Miesięcznik "BIZNES meble.pl" wrzesień 2018

wiadomoĂci 80% polskich przedsiębiorstw ma problem z niekontrolowanymi odejściami pracowników – wynika z raportu firmy KPMG„Key Employer Challenges – jak firmy w Polsce budują doświadczenie pracownika?” MEBLE produkowane przez rodzimych producentów, trafiają przede wszystkimdo krajów europejskich, takich jak: Niemcy, Wielka Brytania i Czechy. Mniejszy pro- cent eksportu stanowi sprzedaż do USA, Rosji i Chin. Kondycja branży jest dobra, a KPMG szacuje, że wartość sprzedanej produkcji do 2020 r. przekroczy poziom 50 mld zł. Szybkie tempo wzrostu i dobre wyniki plasują sektor meblarski wśród kluczowych obszarów polskiej gospodar- ki. Nie oznacza to jednak, że nie staje ona przed wyzwaniami. PFR prognozuje, że aby zwiększyć udział na światowym ryn- ku, polscy producenci będą musieli prze- modelować swoją działalność m.in . po- przez inwestycje w automatyzację, rozwój bezpośrednich usług, a także umocnienie marki i zadbanie o jej silną tożsamość po- przez zainwestowanie w innowacyjne roz- wiązania wzornicze. Polski przemysł meblarski coraz odważ- niej podbija zagraniczne rynki i staje się na nich widoczny. Rodzime firmy pojawiają się na światowych wydarzeniach poświęconych wzornictwu i biorą udział w prestiżowych konkursach. Nasze meble są doceniane zarówno za design, jakość, ale także inno- wacyjne rozwiązania, które odpowiadają na rzeczywiste potrzeby rynku. By móc konkurować z najlepszymi na arenie mię- dzynarodowej musimy inwestować zarów- no w badania rynku, innowacje, ale także w wydarzenia wspierające firmy, które pla- nują działania na arenie międzynarodowej i nie zawsze mają pełną wiedzę na temat rynku – mówi Aleksandra Kietla, rzecznik prasowy Łódź Design Festival. Widząc potencjał w polskim przemyśle meblarskim, PFR uruchomiło specjalny projekt „Polskie Meble”. Jednym z głów- nych celówprogramu do 2020 r. jest zajęcie pierwszego miejsca w Europie pod wzglę- dem wartości eksportu mebli. Do tego trzeba jednak wypracować silny wizerunek polskiego meblarstwa, a także wzmocnić tożsamości krajowego designu na świecie. Jak wynika z raportu „Zaprojektowane w Polsce”, zrealizowanego dla Łódź Design Festival, ocena pozycji polskiego designu przez przedstawicieli branży wzorniczej jest spolaryzowana. Jedni uważają ją za ra- czej słabą (43,6%), z kolei, dla 32,9% ankie- towanych jest ona raczej mocna. Skąd takie rozbieżności? Stanowisko branży jest takie, że pro- dukty zaprojektowane przez rodzimych twórców mogą być mocną konkurencją dla zagranicznych producentów pod wieloma względami. Przede wszystkim polskie meble mają dobry stosunek jakości do ceny. Innym aspektem, który może dać nam przewagę, jest coraz silniejsze wspieranie lokalnych produktów przez polskich konsumentów. Społeczeństwo dostrzega polski design i chce wybierać meble, które są wyprodukowane w kraju i zaprojektowane przez rodzimych twórców. Coraz więcej polskich nazwisk jest także widocznych w światowym wzornic- twie. Projektanci tacy, jak Tomek Rygalik czy Oskar Zięta, przyczyniają się do tego, że krajowy design zaczyna być rozpoznawalny na świecie. Polskie firmy meblarskie powin- ny wykorzystać ten potencjał – mówi Alek- sandra Kietla. d Polskie meble nr 1 wbEuropie? Jak wynika z raportu Polskiego Funduszu Rozwoju, Polska do 2020 r. może być pod względem eksportu mebli numerem jeden w Europie i wyprzedzić Niemcy czyWłochy. By dotrzeć do szerokiego grona europejskich odbiorców, trzeba jednak pokonać bariery i włożyć wysiłek m.in . w umocnienie marki polskich mebli. Decydującą rolę odegrać mogą tutaj rodzimi projektanci. 20 BIZNES meble.pl [ wrzesieñ 2018 ARANŻACJA prawie 560m 2 powierzchni przeprowadzona została według koncepcji zastosowanej podczas budowy Office In- spiration Center w Krakowie – flagowego showroomu Grupy Nowy Styl, oddanego do użytku jesienią ubiegłego roku. Prze- strzeń podzielona została na trzy strefy: recepcyjną, pracy oraz warsztatową. Do pierwszej trafiły pufy „Tapa” projek- tu Mac Stopy oraz fotele i szezlongi z linii „LinkUp” tego samego projektanta. Druga to open space ze stanowiskami do pracy, gabinetem „Play & Work” oraz miejscami spotkań w formie systemów modułowych „Hexa” i „Tepee”. W ostatniej prezentuje- my głównie ofertę krzeseł biurowych, m.in . popularnych w Niemczech marek Rohde & Grahl oraz Grammer Office – opisuje Seba- stian Wiśniewski z Grupy Nowy Styl, pro- jektant showroomu. W bawarskiej wizytówce firmy do- datkowo znajduje się sala konferencyj- na, gabinet umeblowany ekskluzywnym systemem „eRange” oraz pokój do pracy z wzornikami wykończeń. Projekt showroomu uwzględnia naj- nowsze trendy w aranżacji biur, m.in. podział przestrzeni według koncepcji activity based workplace, która zapewnia dostęp do różnych stref ułatwiających podstawowe aktywności podejmowane w czasie pracy biurowej – administrację, komunikację i koncentrację oraz biofilic design uwzględniający sporą ilość roślin w biurze. Aktualnie Grupa Nowy Styl ma 28 obiektów, zlokalizowanych w najwięk- szych miastach europejskich i na Bliskim Wschodzie, m.in. w Paryżu, Londynie, Berlinie, Wiedniu i Dubaju. d Grupa Nowy Styl modernizuje Zmieniające się trendy oraz sukcesywnie wzbogacane portfolio Grupy Nowy Styl sprawiają, że showroomy na bieżąco przechodzą lifting, a co pewien czas podlegają generalnemu odświeżeniu. W lipcu zakończyła się modernizacja showroomu wMonachium, jednej z kilku wizytówek firmy na rynku niemieckim. Wnętrze zmodernizowanego showroomu Grupy Nowy Styl w Monachium.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=