Miesięcznik "BIZNES meble.pl" styczeń 2017

sylwetka X design styczeñ 2017 [ BIZNES meble.pl 51 f O ra-ïto przypomina równanie z kilkoma niewiadomymi. Jego prawdziwe nazwi- sko to Ito Morabito. Designer pochodzi z Marsylii i jest synem utalentowanego francuskiego projektanta – Pascala Morabito. Co jeszcze o nim wiadomo? To niepokorny indywidualista, nieprzewidywalny i zbunto- wany. Przez wielu uznawany jest za zjawisko w popkulturze i zaliczany do grona najmłodszych projektantów współpra- cujących z najbardziej luksusowymi markami na świecie. GRAWARTA RYZYKA Sukces zawdzięcza odwadze i ryzykownemu zagraniu, na które zdecydował się u progu kariery. Na swojej stronie internetowej zamieścił wirtualne produkty opatrzone lo- gotypami najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Prawdziwa burza w środowisku rozpętała się w momencie, gdy projekty spotkały się z tak entuzjastycznym odbiorem, że ludzie zamawiali nieistniejące przedmioty. Topowe bran- dy – takie, jak Apple, Gucci, Louis Vuitton, Levi’s, Nike czy Swatch – były bliskie złożenia pozwów przeciwko młodemu projektantowi. Jednak zaproponowane przez Ora-ïto pro- W 1997 r. w świecie designu rozpętała się burza wokół prowokacyjnego pomysłu młodego Francuza. Spór zamiast zakończyć się w sądzie, zapewnił mu rozgłos i szybki awans do grona najlepszych. Po latach ten sam człowiek pojawił się w pierwszej czterdziestce zestawienia magazynu„Wallpaper”, jako jeden z najbardziej wpływowych projektantów poniżej 40 roku życia. Wkrótce skończy 40 lat i aż trudno uwierzyć, że połowę życia poświęcił swojej pasji. W ciągu dwóch dekad tworzył dla topowych marek, a wypracowany przez niego styl stał się znakiem naszych czasów. Ora-ïto. OD ZERA DO DESIGNERA A n n a S z y p u l s k a Krzesło„Ico”, które Ora-ïto zaprojektował w ub.r. jest zapisane w niemal legendarnym już dziedzic- twie marki Cassina. Francuski projektant przedsta- wił je w nowej wersji, łącząc rzemiosło i innowacje technologiczne z elegancją i komfortem. Miękka, zaokrąglona kanapa„Dune Armchair”oferuje tradycyjny wymiar komfortu. „Kids@Work” stanowi połączenie biurka i krzesła. Jest częściąVery Important Products for Kids Collection. Projekt słuchawek„Gïotto” w 2014 r. zwyciężył w konkursie Red Dot Design Award.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=