Miesięcznik "BIZNES meble.pl" czerwiec-lipiec 2018

r e k l a m a potencjaï amerykañskiego rynku X raport Tomteq. Handel z klientami ze Stanów Zjednoczonych rozpoczęliśmy 20 lat temu, zaopatrując w meble tapicerowane kilku odbiorców na wschodnim wybrzeżu USA – poinformował Maciej Walich, menedżer ds. eksportu w FMT Tomteq. – W tej chwili chcemy poszerzyć działalność na tym rynku i poszukujemy dużego dystrybutora. Maciej Walich uważa, że jest to rynek wymagają- cy, dla cierpliwych: Żeby tam zaistnieć na stałe, potrzeba dużo czasu i pracy, włożonej w działania marketingowe i sprzedażowe. Liczymy jednak na rozwój sprzedaży na tym potężnym rynku, który stwarza dużo możliwości. PRZYGOTOWANI NAWSZYSTKO W opinii Michała Strzeleckiego targi ICFF, które odbyły się w Nowym Jorku w dniach 20-23 maja br., zdecydowanie nastawione były jednak na produkty niszo- we – z ciekawym designem, produkowane na indywidualne zamówienia, lokowane w segmencie mebli premium. Takie ukie- runkowanie imprezy miało też swoje od- zwierciedlenie w postaci licznie odwiedza- jących klientów, wśród których dominowali projektanci czy architekci, szukający mebli nietuzinkowych, produkowanych na indy- widualne zamówienia – podkreślił Michał Strzelecki. – Fakt tenmoże stanowić pewne- go rodzaju ograniczenie dla firm wystawia- jących się na tych tej imprezie, gdyż klienci targów ICFF myślą raczej o zamówieniach jednostkowych niż hurtowych. Z punktu widzenia firm zainteresowanych klientami hurtowymi zdecydowanie lepsze w mojej ocenie mogą być targi odbywające się na jesieni w High Point. Ponadto według mnie kluczem do wejścia na ten rynek jest współ- praca z partnerem działającym w USA, który dysponowałby swoim magazynem, z którego następowałaby dystrybucja mebli. Punktem kontaktowym pomiędzy kontrahentami, ale też miejscem promocji polskiej branży meblarskiej jako całości było polskie stoisko narodowe (stoisko nr 671), zorganizowane przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu w związku z realizacją programu promocji branży meblarskiej w ramach poddziałania 3.3.2: Progra- mu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. W ramach stoiska narodowego wydzielone zostało miejsce do spotkań B2B dla przed- stawicieli polskich firm oraz potencjalnych kontrahentów – poinformował Michał Strzelecki. – W strefie odbywały się spotka- nia biznesowe z udziałem polskich przed- siębiorców oraz ich obecnych i przyszłych kontrahentów. Wystawcy oraz inne firmy z Polski mogły skorzystać z możliwości darmowej dystrybucji materiałów informa- cyjnych – katalogi, ulotki czy wyświetlania filmów promocyjnych (z czego chętnie ko- rzystano). Dodatkowo obsługa stoiska naro- dowego udzielała zwiedzającym informacji o lokalizacji stoisk polskich firm. Jak podkreślił Michał Strzelecki, roz- mowy z polskimi przedsiębiorcami, z zagranicznymi kontrahentami i dzien- nikarzami wskazują na konieczność kon- tynuacji działań promocyjnych w USA. d AMAZON DYKTUJE WARUNKI Według IBISWorld tradycyjne sklepy z meblami do domu mają coraz więcej nowych kon- kurentów. Oznacza to, że detaliści muszą ewoluować, aby być mniej tradycyjni. Różno- rodność rosnących modeli sprzedaży artykułów wyposażenia wnętrz będzie miała wpływ na tę branżę w br. Rozbudowa Amazona o wyposażenie domu tworzy presję logistyczną. Według Bloomberg Technology ponad 50% kupujących zwraca się najpierw do Amazona w poszukiwaniu produktu. Co więcej, wielu sprzedawców detalicznych przyjmuje podej- ście, jeśli nie możesz ich pokonać, dołącz do nich. Amazon uruchomił program sprzedaży mebli, który pozwala detalistom płacić niską miesięczną opłatę i procenty ze sprzedaży, co pozwala im korzystać z bazy konsumentów i sieci wyszukiwania, sprzedawać na rynkach lokalnych i korzystać z usług logistycznych Amazona. NAJWA¿NIEJSZE CZYNNIKI PROWADZkCE DO SUKCESU PRZEDSI}BIORSTWA WbUSA WG IBISWORLD: • Gwarancja dostaw głównego zaopatrzenia – hurtownicy muszą mieć sprawny system dystrybucji i magazyny w celu zapewnienia szybkiej dostawy, przy jednoczesnej minimalizacji kosztów transportu; • Kontakty z kluczowymi rynkami zbytu – istotne jest, aby producenci mieli dostęp do rzetelnych importerów; • Dostęp do szerokiej sieci dystrybucyjnej – korzystne jest, aby hurtownicy mieli do czynie- nia z więcej niż jednym bądź dwoma sprzedawcami; • Zapewnienie doskonałej obsługi posprzedażowej – wyjątkowa i rzetelna obsługa pozwala na utrzymanie kluczowych klientów; • Produkcja towarów, na które istnieje zapotrzebowanie na rynku – produkcja mebli opiera się na modzie, producenci powinni podążać za trendami i być gotowi na zmiany stylów i wzorów. A dedicated textile trend blog by Niek De Prest. SURF THE NEXT WAVE! moodbrussels.com/en/blog MoOD & Indigo are organised by Easyfairs, Belgium +32 9 241 95 63 Meet the who’s who of upholstery, window and wall covering producers. Discover surface pattern designers that make a difference. moodbrussels.com #moodbxl indigobrussels.com #indigobxl

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=