Miesięcznik "BIZNES meble.pl" styczeń 2017

wywiad X branĝa f styczeñ 2017 [ BIZNES meble.pl 37 F irma Nestro już w latach 80. po raz pierwszy pod- jęła się zaprojektowa- nia i wyprodukowania pierwszych urządzeń filtracyjnych z zastoso- waniemwentylatorówpodciśnieniowych, zamiast tradycyjnych wentylatorów nad- ciśnieniowych. Urządzenia te w ciągu na- stępnych lat zdobywały rynek i uznanie wśród branż stolarskiej i meblarskiej. Jak się buduje kompetencje w takiej firmie jak Nestro? Jak duże znaczenie mają wie- dza i wieloletnie doświadczenie? Wieloletnie doświadczenie ma nie- bagatelne znaczenie, ale równie istotne jest ciągłe doskonalenie. To dzięki ob- serwacjom dotychczasowych rozwiązań, doszliśmy do wniosków, że wentylatory podciśnieniowe ze względu na montaż po czystej stronie, będzie cechowało mniejsze zużycie łopatek i tym samym sprawności tych wentylatorów będą zasadniczo wyż- sze – jak się później okazało osiągają ok. 86%. Oczywiście produkujemy i mamy także wentylatory nadciśnieniowe, jednak kładziemy nacisk na te nowoczesne syste- my podciśnieniowe. One oferują po prostu lepsze wydajności i generują oszczędności – a to jest pytanie, które na końcu zawsze się pojawia: czy poprzez zainstalowanie tego systemu użytkownik jest w stanie ge- nerować oszczędności? Jeśli stolarnia ma stare systemy, które chce zmienić na nowe, to w bardzo prosty sposób można pokazać te oszczędności. Mając wentylator trans- portowy rzędu 47 kW po zainstalowaniu jego odpowiednika podciśnieniowego ilość kW spadnie nawet o 1/3, co w prze- ciągu roku, zwłaszcza jeśli zakład pracuje na dwie zmiany, daje naprawdę konkretne oszczędności. Oczywiście firma musi wy- dać na to pieniądze, ponieważ to wszystko jest inwestycją, ale istotne jest – czy można w jakikolwiek racjonalny sposób uzasad- nić inwestycję i policzyć zwrot z tej inwe- stycji. Zwrot z pewnością będzie, ponieważ zaoszczędzi się na wydatkach związanych z innymi aspektami, takimi jak energia elektryczna czy cieplna, jak również na kosztach serwisu i wymiany wirników wentylatorów. Jaką dewizą kieruje się firma Nestro? Naszą misją jest dostarczanie czystych rozwiązań poprzez odpylanie przemysło- we w rożnych branżach przemysłu. Wkaż- dej sytuacji realizowania swoich inwestycji w zakładach produkcyjnych staramy się oferować doskonale zorganizowane, opty- malnie dopasowane i wydajne komponen- ty umożliwiające racjonalizację procesów pracy. Istotne jest dla nas zapewnienie konkretnego know-how, całościowego zaplecza technicznego oraz pełnego zaan- gażowania w każdy projekt. Dlatego nasza dewiza w działaniu to: rozwiązania ela- stycznie i przyszłościowe, optymalne dla klientów, bezpieczne dla ich pracowników. Czy polscy przedsiębiorcy są otwarci na tego typu wyzwania? To zależy od rodzaju i wielkości za- kładu. Obserwujemy z Tomaszem Balce- rzakiem, dyrektorem sprzedaży w naszej firmie, że małe firmy trzeba uświadamiać poprzez różne działania. Dlatego inży- nierowie sprzedaży starają się pokazywać przedsiębiorcom zasadność użytkowania różnych systemów odpylania, nie tylko jako Nestro, ale ogólnie odpylania – jaką pełni rolę, jak jest ważne dla funkcjonowa- nia zakładu jako kompleksowe rozwiąza- nie nie tylko samego filtra, ale też powrotu powietrza na halę, a także w temacie ko- tłowni, brykieciarni czy lakierni, co rów- nież znajduje się w naszej ofercie. Od początku działalności w Polsce Tomasz Balcerzak i grupa inżynierów sprzedaży stawia na informację i edukację w tym zakresie, ponieważ wiedzą, że gdy z uświadomionym klientem rozmawia się o konkretach, on wówczas wie, czego potrzebuje i oczekuje. Zauważamy coraz więcej szczegółowych pytań od kontra- hentów, większe zainteresowanie i coraz większą świadomość potrzeb inwestorów, którzy pytają o: sprawność, wydajność, ciśnienie, sposób funkcjonowania i działa- nia. Te pytania wynikają z tego, że nie ma uniwersalnych rozwiązań. To dobrze, bo zainteresowani mogą wtedy wybrać pro- dukt najciekawszy technicznie, a nie tylko i wyłącznie najtańszy. Jakie pytania zadają najczęściej polscy przedsiębiorcy, którzy poważnie myślą o przyszłości swojego zakładu? Pytająm.in.oto,jakobniżyćkoszty,któ- re generują wentylatory i jak jeszcze lepiej wykorzystać potencjał swojego zakładu. Klienci interesują się również bezpieczeń- stwem rozwiązań dla swoich pracowników tak, aby docelowo uzyskać ergonomiczne stanowiska pracy, a tym samym polepszyć procesy produkcyjne. Te i wiele innych, ale w gruncie rzeczy podobnych pytań, zadaje dziś sobie każdy przedsiębiorca, który za- stanawia się nad przyszłością swojej firmy. Wśród tych przedsiębiorców z pewnością są i tacy, którzy pytają o to, jak z Państwa pomocą mogą się przyczynić do ochrony środowiska naturalnego, np. utrzymania czystego powietrza. Oczywiście, że tak, dlatego nasz pro- gram obejmuje instalacje odpylające dla wielu przypadków zastosowania, w roz- maitych modelach. Problematyka czyste- go powietrza i ekologii na stanowiskach pracy nurtuje również przedsiębiorców lakierujących swoje produkty. Dlatego proponujemy im zastosowanie technologii K17, która znacząco ułatwia radzenie sobie z rozpylonymi w powietrzu substancjami. Skierowane z wysoką dokładnością stru- mienie powietrza eliminują możliwość wystąpienia turbulencji wpływających ne- gatywnie na jakość i tym samym eliminują również ryzyko nadmiernej aplikacji sto- sowanej substancji. Nie są więc konieczne kompromisy i przeróbki elementów, które były już pomalowane. Rozwiązanie takie sprawdza się na- wet w produkcji frontów kuchennych czy blatów o wysokim połysku, pozwala na obróbkę elementów różnej wielkości za- pewniając stale niezmienną, gwarantowa- ną jakość. Technologia umożliwia nieskrę- CO ROKU WIDZIMY PROGRES WbINSTALOWANIU SYSTEMÓW WYKRYWANIA IbGASZENIA ISKIER ObOK. 15- 20% IbCORAZ WI}KSZk ¥WIADOMO¥m ZbNIMI ZWIkZANk. CORAZ WI}CEJ PRZEDSI}BIORCÓW ObTO PYTA IbCORAZ WI}CEJ FIRM TE¿ SI} TYM ZAJMUJE. KLIENT MUSI DOKONAm WYBORU MI}DZY DOSTAWCk IbSYSTEMEM, JAKI ON OFERUJE IbZASTANOWIm SI} CZY ZAPEWNIA ON ODPOWIEDNIE ZABEZPIECZENIE. Radosïaw Gliñski lat 40, z wykształcenia inżynier produkcji, ukończył również studia podyplomowe z Lean Manage- ment. Z firmą Nestro związany od ponad 16 lat, swoje doświadczenie w firmie rozwijał w różnych działach, począwszy od montażu, poprzez projektowanie, sprzedaż, kierowanie produkcją. Przez dwa lata pracował również w dziale technicznym Nestro w Niemczech. Od 2007 r. jest dyrektorem/prokurentem grupy Nestro w Polsce. Swój czas wolny spędza z rodziną na rowerze lub na nartach, jak również działając spo- łecznie w Izbie Gospodarczej„Śląsk” w Opolu jako jej wiceprezes czy w lokalnej społeczności jako członek rady sołeckiej.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=