Miesięcznik "BIZNES meble.pl" listopad 2017

branĝa X wywiad f 28 BIZNES meble.pl [ listopad 2017 wyjątkowa pod wieloma względami. To unikalny program dekorów, struktur i formatów. Obejmuje w sumie aż 360 różnych dekorów, które dostępne są na całym świecie – w większości w jed- nolitej kolorystyce. Inspirowane naj- różniejszymi materiałami kompozycje wzornicze inspirują i wywołują emocje, a jednocześnie są ułatwieniem w poszu- kiwaniu stylu, który najbardziej odpo- wiada odbiorcy. Obecnie koncentrujemy się na pro- mocji „One Collection” m.in. poprzez prezentację na wiodących, prestiżo- wych targach: BAU (Monachium), „Eu- roShop” (Düsseldorf), „Arena design” i „Meble Polska” (Poznań), „Interzum” (Kolonia). W kolejnych kwartałach w dalszym ciągu będziemy intensyfiko- wać działania sprzedażowe. Pracujemy nad rozszerzaniem grupy klientów na kluczowych rynkach, na których działa- my, m.in. poprzez wejście w nowe pod- -segmenty i rozszerzenie swojej działal- ności w branżach o dużym potencjale. Chcemy rozwijać sprzedaż eksportową i w tym zakresie koncentrować się bę- dziemy na zaawansowanych rozwiąza- niach dla kluczowych klientów na naj- ważniejszych rynkach. Tegoroczne wydatki inwestycyjne w Pfleiderer Group przekroczą 60 mln euro. Jakie projekty znalazły się w te- gorocznym programie inwestycyjnym? Czy wszystkie założenia na 2017 r. uda- ło się lub uda do końca roku zrealizo- wać? Jakie będą efekty tych inwestycji? Kluczowe projekty zaplanowane na ten rok to finalizacja i wdrożenie linii do szlifowania płyt w największym za- kładzie w Neumarkt, realizacja inwe- stycji pozwalającej na recykling drewna i obniżenie kosztów pozyskania surow- ca oraz uruchomienie linii do lakiero- wania w Leutkirch. W 2017 r. Pfleiderer Group będzie również koncentrował się na intensyfikacji działań sprzeda- żowych i marketingowych związanych z „One Collection”. Realizacja tych stra- tegicznych z naszego punktu widzenia projektów ma na celu wzrost EBITDA oraz osiąganych marż. Które obszary w Pfleiderer Group wy- magają obecnie inwestycji i jaka będzie ich skala w najbliższych latach? Jakie inwestycje Pfleiderer Group planuje na 2018 r.? Przyjęta przez nas strategia zakłada stabilne nakłady inwestycyjne na po- ziomie ok. 70 mln euro rocznie łącznie z nakładami odtworzeniowymi w wy- sokości ok. 20 mln euro rocznie. Nasze wydatki są głównie skoncentrowane na wzroście mocy produkcyjnych w za- kresie produktów z wartością dodaną – zakładamy, że za ponad 50% wzrostu sprzedaży w najbliższych latach odpo- wiadać będą wysokomarżowe wyroby. Dodatkowo, w naszym planie inwe- stycyjnym zabezpieczyliśmy środki na rozwój wchodzącej w skład Grupy spółki Silekol, która jest uznanym na rynku pro- ducentem żywic klejowych i utwardzaczy stosowanych w przemyśle drzewnym. Chcemy jeszcze lepiej wykorzystywać jej potencjał i spodziewamy się, że ten pro- jekt będzie miał pozytywny wpływ na ge- nerowane przez Grupę wyniki. Czy presja cenowa wywierana przez pro- ducentów materiałów drewnopochod- nych z Europy Wschodniej nadal jest od- czuwalna przez Pfleiderer Group? W jaki sposób firma radzi sobie z konkurencją w postaci taniej płyty ze Wschodu? Presja cenowa wywierana przez producentów materiałów drewnopo- dobnych z Europy wschodniej jest od- czuwalna, ale pamiętajmy, że chodzi o niskomarżowe, standardowe produkty. Naszą odpowiedzią jest jeszcze większa specjalizacja, kon- centracja na produktach z wartością dodaną i seg- mentach premium. Warto zauważyć że ponad 65% produkowanych przez nas standardo- wych wyrobów podlega dalszej obróbce, dzięki czemu możemy osiągać wyższe marże. Nasze produkty jesteśmy w stanie sprzedawać w całej Europie. Koncentru- jemy się na najbardziej zaawansowanych rozwiązaniach, które dostarczamy klu- czowym klientom na najważniejszych rynkach. To nasze przewagi konkuren- cyjne. Spadające, jednocyfrowe bezrobocie w Polsce powoduje, że wiele firm skar- ży się na brak pracowników. Czy ten problem dotyka też Pfleiderer Group? Jakie działania podejmuje firma, by zniwelować skutki tej sytuacji? Czy Pfleiderer Group planuje w perspekty- wie najbliższych lat np. relokację mocy produkcyjnych i otwieranie nowych zakładów w Europie Wschodniej przy jednoczesnym ograniczaniu produkcji lub zamykaniu zakładów produkcyj- nych w Niemczech i w Polsce? Wzrost mocy produkcyjnych wyma- ga zwiększenia zatrudnienia, a sytuacja na polskim rynku pracy stanowi wy- zwanie. Chcemy być atrakcyjnym pra- codawcą, a kapitał ludzki jest ważnym elementem naszej strategii rozwoju. Inwestujemy i podnosimy kompetencje naszych pracowników. Takie podejście pozwala nam zwiększać liczbę pracow- ników, która w całej Grupie wynosi obecnie ponad 3,5 tys. osób. Nie planu- jemy przenoszenia produkcji z powo- dów związanych z rynkiem pracy i nie zamierzamy otwierać fabryk w innych krajach, gdzie koszty pracy są niższe. I ostatnie już pytanie: czego można by- łoby życzyć nowemu CEO Pfleiderer Group? Jakie są Pana osobiste cele? Jednym z kluczowych fi- larów strategii są mądre in- westycje w rozwój naszego kapitału ludzkiego, co wpływa na tworzenie przewagi konku- rencyjnej oraz wyższej wartości dla naszych klientów. Z tego względu będę trzy- mał się mojego osobistego celu: zapewniajmy wy- soki poziom sa- tysfakcji naszym pracownikom, a nasi klienci będą również zadowoleni. Dziękuję za rozmowę. PRZYJ}TA PRZEZ NAS STRATEGIA ZAK’ADA STABILNE NAK’ADY INWESTYCYJNE NA POZIOMIE OK. 70 MLN EURO ROCZNIE ’kCZNIE ZbNAK’ADAMI ODTWORZENIOWYMI WbWYSOKO¥CI OK. 20 MLN EURO ROCZNIE. NASZE WYDATKI Sk G’ÓWNIE SKONCENTROWANE NA WZRO¥CIE MOCY PRODUKCYJNYCH WbZAKRESIE PRODUKTÓW ZbWARTO¥CIk DODANk –bZAK’ADAMY, ¿E PONAD ZA 50% WZROSTU SPRZEDA¿Y WbNAJBLI¿SZYCH LATACH ODPOWIADAm B}Dk WYSOKOMAR¿OWE WYROBY.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=