Miesięcznik "BIZNES meble.pl" listopad 2018

r e k l a m a SIRO - Poland Sp. z o. o. ul. Wernera 61/63 26-600 Radom tel. +48 (48)331-23-23 fax +48 (48)331-13-00 e-mail: info@siro.pl www.siro.pl 7YVK\R[` KVZ[LJWUL \ K`Z[Y`I\[VY}^ UH [LYLUPL JHéLNV RYHQ\ VYHa ^ ZRSLWPL PU[LYUL[V^`T pod adresem: www.akcesoria.meble.pl 2415-192ZN16 2414-188ZN27 2413-175ZN1 2394-118ZN79 f w biznesie pogorszyła się w odczuciu 51% respondentów. Różnice pomiędzy wynikami na rynku krajowym, a w eksporcie znajdują odzwier- ciedlenie w badaniu koniunktury. Podczas, gdy większość respondentów, aż 57%, okre- śliła sytuację w biznesie krajowym jako sła- bą, przeważająca liczba producentów uznała, że sytuacja w branży eksportowej jest dobra (29%), a 56%, że zadowalająca. Aktualne trudności w popycie krajowym są w dużej mierze potwierdzone przez sektor handlu detalicznego meblami. Utrzymują- ce się przez długi czas wysokie temperatury w okresie letnim nie są jednak wystarczają- cym wyjaśnieniem problemów w handlu. Aby dowiedzieć się nieco więcej na ten temat, VDM zlecił wykonanie ankiety Instytutowi Badań Rynkowych Kantar TNS, który wziął pod lupę zachowania konsumenckie Niem- ców. Związek chciał się dowiedzieć, gdzie ludzie szukają informacji o meblach i gdzie je kupują. Czy zwracają uwagę na reklamy w codziennych gazetach lub na stronach internetowych sprzedawców detalicznych? Czy ludzie coraz częściej kupują meble w In- ternecie, czy też statystyki oficjalnych kana- łów sprzedaży zgodnie z prawdą od kilku lat utrzymują wartości na stabilnym poziomie od 7 do 8%? Ogólnie rzecz biorąc, sklep meblowy, który umożliwia oglądanie i wybór mebli osobiście, pozostaje najważniejszym źró- dłem informacji wg 68% ankietowanych. Kolejne miejsce zajmują broszury z salonów meblowych, które ogląda 54% osób. 48% wszystkich ankietowanych korzysta obecnie z Internetu jako źródła informacji i inspira- cji. W młodszych grupach docelowych (<40 lat) znaczenie źródła informacji wyraźnie się zmienia, przy dominacji Internetu (77%), sklepy meblowe nadal odwiedza 63% osób. Jeśli chodzi o poziom wykształcenia, to widoczna jest wyraźna korelacja ze źródłami informacji. Osoby o niższym poziomie wy- kształcenia preferują broszury i reklamy ze sklepów meblowych. Im wyższy poziom wy- kształcenia, tym więcej nabywców aktywnie poszukuje informacji w Internecie. Ogólnie rzecz biorąc, w ciągu ostatnich 5 lat ponad 80% Niemców kupiło meble. Jak można się spodziewać, ta proporcja zmniej- sza się wraz z wiekiem. Wśród tych, którzy kupili meble, 75% dokonało tej transakcji w sklepie meblowym. Tylko niecałe 10% ku- pujących zdecydowało się na zakup on-line i tylko 4% zakupiono za pośrednictwem stro- ny internetowej sklepu meblowego. Łącznie daje to 14% udział w sprzedaży odbywającej się obecnie w Internecie, a tym samym po- dwojenie wyniku pochodzącego z oficjal- nych statystyk dotyczących kanałów sprzeda- ży. Jeśli chodzi o kupujących on-line, osoby żyjące samotnie i osoby w wieku poniżej 30 5,5 mld euro wyniósł niemiecki eksport mebli w pierwszym półroczu 2018 r. (dane za Związkiem Niemieckiego Przemysłu Meblarskiego VDM), co oznacza wzrost o 2,2% r/r Uczestnicy październikowego spotkania Związku Niemieckiego Przemysłu Meblarskiego w Kolonii, dotyczącego strategii eksporto- wychVDM. Fot.VDM.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=