Księga Trendów 2014

170 171 Fot.Michał Różalski. L ubię, jakwprojektach zaklęta jest garśćhistorii, którakreujenaszą świadomość i odciska piętnow trendach. Już zamłodu szedłem podwiatr, wysyłając swoje prace za „żelazną kurtynę”, np. na konkurs rysunku do New Delhi, gdzie wywalczyłem srebrny medal. Wspierając rodzinnąfirmę jubilerską zdobyliśmySrebrnegoNiedźwiedzia, adoświadcze- niawyniesione z poznańskiej Akademii Sztuk Pięknychpozwoliłymi odkrywać świat na nowo. Zawdzięczam tomojemumistrzowi prof. Rajmundowi T. Hałasowi z pracowni Designu Inspirującego, gdziemojeprzemyślenia zaowocowałyprojektem „Quatro”–kościelnegoołtarza wprostej, czystej ergonomicznej formiena stykudwóchnaturalnychmateriałów imetafizyki. Taką właśnie jest też „LoveSeat Grazia”, sofa unosząca się na fali, przypominająca swoim konturem kształt ust, którą pokazałem nawystawiewMediolanie. Porównywana do Philipe`a Starcka i Salvadora Dali, wyłowiona została przez „Icon Magazine UK” z Londynu i zagości- ła na łamach „Icon Product Yearbook 2013” – designerskiego czasopisma razem z projektami AlessandroMendiniego czyMarcelaWandersa. Swoją nazwę zawdzięcza Giselli Borioli, która opublikowała ją wmagazynie „Grazia.it” wśród paru najciekawszych obiektówmediolańskiej wystawy. A to wszystko dzięki możliwościom obecnych technologii CNC, pozwalających na wdrażanie intrygujących projektów od naturalnychmateriałów po różnorodne tworzywa. Kon- sekwencją takiej interpretacji jest pufa „Tango” – idealnie prosta i multifunkcyjna, nagradzana naprestiżowych festiwalachdesignuna całym świecie. Obaprojektymogą swobodnie funkcjo- nować zarównowewnętrzach, jak i plenerze, nawiązując zaś do najnowszych trendówmogą byćwykonane zmateriałównaturalnych, biodegradowalnych lubpodlegających recyclingowi. Materiały temogąbyćwykorzystaneprzeznowoczesnedrukarki 3D.Dzięki nimmożemywdra- żać do produkcji projekty, takie jak fotel „Opera”, który jest moją podróżą sentymentalną do sal kinowych, filharmonii czyoperminionegowieku.Wnurt rewitalizacji idealniewpisuje się „Komu- nikacjaWizualna Starego Browaru 5050” dla Starego Browaru– laureata I nagrodyw konkursie nanajlepsze centrumhandlowena świecie, przyznawanej przez ICSCPhoenixArizona zUSAoraz systemmiejski „Atmosphera”. Projekt stołu „Skrzydło” to hołd dla mojego dziadka, który wraz zpłk. Perini Camillowspółtworzył lotnictwopolskiepo1922 r. naŁawicywPoznaniu.Wszystkie te projektypowstająod idei do realizacjiw szkicach, koncepcjach,modelachoraz prototypach, które potrafiąokreślić ich zastosowanieorazwartości estetyczne i użytkowe. W swoich pracach hołduję zasadzie „immniej, tymwięcej”, bo obiekt to forma z pograni- cza rzeźby, funkcja, proporcja i ergonomia z odrobiną szaleństwa, którą potrafią ujarzmić tylko najlepsi. Immniej, tymwięcej R y s z a r d Mańc z ak 1

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=