Miesięcznik "BIZNES meble.pl" wrzesień 2018

produkt X salonowe inspiracje 118 BIZNES meble.pl [ wrzesieñ 2018 ¥ wiat designu napędzają reak- cje. Po okresie dominacji stylu hygge przewiduje się, że marki będą, co prawda powoli i dys- kretnie, ale jednak przechodzić w kierun- ku nowej estetyki. Przestrzenie mieszkalne znów przyjmą więcej geometrycznych kształtów. Już podczas tegorocznej edycji targów w Mediolanie meble tapicerowane miały nieco bardziej zaostrzone krawę- dzie, a zaokrąglone formy występowały wmniejszości. Choć kolorem roku według Instytutu Pantone został „Ultra Violet”, to „Millennial Pink” wciąż cieszy się ogrom- ną popularnością. Triumfy święcił ekstra- wagancki „Flame”, ale niemogło zabraknąć różnych odcieni niebieskiego i zielonego. d Jakież zdziwienie spotkało każdego, kto przemierzając w tym roku Mediolan, nie znalazł jasnej i jednoznacznej odpowiedzi na pytanie o dominujące podejście w projektowaniu. Już na spokojnie, przyglądając się najnowszym kolekcjom mebli tapicerowanych, nietrudno zauważyć, że nie ma jednego podejścia, a wiele różnych. Czy brak zdefiniowanej tendencji należy postrzegać jako tendencję wiodącą? Niech zdecydują projektanci i ich projekty. StÈd ten spokój A n n a S z y p u l s k a „AluZen”, to przytulne rozwiązanie, sprzyjające refleksji i medytacji, stworzone dla marki Alias przez firmę projektową Ludovica + Roberto Palomba.W skład kolekcji wchodzą różne elementy (narożnik, szezlong, pufa), które po połączeniu pozwalają na tworzenie nieskończonej liczby konfiguracji. Fot.Phototecnica. Ludovica i Roberto Palomba. Fot. Enrico Costantini. Fotel„Onsa”, proj. Mauro Lipparini, prod.Walter Knoll, zapewnia relaks i harmonię, miękkość i bezpieczeństwo.Tak jak kwiat otwiera rano płatki i wyciąga się ku słońcu, kielich – składający się z kubełkowego siedzenia z podłokietnikami – obejmuje użytkownika. Miękka tapicerka, wysokie oparcie i regulacja wysokości podnóżka zapewniają idealną równowagę. Model polecany do drzemki, czytania, oglądania telewizji lub słuchania muzyki. Japonia wyrosła na moich oczach po odkryciu Tokio w 1987 r. Była to miłość od pierwszego wej- rzenia, która rosła wraz z każdym z moich częstych i długich pobytów w tym kraju. W towarzystwie tradycyjnej japońskiej estetyki, mianowicie wabi- -sabi – spojrzenia skoncentrowanego na akcepta- cji przemijania i niedoskonałości, zanurzyłem się w wielkomiejskim stylu życia Tokio, który składa się z uderzających kontrastów pomiędzy różnorod- nymi dzielnicami, przypominającymi wioski i tkanką megalopolis. Japonia nauczyła mnie dbałości o szczegóły – czegoś, co można znaleźć u podstaw wszystkich moich projektów. Dała mi poczucie równowagi pomiędzy formą, funkcją i materiałami. Wykształciła we mnie umiejętność syntezy, ale generowanej z sentymentu, a nie zwykłego pragmatyzmu. W trakcie tego procesu dowiedziałem się, że projektowanie to nie tylko tworzenie kształtu, ale głęboka świadomość pustej przestrzeni. Moje relacje z Japonią są całkowicie empatyczne i z entuzjazmem przy- jąłem wysublimowaną kulturę przeciwieństw. Abstrakcyjna retoryka, transcendentna poezja, minimalistyczna esencja i rytualne gesty płynnie przechodzą w niesamowicie naturalną, ale kontrolowaną równowagę, która leży u podstaw ruchu i komfortu w projekcie „Onsa” – Mauro Lipparini.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=