Miesięcznik "BIZNES meble.pl" luty 2019

DYSKUSJA DOTYCZYŁA promocji polskich mebli na rynkach zagranicznych. Szczególny nacisk położono na wypromo- wanie polskiej gospodarki poprzez wypra- cowanie i prezentację atrakcyjnych marek handlowych. Posiedzenie nie bez przyczy- ny odbyło się w lubawskiej spółce, gdyż gospodarz spotkania, Jan Szynaka, jest właścicielem sześciu jednostek produkcyj- nych wchodzących w skład Grupy Szyna- ka, zatrudniającej blisko 2,5 tys. osób. Uczestnikami spotkania byli m.in. : Ma- rek Adamowicz – dyrektor biura Ogólno- polskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli, Józef Szyszka – dyrektor projektu „Meble Polska” Międzynarodowych Tar- gów Poznańskich, Zarząd i dyrekcja Grupy Szynaka, a także przedstawiciele Meblar- skiej Spółdzielni Pracy Dąb oraz firm Ori- sto i Libro. Główne działania promocyjne, jakie powinny być adresowane do polskich producentów, to organizacja ekspozycji rodzimych produktów w największych ośrodkach wystawienniczych (tj. Medio- lan, Kolonia, Paryż, Walencja, Birming- ham, High Point i Shenzen). Kolejnymi, podjętymi na spotkaniu tematami były: koncentracja działań na grupach zaku- powych i handlowych oraz mediach, organizacja misji wyjazdowych i przy- jazdowych oraz promocja polskiego przemysłu i kultury. Uczestnicy wskazali też dwa problemy, które powinny być, za pośrednictwem OIGPM, omawiane i rozwiązywane z Mi- nisterstwem Gospodarki. Pierwszym jest sprawa niewłaściwych regulacji prawnych dotyczących gospodarki biomasą, co po- woduje ogromny wzrost cen materiałów płytowych i drewna. Skutkiem jest niska konkurencyjność branży na rynku glo- balnym. Drugi odnosi się do zwiększenia starań o fundusze unijne, które w więk- szej mierze powinny być adresowane bezpośrednio do producentów, poprzez proste formy, jak np. inwestycje w środki trwałe, dopłaty do kredytów pod eksport lub ubezpieczenia eksportowe. d wiadomoĂci 4 polskie marki (Beton, Kafti Design, Puff-Buff Design i Aze Design) uczestniczyły na przełomie października i listopada w ramach wystawy„The Spirit of Poland”w„Tokyo Designers Week” 26 BIZNES meble.pl [ luty 2019 O promocji wbLubawie 15 grudnia 2010 r. w siedzibie firmy Szynaka-Meble w Lubawie odbyło się spotkanie przedstawicieli kilku ważnych podmiotów branży meblarskiej. Jego celem było wypracowanie wspólnego stanowiska branży, potrzebnego do stworzenia wniosku konkursowego na promocję branży, w projekcie objętym dofinansowaniem w ramach poddziałania 6.5.1. oraz 6.5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. INSTYTUT ORGANIZOWAŁ wysta- wy, promował wzornictwo w prasie, radiu i telewizji. Informował również o nowych tendencjach za granica. Udostępniał też zbiory swojej biblioteki, szkolił plastyków, techników, handlowców, rzemieślników, pracowników spółdzielni, nauczycieli i studentów. Prowadził prace naukowo- -badawcze i współpracował z przemysłem, wdrażając nowe wzory zaprojektowane w IWP. Po 1989 r. Instytut starał się uświa- domić decydentom różnych szczebli, przedstawicielom przemysłu i handlu, ze wzornictwo jest jednym z podstawowych czynników kształtowania jakości pro- duktu, ważnym narzędziem skutecznego marketingu i poprawy konkurencyjności. Służył temu przede wszystkim program „Dobry Wzór”, realizowany od 1993 r. W 1998 r. IWP otworzył pierwszą wysta- wę „Design Młodych”, której celem była promocja młodych designerów, rozumia- na jako pomoc w pierwszych kontaktach z producentami. Od początku 2008 r. IWP jest jednoosobową spółką Skarbu Państwa. W spotkaniu „Śledź za szafą”, zorga- nizowanym 23 grudnia 2010 r. z okazji 60-lecia IWP, uczestniczyło ponad 100 osób, w tym byli i obecni pracownicy oraz przyjaciele Instytutu. Zaproszeni na uro- czystość goście otrzymali jubileuszowy kalendarz na rok 2011, przygotowany pod hasłem „Ludzie od Rzeczy”. d STANOWISKO Steinpol Central Servi- ces (SCS) w polskiej fabryce koncernu w Rzepinie piastują: Gerhardus Ven- ter (finanse) i – w przyszłości – Jürgen Mußmann (dział technologiczny). Ob- sada marketingu i zbytu w SCS nie ule- gła zmianie. Z kolei w przypadku firmy Hukla Möbel w Gengenbach, gdzie za kierownictwo odpowiadali wspólnie Gerhardus Venter i Andreas Bogdanski, dotychczasowy kierownik zbytu Chri- stian Maurer awansuje na dyrektora ds. marketingu i zbytu. Bruno Steinhoff podkreślił, że takim wartościom, jak otwartość, uczciwość i bliski kontakt z klientem znów chce nadać najwyższy priorytet na poziomie kierownictwa przedsiębiorstwa. d Obchody jubileuszu InstytutWzornictwa Przemysłowego ma już 60 lat. Gdy powstawał w 1950 r. był jedną z pierwszych w Europie placówek promujących wzornictwo. Założycielką IWP i do 1968 r. dyrektorem ds. artystycznych była prof. Wanda Telakowska. Zmiany personalne wbGrupie Steinhoff Pod koniec października 2010 r. firma Steinhoff Europe Upholstery oświadczyła, że ze skutkiem natychmiastowym żegna się z Andreasem Bogdanskim, który od marca 2009 r. kierował działaniami Grupy Steinhoff w funkcji CEO w zakresie mebli tapicerowanych. 2010 Przyznam, ĝe sam skïadaïem meble zbğrmy Szynaka. WALDEMAR PAWLAK, WICEPREMIER I MINISTER GOSPODARKI podczas wizyty w firmie Szynaka-Meble, 17 września 2010 cytat miesiÈca

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=