Miesięcznik "BIZNES meble.pl" wrzesień 2017

biuro XXI wieku X produkt sierpieñ 2017 [ BIZNES meble.pl 115 f Zdaniem Krzysztofa Koncy, dyrektora handlowego w fir- mie Unique, na strefę relaksu w biurze mogą pozwolić so- bie przede wszystkim duże firmy i korporacje, zwłaszcza te o dużej liczbie zatrudnionych, pracujących w systemie zmia- nowym. Szczególnie popularne jest to w branży IT, gdzie za- pewnienie pracownikowi relaksu w pracy staje się powoli stan- dardem – przyznaje. Coraz więcej dużych międzynarodowych korporacji uwzględnia strefy chillout i „fun roomy” w swoich przestrze- niach biurowych – potwierdza Dariusz Wicher, dyrektor handlowy w firmie Everspace. – Jest to zgodne z polityką tych firm oraz obowiązującymi w nich standardami. Pod- patrują i wprowadzają to u siebie także duże polskie firmy, które starają się być na bieżąco z tym, co się dzieje na świe- cie, jednak trudno mówić tu o standardzie. Na to mogą sobie pozwolić najwięksi, choćby z tak błahego powodu, jakim jest powierzchnia, którą firma dysponuje. Trudno wyobrazić so- bie strefę relaksu na 80 m 2 , natomiast w przypadku naprawdę dużych powierzchni takie rozwiązania są coraz częściej wyko- rzystywane. Wszystko więc zależy od wielkości powierzchni, którą zajmuje biuro, liczby zatrudnionych i zamożności firmy. Wynika to także z oczekiwań samych pracowników oraz co- raz większej konkurencji na rynku pracy. Firmy zatrudniają- ce kilkaset czy kilka tysięcy osób na dużej powierzchni muszą myśleć o ich komforcie, który bardzo realnie przekłada się na wydajność pracy, dlatego w tym przypadku wyposażenie biura w strefy relaksu jest traktowane jako standard. To inwestycja, która długo- falowo przynosi bardzo konkretne zyski. Z obserwacji Joanny Kar- niewskiej, managera ds. rozwoju rynku kontraktowego w firmie BM Project, strefy chillout stają WIELE MÓWI SI} ObKOMFORCIE PRACOWNIKÓW IbICH DOBRYM SAMOPOCZUCIU. PRACODAWCY ZAUWA¿YLI, ¿E PRZEBYWANIE WbPRZYJAZNYM OTOCZENIU POPRAWIA EFEKTY PRACY ZESPO’ÓW, AbTO WYSTARCZAJkCA MOTYWACJA, BY ZMIENIm PODEJ¥CIE DO WYPOSA¿ANIA BIUR. Anna ¥mieszek-Markuszewska, dyrektor ds. marketingu wbFabryce Mebli Balma. „Office”(prod. Miuki, dystr. Akademia Architek- tury) to puf stworzony z myślą o przestrzeniach biurowych.W zależności od ułożenia, może pełnić funkcję fotela z podparciem pod plecy lub wygodnej leżanki. Odpowiednio zaprojektowana podstawa zapewnia stabilność.„Office”idealnie sprawdza się przy słuchaniu muzyki, grze na konsoli bądź korzystaniu z laptopa. Puf składa się ze zdejmowanego pokrowca oraz wkładu z granulatem.„Office”dostępny jest w różnych tapicerkach i kolorach. Kolekcję„Penta”marki Bejot (dystr. Everspace) tworzy system modułowych siedzisk, bazujących na powtarzalnym kształcie pięciokąta. Lekkie, tapicerowane tkaniną lub skórą pufy można do- wolnie przestawiać, w zależności od aranżacji wnętrza i aktualnych potrzeb. Uzupełnieniem linii są ścianki wykończone tkaniną„Bla- zer”lub siatką 3D, które pozwa- lają na wyznaczenie mniejszych, kameralnych stref, izolujących od gwaru i hałasu. Awangar- dowa forma„Penty”doskonale sprawdzi się w nowoczesnych wnętrzach publicznych i biurach typu„open space”. Dodatkowym atutem jest opcja wbudowania w poszczególne modele media portów, umożliwiających podłą- czenie laptopa. Najnowszy partner firmy Herman Miller, brytyjska spółka Naughtone, projektuje nowo- czesne meble, takie jak fotele, sofy i stoliki, sprawiające wrażenie ręcznej, rzemieślniczej roboty. Od fotela„Hush”z bocznymi oparciami, poprzez pikowaną sofę„Cloud”, aż po stylowe krzesło-kokon„Fusby”(na zdjęciu) – produkty Naughtone tworzą idealną, cichą przystań w ruchliwym biurze. Dystrybutorem tych mebli w Polsce jest firma K&R Design.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=