Miesięcznik "BIZNES meble.pl" październik 2015

design X sylwetka 100 BIZNES meble.pl [ paědziernik 2015 f C zy na zawrotne tempo, w jakim rozwi- ja się kariera Krystiana Kowalskiego wpływ mają jego geny, talent, praco- witość, czy kreatywność? A może jest to składowa wszystkich wymienionych elementów? Ważne, że osiągając sukce- sy nie traci z oczu tego, co w projektowaniu najważniejsze, tego, co potwierdza w każdej realizacji – najistotniejsi są lu- dzie i ich potrzeby. Warto też podkreślić, iż ten młody pro- jektant, który ma w swoim portfolio produkty stworzone dla wielu prestiżowych, polskich i zagranicznych marek, jako jeden z nielicznych Polaków pracował również dla IKEA. Odpowiedź na pytanie, co zadecydowało o tym, że wy- brał ten zawód, z perspektywy samego projektanta może być tylko jedna: Ten wybór był dla mnie czymś naturalnym Krystian Kowalski proces twórczy opiera na obserwacjach ludzkich zachowań oraz dogłębnej analizie trendów i technologii. Wprojektowaniu dąży do wypracowania inteligentnych rozwiązań, optymalnych dla marki i możliwości produkcyjnych. Gdy kreuje produkty o wyrafinowanym i nieoczywistym charakterze, w centrum uwagi zawsze znajduje się człowiek. NIEOCZYWISTO¥CI A n n a S z y p u l s k a W poszukiwaniu „Link”to koncepcja mebli modułowych autorstwa Mai Ganszyniec i Krystiana Kowalskiego. System został zaprojektowany dla firmy Marbet Style z myślą o no- woczesnych przestrzeniach biurowych i publicznych. Umożliwia on tworzenie dowolnej aranżacji w zależ- ności od funkcji i wielkości wnętrza. Zastosowanie tapi- cerowanych blend pozwala zarówno na wyznaczanie oddzielnych stref w prze- strzeniach typu open space, jak i na ich wyciszenie. Dodatkowe elementy: pufy, stoliki, ulotkowniki oraz ga- zetownik są uzupełnieniem kolekcji„Link”. Fot. Radosław Kaźmierczak. Krzesło„Nordic”, autorstwa Krystiana Kowalskiego, jest jedną z nowości marki Noti. Projekt czerpie inspiracje ze wzornictwa skandynawskiego.Wyróżnia się charakte- rystyczną konstrukcją łączącą nogi krzesła, a nowatorski sposób osadzenia oparcia to zasługa zaawansowanego technologicznie procesu obróbki drewna. Krzesło występuje w wielu wersjach kolorystycznych drewna, także w fornirze oraz w wersji z tapi- cerowanym siedziskiem. Nowym i funkcjonalnym rozwiązaniem jest możliwość„ubrania”mebla w specjalnie zaprojektowany dla niego pokrowiec. Różnorodność użytych tkanin sprawia, że krzesło to sprawdzi się szczególnie w re- stauracjach i miejscach użyteczno- ści publicznej, ale daje także możliwość wprowadzenia zmian we wnętrzu mieszkalnym. Planowane jest poszerzenie kolekcji krzeseł„Nordic” także o hokery. Fot.Weronika Trojanowska. Sofa„Classic”, zaprojektowana przez Krystiana Kowalskiego dla marki Comforty, odpowiada na najwyższe wymagania dotyczące komfortu i ergonomii. Jest meblem łatwym w produkcji, pozwalającym kontrolować zużycie energii i koszty materiałów. Jej powściągliwa, szlachetna sylwetka powstała dzięki łączeniu powtarzalnych elementów, uzyskanych tradycyjną techniką tapicerowania, z elementami odlewanymi w formie. Dzięki temu mebel zachowuje lekkość, ergonomię, miękkość i wyrafinowane detale. Fot. ErnestWińczyk. MŁODZI PROJEKTANCI

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=