Miesięcznik "BIZNES meble.pl" listopad 2017

wywiad X branĝa f listopad 2017 [ BIZNES meble.pl 27 O d 1 czerwca 2017 r. jest Pan prezesem Pfleiderer Group. Jak ocenia Pan sy- tuację finansową i organizacyjną fir- my, której zarządzania Pan się podjął? Pfleiderer Group to spółka przy- szłości i jestem niezmiernie dumny, że mogę kierować Grupą. W ostatnich la- tach Pfleiderer umacniał swoją pozycję rynkową, stając się jednym z czołowych europejskich producentów płyt drew- nopochodnych, osiągając przychody ze sprzedaży na poziomie prawie 1 mld euro. Grupa stała się producentem nowoczesnych produktów o wysokiej jakości, wykorzystywanych w wielu sektorach gospodarki, do których kie- rujemy nasze wyroby. Obecnie Pfleiderer prowadzi działal- ność w 9 zakładach produkcyjnych zlo- kalizowanych w Polsce oraz Niemczech, zatrudniając łącznie ok. 3,5 tys. osób. Grupa jest w stanie dostarczać zaawanso- wane produkty i obsługiwać klientów na kluczowych europejskich rynkach dzięki oddziałom handlowym zlokalizowanym w Wielkiej Brytanii, Holandii, Szwajcarii, Francji, Austrii oraz Rumunii. Wypracowana przez lata pozycja Pfleiderer na rynku stanowi solidną bazę. Aby zapewnić Grupie dalszy rozwój we wszystkich obszarach działalności opracowaliśmy stra- tegię do 2021 r., która została zaprezentowana w ostatnich ty- godniach. Czy może Pan przybliżyć założenia nowej strategii? Dzięki realizacji naszej strategii planujemy stabil- nie zwiększać skonsolido- wane przychody ze sprze- daży do poziomu ok. 1,2 mld euro za rok zakończony 31 grudnia 2021 r. Celem jest również wzrost ren- towności na poziomie skonsolidowanej EBITDA do poziomu co najmniej 16% wartości przychodów ze sprzedaży za rok zakończony 31 grudnia 2021 r., co powin- no oznaczać również wzrost zysków. Organiczny wzrost skali biznesu osią- gnąć chcemy z jednej strony dzięki mą- drym inwestycjom ukierunkowanym na wzrost mocy produkcyjnych w zakresie wysokomarżowych produktów oraz nowe technologie. Z drugiej strony koncentro- wać się będziemy na skutecznej realizacji wdrożonego w Grupie Pfleiderer progra- mu poprawy efektywności. Przyjęta przez Zarząd Pfleiderer Group strategia zakłada intensyfikację działań w zakresie sprzedaży. Grupa będzie koncentrowała się na efektywnej dywersyfikacji struktury klientów na kluczowych rynkach, na których działa, m.in. poprzez wejście w nowe pod-seg- menty i rozszerzenie swojej działalności w branżach o dużym potencjale. Od pewnego czasu firma akcentuje skupianie się na segmentach premium, co znalazło również odzwierciedlenie w nowej strategii. Co dla producenta materiałów drewnopochodnych, jakim jest Pfleiderer Group oznacza określe- nie „segmenty premium” i na czym po- legają te działania. Jednym z elementów przyjętej przez nas strategii jest rozwój w zakresie naj- wyższej jakości produktów z wartością dodaną, na których osiągane są najwyższe marże i które wyróżniają Pfleiderera na tle konkurencji. Właśnie dlatego portfolio produktowe będzie rozszerzane o kolejne dekory i powierzchnie inspirowane no- wymi trendami, tworzone w odpowiedzi na potrzeby klientów. W parze z rozwo- jem oferty zaawansowanych produktów iść będzie najwyższej jakości obsługa klienta. Na 2017 r. Pfleiderer Group zapowiadał intensyfikację działań sprzedażowych i marketingowych związanych z „One Collection”. Na czym polegały te dzia- łania? Czy jest Pan zadowolony z ich efektów? Jakie działania planowane są na przyszły rok? „One Collection” to jedna wspól- na kolekcja Pfleiderer Group, która po raz pierwszy została zaprezentowana w styczniu 2017 r. w czasie targów bran- żowych BAU Trade Fair w Monachium i od tamtego czasu cieszy się nieustannie dużym zainteresowaniem. Hasłem przewodnim kolekcji jest „Inspirations close to you” i jest ona Z Tomem K. Schäbingerem, prezesem PĠeiderer Group, rozmawia Marek Hryniewicki. ZAAWANSOWANYCH ROZWIkZANIACH Koncentrujemy siÚ na PRZYJ}TA PRZEZ ZARZkD PFLEIDERER GROUP STRATEGIA ZAK’ADA INTENSYFIKACJ} DZIA’A” WbZAKRESIE SPRZEDA¿Y. GRUPA B}DZIE KONCENTROWA’A SI} NA EFEKTYWNEJ DYWERSYFIKACJI STRUKTURY KLIENTÓW NA KLUCZOWYCH RYNKACH, NA KTÓRYCH DZIA’A, M.IN. POPRZEZ WEJ¥CIE WbNOWE POD-SEGMENTY IbROZSZERZENIE SWOJEJ DZIA’ALNO¥CI WbBRAN¿ACH ObDU¿YM POTENCJALE.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=