszyst- kich krajach Bliskiego Wschodu, z wy- łączeniem Arabii Saudyjskiej, do której obsługi wyłączność otrzymała firma Stylis w Arabii Saudyjskiej. Prognozujemy, że transakcja pozwoli na zwiększenie naszej sprzedaży o 10-20 mln euro rocznie – zapowiada Rafał Chwast, wiceprezes i dyrektor finansowy Grupy Nowy Styl. – Silny międzynarodowy zespół w Dubaju i kolejne udane realizacje mogą też stanowić dobry punkt wyjścia dla dalszej ekspansji do Afryki czy do Indii. Z marką Stylis w swoim portfolio Gru- pa Nowy Styl wkracza w nowy segment rynku, jakim są hotele. Firma wyposaża je całościowo – od podstawowego pokoju, przez apartamenty, recepcje, lobby, strefy food court, kawiarnie, restauracje, po sale konferencyjne. Wiele z produktów dla hoteli, np. me- ble kawiarniane czy miękkie siedziska dla przestrzeni recepcyjnych, w swojej ofercie mamy już od dawna. Dlatego zdecydo- waliśmy się wykorzystać efekt synergii, a także udaną współpracę z partnerem lokalnym na Bliskim Wschodzie. Nato- miast rozwiązań hotelowych w najbliż- szych latach nie planujemy sprzedawać na pozostałych rynkach, w Europie czy innych częściach Azji – zaznacza Roman Przybylski, członek Zarządu i dyrektor handlowy Grupy Nowy Styl. – Jesteśmy ekspertem wyposażenia wnętrz biuro- wych i konsekwentny rozwój naszej oferty w tym obszarze jest strategiczną częścią naszego biznesu. d Grupa Nowy Styl tworzy spóïkÚ joint-venture wbDubaju W styczniu Zarząd Grupy Nowy Styl podpisał umowę o objęciu 60% udziałów w spółce Stylis Dubai (pozostałe 40% należy do właścicieli spółki Stylis z siedzibą w Arabii Saudyjskiej). Razem z lokalnym partnerem firma będzie wyposażać hotele na BliskimWschodzie i zintensyfikuje sprzedaż krzeseł i mebli biurowych w regionie. 20 BIZNES meble.pl [ marzec 2018 Od lewej: Rafał Chwast (Grupa Nowy Styl), Hesham Ibrahim (Stylis), Adam Krzanowski (Grupa Nowy Styl) i Reem Kabrah (Stylis). B O G U S Ł AW B A R T C Z A K ukończył studia na kierunku Elek- tronika oraz stu- dia podyplomowe z zarządzania na Politechnice Łódz- kiej. Studiował też zarządzanie na Uniwersytecie Stra- thclyde w Glasgow. W latach 1994-1999 z ramienia firmy Accenture w Londynie i w Warszawie przeprowadził szereg pro- jektów doradczych dla klientów działają- cych w sektorze usług finansowych oraz w handlu detalicznym. Następnie pełnił obowiązki prezesa Huty Aluminium Ko- nin, wiceprezesa Carlsberg Polska, prezesa Carlsberg Serbia, prezesa Carlsberg Italia, wiceprezesa ds. Europy Zachodniej Carls- berg Breweries oraz prezesa Nomi. Przed dołączeniem do Black Red White Bogu- sław Bartczak pełnił funkcję dyrektora zarządzającego wmiędzynarodowej firmie konsultingowej Alvarez &Marsal. Poprzedni prezes Black Red White – Andrzej Filip Wojciechowski – został odwołany ze swej funkcji 30 października 2017 r. Do czasu wyboru nowego prezesa spółką zarządzał Rafał Wyszomierski, do- tychczasowy wiceprezes Zarządu. d Black Red White zbnowym prezesem Bogusław Bartczak został nowym prezesem firmy Black RedWhite. Ze spółką związany jest od września 2017 r., dotychczas pełnił funkcję doradcy Rady Nadzorczej. Nowe stanowisko objął z początkiem lutego bieżącego roku. Bogusław Bartczak – nowy prezes Black Red White

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=