Miesięcznik "BIZNES meble.pl" maj 2017

wiadomoĂci 80% Polaków nie ma nic przeciwko samozatrudnieniu lub pracy w charakterze wolnego strzelca (średnia europejska to 68%) – wynika z badania„The Workforce View in Europe 2017” przeprowadzonego przez ADP Z BADANIA „Otwartość Polaków” wy- nika, że boimy się nietypowych i nowo- czesnych, minimalistycznych wystrojów wnętrz. Prawie połowa badanych (48%) deklaruje, że jest przekonana do designer- skiej stylistyki, jednak ich odpowiedzi cechuje średnia pewność postawy. Do podobnej części badanych (47%) nie do końca przemawia również awangardowa architektura. Dużym zaskoczeniem jest to, że obok osób w przedziale 46-65 lat, to właśnie ludzie młodzi w wieku 18-24 lat najbardziej sceptycznie podchodzą do nowoczesnego designu. Na tym tle naj- lepiej wypadają osoby między 25. a 35. rokiem życia, które w 54% deklarują otwartość na designerskie rozwiązania, co może wynikać m.in. z bieżącego śledzenia trendów wnętrzarskich podczas urządza- nia pierwszych, własnych mieszkań. Ten sam sceptycyzm dotyczy również żywej kolorystyki. Mimo że 73% ankie- towanych stwierdziło, że są otwarci na odważne barwy, tylko 47% lubi przeby- wać we wnętrzach w takich odcieniach, jednocześnie nie są co do tego do końca przekonani (średnia pewność postawy). Polacy nie mają większych wątpliwości co do nowocześnie urządzonych przestrzeni – 67% pytanych jest przekonanych, że lubi przebywać w takich wnętrzach. Z coraz większą ochotą sięgamy po produkty ekologiczne, a w trakcie zaku- pów zwracamy uwagę na pochodzenie towarów – mamy do czynienia z postępu- jącą modą na produkty regionalne. W ba- daniu „Otwartość Polaków” 77% bada- nych z umiarkowaną pewnością deklaruje otwartość na polskie marki, przy czym większe przekonanie do takich zakupów wykazują mężczyźni. Zagraniczni pro- ducenci wypadają na tle badania o wiele gorzej – mimo ogromnej dostępności ich wyrobów na naszym rynku, tylko 46% Polaków jest do nich przekonanych. Za- skakujący może być fakt, iż grupą, która przejawia największy sceptycyzm do ma- rek z tzw. „własnego podwórka” są osoby w wieku 56-67 lat. Tylko 25% z nich de- klaruje otwartość na polskie towary, jed- nak wykazują oni bardzo niską pewność do tak udzielonej odpowiedzi. Badanie „Otwartość Polaków” zostało wykonane w Polsce na grupie 1.201 re- spondentów. Grupa ankietowanych była zróżnicowana ze względu na płeć (kobiety stanowiły 51,5%, mężczyźni 48,5%) wiek, zamieszkanie oraz wykształcenie. Badanie zostało przeprowadzone internetową me- todą Biocod, która opiera się na pomiarze czasów reakcji i pokazuje rzeczywiste po- glądy badanych, dzięki czemu uzyskuje- my informacje o emocjonalnej pewności postaw respondentów, a te lepiej tłumaczą późniejsze ludzkie zachowania. d Jakie wnÚtrza lubiÈ Polacy? Polacy coraz odważniej podchodzą do urządzania swoich mieszkań i domów. Lubimy przebywać w nowoczesnych wnętrzach, jednak z małym przekonaniem podchodzimy do designerskiej stylistyki oraz awangardowej architektury – m.in. takie wnioski można wyciągnąć z raportu społecznego „Otwartość Polaków”, opublikowanego przez firmę badawczą Neurohm Polska pod mecenatemmarki Porta Drzwi. 22 BIZNES meble.pl [ maj 2017 DEUTSCHE MESSE oraz Stowarzysze- nia Niemieckich Producentów Maszyn do Obróbki Drewna – organizatorzy targów „Ligna” – nie kryją optymizmu przed tegoroczną edycją tej największej imprezy w branży. Klimat i koniunktura w przemyśle drzewnym są pozytywne, oferując wiele możliwości rynkowych. „Ligna” przechwytuje te możliwości per- fekcyjnie – mówi Andreas Gruchow, członek Zarządu Deutsche Messe, od- powiedzialny za targi „Ligna”. – W tym roku wystawcy prezentują szeroki wa- chlarz innowacyjnych, inteligentnych, sieciowych systemów produkcyjnych, nie wspominając o nowych pomysłach i stra- tegiach do obróbki drewna i przemysłu drzewnego. W ofercie wystawców znajdą się m.in. narzędzia i maszyny do produkcji masowej, a także innowacje technolo- giczne i najnowsze rozwiązania pro- dukcyjne, w tym inteligentne koncep- cje zintegrowanej produkcji na wielu odcinkach w łańcuchu przetwórstwa drewna. Najwięcej wystawców będzie po- chodziło z Niemiec, Włoch, Austrii, Hiszpanii, Turcji, Chin, Danii, Szwecji, Szwajcarii i Holandii. Łącznie tegorocz- na „Ligna” zajmie ponad 122 tys. m 2 . d JAK POINFORMOWAŁ dr Andreas Hettich, prezes Grupy, udział sprzedaży za- granicznej wyniósł 69% (w roku poprzed- nim: 68%). Wcałymubiegłym rokuGrupa Hettich zainwestowała blisko 116mln euro w produkty, zakłady i budynki. Średnia roczna liczba pracowników zatrudnionych na całym świecie wyniosła 6,2 tys. osób (w tym ponad 3,4 tys. na terenie Niemiec). W tym roku zostanie ukończona naj- większa na świecie hala produkcyjna grupy Hettich w Kirchlengern. d Rusza „Ligna 2017” Ponad 1,5 tys. wystawców z 45 krajów w 10 halach i na wolnym powietrzu, najnowsze rozwiązania dla przemysłu drzewnego i meblarskiego oraz goście z ok. 90 krajów – tak w skrócie wyglądają targi„Ligna”, których kolejna edycja odbędzie się w dniach 22-26 maja w Hanowerze. Rekordowy rok wbGrupie Hettich Grupa Hettich uzyskała w 2016 r. obrót w wysokości 913 milionów euro, co oznacza wzrost o 3,75% w porównaniu z rokiem poprzednim (w 2015 r. było to 880 mln euro). Ekspozycja marki Globus na targach„Ligna 2015”. Przed 2 laty zaprezentowała ona w Hanowerze m.in. nowe rozwiązania dla narzędzi dyskowych.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=