Miesięcznik "BIZNES meble.pl" styczeń 2018

Diana Nachiło dziennikarka miesięcznika„BIZNES meble.pl ” Anna Żamojda dziennikarka miesięcznika„BIZNES meble.pl ” Anna Szypulska dziennikarka miesięcznika„BIZNES meble.pl ” chillout X felietony Fot. Tomasz Markowski Zwyczajneżycie I w Polsce, i w Japonii. Wszędzie szukamy zwykłego, a jednocześnie szczęśliwego życia. Chcemy sięgać po rozwiązania, które pozwolą nam tak właśnie je odczuwać, niezależnie od oko- liczności i miejsca zamieszkania. Nie potrafię sobie wyobrazić zaprojek- towania czegokolwiek bez drewna – mówi Karen Asprea, projektantka zarządzająca nowojorskim studiem wzorniczymWhi- tehall Interiors. Pracuje m.in . nad wypo- sażeniem hoteli i zaznacza: Jeśli chcesz zaprojektować miejsce, gdzie ludzie będą czuli się jak w domu, musisz mieć pew- ność, że w takim obiekcie będzie ciepła at- mosfera. Żaden inny materiał, jak drew- no tego nie zagwarantuje. Ilość wariantów i możliwości jest nieograniczona . Nawet będąc w dalekiej podróży, chcemy czuć się jak w domu. Lubimy tak się czuć. Po- trzebujemy tego uczucia. Budowanie domu i oswajanie prze- strzeni to potrzeby, które pomagają zaspokoić dostępne na rynku dekory w duchu miejskim, o których piszemy na łamach bieżącego wydania. Chociaż ludzkie potrzeby pozostają niezmienne, to już dziś można prognozować, jak pod wpływem zmian społecznych, zmienią się formy ich realizacji. Jak twierdzą eksperci, prawdopodobne, że w więk- szości będziemy mieszkać w niewiel- kich wnętrzach wyposażonych meblami wielofunkcyjnymi. Będzie to związane z faktem, że ze względu na liczną migra- cję ludzi do miast, przestrzeń do życia będzie coraz bardziej cenna. Chętnie wyposażymy ją meblami i elementami wystroju o jasnej kolorystyce. Do ulu- bionych kolorów należeć będzie biel, szarość i beż. Możemy się spodziewać, że chętnie wybierane będą dęby, orzechy i wiązy. Jasne i stonowane kolory wzorów drewnopodobnych oraz delikatne struk- tury wprowadzają naturalny charakter do uporządkowanego wnętrza – zazna- czają specjaliści. W kontraście do cha- osu otaczającego nas świata, prywatna przestrzeń powinna emanować spokojem i prostotą – dodają. Kawana ławę! Ktopierwszy? P onad połowa (51%) polskich firm przyznaje, że ma problemy związane z rekrutacją pracowni- ków, a jednocześnie co szósty Polak de- klaruje trudności ze znalezieniem pracy – takie oto paradoksalne wnioski płyną z najnowszego badania „Barometr Rynku Pracy VIII”, przygotowanego przez Work Service. Firma ta przytacza w nim także najnowsze dane Głównego Urzędu Sta- tystycznego, z których wynika, że w III kwartale ub.r. odnotowano na polskim rynku pracy ponad 131 tys. wakatów. W porównaniu do tego samego okresu z roku 2016, ich liczba wzrosła aż o 37,4%! Pracownicy i pracodawcy nie mogą się spotkać na rynku pracy – ubolewa cyto- wany w raporcie Piotr Adamczyk, prezes serwisu Kariera.pl. Zdaniem eksperta, potrzebne jest wypracowanie nowych metod komunikacji na linii kandydat- -pracodawca. Tę skomplikowaną sytu- ację na rynku pracy mogłyby poprawić m.in . jawne stawki wynagrodzeń, pu- blikowane już w ogłoszeniach o pracę. Z badania Work Service wynika, że ta- kiego rozwiązania oczekuje prawie 84% respondentów, a najwięcej jego zwolen- ników jest wśród osób zarabiających do 2 tys. zł i posiadających wykształcenie zawodowe. Przy obecnych metodach w wielu przypadkach mamy do czynienia z wyraźnym niedopasowaniem oczekiwań do realiów – zauważa Piotr Adamczyk. – Dzięki jawności stawek pracownicy już na starcie wiedzieliby czy warto apliko- wać na dane ogłoszenie, a pracodawcy nie marnowaliby czasu na rozmowy kwalifi- kacyjne z osobami, na które ich nie stać. Logiczne, prawda? To dlaczego w Pol- sce wysokość płac jest wciąż tematem tabu? Próbowałam znaleźć w Internecie jakieś wzmianki o tym, jaki procent za- mieszczanych w naszym kraju ogłoszeń o pracę zawiera w swej treści wysokość wynagrodzenia oferowanego na danym stanowisku. Bezskutecznie. Widocznie jest to również tajna informacja… Nacoczekasz? W 2018 r. miejsce na ścianie pod zegarem, który śpieszy się o 5 minut, żebym się nie spóźniała, zajął wyjątkowy kalendarz Fundacji Dzieciom „Zdążyć z Pomo- cą” z 12 reprodukcjami obrazów Rafa- ła Olbińskiego. Kalendarz i książkę pt. „Na lepszy początek. Jak dobrze koń- czyć, żeby lepiej zaczynać” dołączono do listopadowego wydania czasopisma ,,Charaktery”. Uważam to za świetny pomysł, bo przełom roku oznacza i ko- niec, i początek. Jest też czasem, w któ- rym tworzymy listy postanowień nowo- rocznych i u niektórych – o ironio – co roku wyglądają one tak samo. Są jeszcze tacy, którzy uważają, że 1 stycznia to bardziej magiczna data niż 1-go każ- dego miesiąca. Według mnie to błąd. Już dawno postanowiłam, że nie będę niczego postanawiać, bo dobrze wiem, że każdy dzień, każde miejsce, oko- liczności i warunki atmosferyczne tak samo sprzyjają zmianom. Jeśli ktoś tego w porę nie zrozumie, to później może go ocenić historia, tak jak Franciszka Smudę po pamiętnych Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej 2012, które do- starczyły i kibicom, i tym, którzy z ki- bicowaniem nie mają nic wspólnego, wielu inspiracji do tworzenia memów i sucharów na temat selekcjonera re- prezentacji. Jednym z częściej pojawia- jących się w sieci tekstów był ten: Dla- czego Smuda czekał ze zmianami? Bo myślał, że będzie dogrywka. Dogrywki nie będzie. Na co więc czekasz? Ostatnio ktoś bardzo mądry przypomniał mi o pewnym ciekawym cytacie. Niestety nie udało mi się zna- leźć informacji o autorze, ale dedykuję te słowa wszystkim tym, którzy zmian się boją, odkładają je w nieskończo- ność, a także tym, którzy planując zmia- ny zatrzymują się na etapie planowania: Pewnego razu uczeń zapytał mistrza: ,,Jak długo trzeba oczekiwać na zmia- ny?” Mistrz odpowiedział: ,,Jak chcesz oczekiwać – to długo!” Niech to będzie motto na 2018 r. 112 BIZNES meble.pl [ styczeñ 2018

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=