Miesięcznik "BIZNES meble.pl" sierpień 2020
Od redakcji
|
6 |
F E L I E T O N Y
|
8 |
Sto lat, sto lat! Niech żyje, żyje nam!
|
8 |
Jubileusz
|
10 |
Wczorajsze marzenia to dzisiejsza rzeczywistość…
|
12 |
R A P O R T
|
16 |
Czy koronawirus cofnie branżę o 5 lat? Dziesięć minionych lat, czyli okres od 2010 do 2019 r., to dla branży meblarskiej w Polsce czasy prosperity i bezprzykładnych, nawet dwucyfrowych wzrostów. Tę wyjątkową passę przerwała w tym roku epidemia koronawirusa.
|
16 |
B R A N Ż A
|
20 |
Wiadomości
|
20 |
Mistrzowie Europy, wicemistrzowie świata. Droga na szczyt europejskiej klasyfikacji eksporterów mebli, którego osiągnięcie jest równoznaczne ze zdobyciem 2. miejsca w rankingu światowym, nie należała do najłatwiejszych. Nikt nigdy nie obiecywał, że będzie łatwo, a teraz może być już tylko trudniej.
|
52 |
Razem czy osobno? Osobno! Jeszcze kilka-kilkanaście lat temu w Polsce dość odważnie i głośno mówiło się o konsolidacji w handlu meblami. Wydaje się jednak, że temat umarł śmiercią naturalną, a jedyną dzisiaj formą działań mających znamiona konsolidacji jest otwieranie nowych placówek przez rynkowych potentatów.
|
60 |
Jak nas widzą? W promocji polskiej branży meblarskiej najbardziej skuteczna okazuje się strategia małych kroków prowadzących do rozpoznawalności marki na rynkach zagranicznych. W ciągu 10 lat na tej drodze nie brakowało gorących dyskusji o skuteczności wsparcia systemowego.
|
64 |
Inwestycje: od wzrostu do postu
|
70 |
Brakuje fachowców. System edukacji zawodowej potrzebuje naprawy, a zakłady produkcyjne fachowców. Coraz częściej są to specjaliści zza wschodniej granicy.
|
76 |
O konkurencyjności decyduje rynek. Przewagę konkurencyjną budują m.in. jakość, wzornictwo i innowacje, a nie udział w wojnach cenowych, zmowach, kopiowanie i inne nieuczciwe praktyki. Czy polskie firmy wzmocnią swoje pozycje na międzynarodowym rynku, a efekty lekcji, odebranych w ostatnim dziesięcioleciu, nie pójdą na marne?
|
82 |
Chcemy eco
|
86 |
Niższy zysk czy droższe meble? Niewielkie, często kilkuprocentowe marże skutkują tym, że każde cenowe zawirowanie na rynku komponentów może dla producentów mebli oznaczać spore kłopoty.
|
92 |
Gra o tron, czyli sukcesja w meblarstwie
|
96 |
Produktowe metamorfozy. Z perspektywy, w której trudno wyobrazić sobie rzeczywistość bez mebli spersonalizowanych, oglądamy zmiany w myśleniu o produktach i wnętrzach.
|
102 |
D E S I G N
|
110 |
Dookoła świata z polskim designem. Od Tokio, przez Londyn, Paryż, po Mediolan. Miniona dekada była czasem, w którym polscy projektanci prezentowali swoje osiągnięcia na wystawach w tak wielu różnych zakątkach globu, że trudno byłoby wymienić wszystkie.
|
110 |
Temat z przyszłością. Potrzeby osób dojrzałych zaczęliśmy dostrzegać niedawno. Dziś równolegle mówi się o problemach starzejącego się społeczeństwa i jak najdalej przesuwa granicę pełni życiowej aktywności.
|
116 |
Złota dekada reedycji
|
122 |
Bliżej natury i klienta. Wzory jak najbardziej zbliżone do natury, wydobywający elegancję mat i dające wiele pozytywnych wrażeń powierzchnie haptyczne – narodzinom tych przełomowych zjawisk towarzyszyliśmy w ciągu mijającej dekady.
|
130 |
C H I L L O U T
|
138 |
Piękno. Pasja. Biznes. Co innego zrozumieć kobietę, a co innego nadążyć za nią. W branży meblarskiej nie brakuje pań, które dzięki pracowitości, pasji i entuzjazmowi osiągnęły sukces.
|
138 |
Felietony
|
140 |
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=