Miesięcznik "BIZNES meble.pl" październik 2015

branĝa X wywiad 66 BIZNES meble.pl [ paědziernik 2015 J akie zmiany zaszły nie- dawno w strukturze organizacyjnej grupy Saint-Gobain? W obrębie gru- py utworzyliśmy dużą jednostkę Building Glass Europe, której zadaniem jest zarządzanie działalnością związaną ze szkłem. Nasz region jest naj- większy i obejmuje w sumie 11 krajów, w tym Polskę, Czechy, Słowację, kraje nad- bałtyckie i skandynawskie. Zmiana organi- zacyjna daje duże szanse rozwoju, ale two- rzy też nowe wyzwania, przede wszystkim logistyczne. Czy cała produkcja szkła Saint-Gobain Glass odbywa się w Polsce? Na terenie Europy mamy kilkana- ście hut szkła. W Polsce jesteśmy obecni od 1994 roku. Cała Grupa Saint-Goba- in zatrudnia w naszym kraju w sumie 6 tys. osób, które pracują m.in. zakładach produkcyjnych Isover, Weber, Rigips. Produkcja i przetwarzanie szkła odbywa się w hutach w Dąbrowie Górniczej i Ja- roszowcu. Szkło produkowane jest na potrzeby re- gionu czy całej grupy? Zaopatrujemy dużą część regionu, a je- śli chodzi o szkło walcowane, posiadamy tylko dwie huty: w Polsce i w Niemczech. Nasze szkło ornamentowe trafia m.in. do Włoch i krajów południowej Europy. Je- steśmy też wiodącym dostawcą luster do IKEA i wielu znanych producentów me- blowych. Bardzo dobrze rozwija się sprze- daż szkła lakierowanego SGG Planilaque. Produkowane jest w Dąbrowie Górniczej, skąd zaopatrujemy dużą część Europy, ale są też produkty, w które zaopatrujemy cały świat. Przykładem jest szkło SGG Priva- -Lite produkowane jedynie w zakładzie w Pruszkowie. To niezwykły produkt, zmieniający stopień przezierności pod wpływem napięcia. Dlaczego Saint-Gobain zajmuje jedno z najwyższych miejsc w rankingu naj- bardziej innowacyjnych firm na świecie? Jesteśmy postrzegani jako grupa in- nowacyjna, dzięki młodej kadrze inży- nierów, która tworzy niepowtarzalną ja- kość. Jest to widoczne szczególnie w szkle stosowanym w meblach i architekturze wnętrz. W rankingu, który wskazał nas, jako jedną z najbardziej innowacyjnych firm, wzięto pod uwagę m.in. ilość paten- tów złożonych w ciągu roku, opracowa- nych przez nasze laboratoria. Jak rozumieją Państwo termin inno- wacje? Innowacje to dla nas przede wszyst- kim zwiększanie komfortu życia. Za- wsze myślimy o użytkownikach naszych produktów. Firma zaczynała w kraju od produkcji szkła okiennego. Znajduje ono zastosowanie w każdym budynku, czy na fasadach obiektów użyteczności pu- blicznej. Może być bezpieczne, antywła- maniowe, izolujące przed hałasem i nad- mierną ilością światła, chroniące przed przegrzaniem. Najbardziej dynamicznie rozwija się jednakże sprzedaż szkła adre- sowanego do interioru. Nasze nowocze- sne produkty i technologie mają na celu zapewnienie takiego poziomu komfortu i estetyki, aby użytkownicy czuli się we wnętrzach przyjemnie. Czy mógłby Pan wskazać konkretne gru- py innowacyjnych produktów? Polscy inżynierowie bardzo zaan- gażowali się w produkcję SGG Miralite Pure, pierwszego na świecie lustra eko- logicznego. Powstało ono bez ciężkich związków organicznych, bez ołowiu. Ba- zowaliśmy na lakierach wodnych, dlatego lustro jest przyjazne tak w produkcji, jak też w użytkowaniu. Kolejnym ciekawym przykładem jest szkło lakierowane SGG Planilaque Evolution oferowane w gamie kilkunastu kolorów, które stworzyliśmy wspólnie z klientami przy silnym udziale działu R&D. Warto również zwrócić uwa- gę na szkło SGG Master-Soft. Opracował je zespół designerów z Francji, ale wypro- dukowane zostało dzięki kwalifikacjom i determinacji kadry z Jaroszowca. Zosta- ło one uhonorowane najwyższym wyróż- nieniem Best of the Best w prestiżowym międzynarodowym konkursie Red Dot Design Award. Byli Państwo zaskoczeni? Byliśmy zaskoczeni i zaszczyceni za- razem, że możemy reprezentować nasz kraj obok takich marek, jak Sony, Bosch czy Ferrari. Cieszy nas to tym bardziej, że nagroda jest od niezależnego jury autorytetów w dziedzinie wzornictwa przemysłowego, a była to jedyna statu- etka odbierana w Essen na scenie przez reprezentantów Polski. Proszę powiedzieć kilka słów o nagro- dzonymRed Dot szkle SGGMaster-Soft. SGG Master-Soft jest szkłem walco- wanym (ornamentowym) o szerokim zastosowaniu we wnętrzach. Może być stosowane w meblach, ale też jako ele- ment kabin prysznicowych czy ścianek działowych lub drzwi. Jest bardzo charak- terystyczne, w związku z tym nadaje wy- Z Piotrem KomalÈ, dyrektorem marketingu ibinnowacji Saint-Gobain Glass, rozmawia Diana Nachiïo. ZWI}KSZAJk KOMFORT Innowacje Piotr Komala , dyrektor marke- tingu i innowacji Saint-Gobain Glass, doświadczenie zawodowe zdoby- wał w branży związanej ze szkłem i stolarką okienną. Przez wiele lat zajmował się rozwojem produktu, sprzedażą i rozwojem rynków firmy Oknoplast. Do zespołu firmy Saint- -Gobain dołączył w 2013 r. Podkre- śla, że jest to firma o nowoczesnej strukturze organizacyjnej, groma- dząca ludzi, którzy wierzą w przy- szłość szkła i dzięki innowacjom tworzą lepszy świat. f

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=