Miesięcznik "BIZNES meble.pl" luty 2019

targi X branĝa luty 2019 [ BIZNES meble.pl 107 Opr. Anna Szypulska 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 90 120 150 110 130 Liczba zwiedzających (tys.) Liczba zwiedzających Liczba wystawców 1213 1157 1250 1209 1299 1185 1200 1200 TARGI IMM 2011-2018 nych z Europy, zwłaszcza z Rosji i Włoch, a po drugie, nastąpił niewielki wzrost licz- by gości z Ameryki Północnej i Azji. Inspi- racji poszukiwało wKolonii także około 40 tys. indywidualnych konsumentów. Targi po raz kolejny przeszły nasze oczekiwania – ponownie komentował Dirk-Uwe Klaas. Zdaniem wielu osób w branży, to właśnie „IMM Cologne”, jako pierwsze, zaczyna- ją uchylać rąbka tajemnicy w dziedzinie innowacji i trendów wzorniczych, które w następnych miesiącach będą sukce- sywnie odsłaniać wystawcy na większych i mniejszych, bardziej i mniej popular- nych, lokalnych i międzynarodowych im- prezach. 2013 r. nie tylko to potwierdził, ale przede wszystkim ugruntował słusz- ność tych opinii. Zdaniem organizatora, czyli Koelnmesse, ważniejsze od liczb były jednak zmiany w strukturze targów, a te były korzystne. „IMM Cologne” stają się imprezą o coraz bardziej międzynaro- dowym charakterze – globalną. Rośnie zarówno liczba wystawców, jak i odwie- dzających z zagranicy i to z tzw. rynków wschodzących, a więc najbardziej per- spektywicznych. W 2016 r., w porównaniu z rokiem 2015, w Kolonii było nieco mniej wystawców i mniej zwiedzających, ale po- bytu w mieście nad Renem na pewno nie żałował nikt, kto przyjechał, by rozmawiać z partnerami biznesowymi. Z kolei targi „IMM Cologne 2017” przyniosły ponad 1,2 tys. wystawców, 150 tys. zwiedzających, 100 tys. modeli mebli i elementów wypo- sażenia wnętrz, w tym tysiące nowości i premier. Natomiast ubiegłoroczna edycja, choć nie szokowała liczbami i nie biła ko- lejnych rekordów popularności, to na pew- no usatysfakcjonowała odwiedzających. Było bogato, odważnie, a czasem nawet zaskakująco. d W 2015 r.Vox zaprezentował w Kolonii wszystkie prototypowe kolekcje: „Mio byVox”,„Muto by Vox”,„Lori byVox”oraz kolekcje pod roboczy- mi nazwami:„Spot byVox dla dorosłych” i„Balance”. Ekspozycja włoskiego produ- centa mebli tapicerowanych, firmy FlexiForm, podczas targów„IMM Cologne 2016”, była nie tylko obszerna, ale i pomysłowo zaaranżowana. Tworzyło ją 7 niezależ- nych przestrzeni, gdzie prezentowano poszczególne kolekcje. Rok 2017 był szczególny w historii niemieckiego producenta mebli Interlübke, bo właśnie wtedy firma obchodziła 80-lecie istnienia. Świętowanie jubileuszu rozpoczęto na „IMM Cologne”od specjalnej aranżacji ekspozycji stworzonej przez duet Kräling-Lübke, o stylizację zadbała Irina Graewe. Ubiegłoroczną ekspozycję firmy Cassina zaprojektowa- ła Partricia Urquiola. Jej myślą przewodnią była symbioza prze- szłości, teraźniejszości i przyszłości.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=