Miesięcznik "BIZNES meble.pl" maj 2018

przyszïoĂÊ targów wbPolsce X branĝa maj 2018 [ BIZNES meble.pl 35 f nia. Przez dekadę wydarzenie mocno się zmieniło – powierzchnia wystawiennicza zwiększyła się czterokrotnie, z roku na rok rosła też liczba wystawców i zwiedzających – zauważa Małgorzata Czubak. – Najważ- niejsze jednak, że „Arena Design” zaistniała w świadomości producentów i projektan- tów. Obie grupy pozytywnie odebrały przy- jętą przez Międzynarodowe Targi Poznań- skie formułę zakładającą, że wydarzenie ma charakter biznesowy i ma być przestrzenią dedykowaną producentom, projektantom, architektom wnętrz oraz studentom uczelni o profilu artystycznym i technicznym. Natalia Tarachowicz, dyrektor targów „Home Decor”, mówi o tym, że w ostat- nimczasie wydarzenie prężnie się rozwija. W ciągu minionych dwóch, trzech lat eks- pozycja powiększyła się dwukrotnie – in- formuje Natalia Tarachowicz. – Co ważne, zwiększyła się nie tylko liczba wystawców, ale zauważalnie podniosła się także atrak- cyjność oferty na stoiskach. Swoją polską premierę miało w Poznaniu kilka bardzo obiecujących marek dekoracyjnych. Wyjąt- kowo silna była w tym roku reprezentacja prestiżowych firm oświetleniowych. Zmie- niło się też podejście wystawców do spo- sobu prezentacji produktów. Firmy przy- wiązują teraz ogromną wagę do aranżacji stoisk, które obecnie można śmiało porów- nać do ekspozycji na najbardziej renomo- wanych targach dedykowanych wnętrzom na świecie. Według Michała Piernikowskiego, dy- rektora „Łódź Design Festival”, wydarzenie to zmienia się nieustannie. Zaczynaliśmy ponad dekadę temu, w sytuacji, w której branża meblarska wyglądała zupełnie ina- czej – przypomina Michał Piernikowski. – Firm, które były zainteresowane prezen- tacją na wydarzeniu, które nie udostępnia- ło zabudowy targowej i trwało nie 3-4 dni a 2 tygodnie, praktycznie nie było. Kilka kolejnych edycji festiwalu sprawiło, iż ta sytuacja uległa zmianie. Co roku jednak eksperymentowaliśmy z nowymi projek- tami. Najwcześniej pojawił się konkurs „Make me!”, skierowany do młodych pro- jektantów – obecnie najważniejszy w Pol- sce i jeden z bardziej rozpoznawalnych na świecie, z główną nagrodą w wysokości 50 tys. zł. W kolejnych latach do grona wyda- rzeń festiwalowych dołączyły np.: plebiscyt „Must have”, promujący polskie marki współpracujące z polskimi projektantami czy „Meetblogin” – specjalne wydarzenie dedykowane blogerom wnętrzarskim. Co roku poszerzaliśmy festiwal zarówno o wy- darzenia branżowe, jak i te kierowane do szerokiej publiczności. Spośród wydarzeń branżowych w tym roku warto na pewno wspomnieć o „ArchiBloku”, „BlokuTrendy”, który poprowadzi Michał Mazur czy kon- ferencji „BiznesUp”, poświęconych edukacji Michaï Piernikowski, dyrektor „’ódě Design Festival”: Festiwal wykracza poza rynek meblarski. Wierzymy, ĝe klu- czem do sukcesu jest przygotowanie wydarzenia atrakcyjne- go dla szerokiego odbiorcy, zerwanie zbprezentacjÈ wbstylu boksów targowych ibpostawienie na kontekstowe prezento- wanie produktów ibbudowanie szczerej narracji, która prze- kona do zakupu coraz bardziej Ăwiadomego konsumenta. Kasia Ptak, CEO targów „Warsaw Home”: Im wiÚcej ğrm wystawia siÚ na targach, tym wiÚksza szansa dla wystawcy, by dotrzeÊ do klienta jego konkurencji. Rozmiar to jedno, jednak dla mnie istotna jest teĝ jakoĂÊ, struktura oraz dynamika rozwoju. ¥wietnym przykïadem sÈ wïaĂnie targi „Warsaw Home”. Wydarzenie nie jest fenomenem pod wzglÚdem ich obecnego rozmiaru, ale dynamiki jego wzrostu. Tak szybkiego rozwoju wbbranĝy targowej jeszcze nie byïo. PatrzÈc wbprzyszïoĂÊ, przy tak szybkim rozwoju mamy szansÚ konkurowaÊ zbnajwiÚkszymi zagranicznymi wydarzeniami wbbranĝy. Józef Szyszka, dyrektor targów „Furnica” ib„Sofab”: Targi „Furnica” ib„Sofab” to najwaĝniejsza wbkraju prezentacja oferty dla producentów mebli, zarówno tapicerowanych, jak ibskrzyniowych. Magnesem przyciÈ- gajÈcym zwiedzajÈcych sÈ nowoĂci wbzakresie kompo- nentów ibmateriaïów do produkcji mebli, jak ibprezentacje nowych, bardziej wydajnych iboszczÚdnych technologii. Dodatkowym atutem jest wysoki odsetek (prawie 50%) ğrm zagranicznych wĂród wystawców ibmoĝliwoĂÊ zapo- znania siÚ zbich innowacyjna ofertÈ, czÚsto niedostÚpnÈ do tej pory na polskim rynku. Andrzej Póïrolniczak, dyrektor targów „Drema”: Targi „Drema”, poza czysto biznesowym charakterem, peïniÈ teĝ liczne funkcje: edukacyjnÈ, prospoïecznÈ, cha- rytatywnÈ, promocyjnÈ –bto wszystko sprawia, ĝe oferta jest kompleksowa ibprzyciÈga rzesze osób zawodowo ibhobbystycznie zwiÈzanych zbobróbkÈ drewna. Funkcja edukacyjna przejawia siÚ wbprelekcjach ibwarsztatach, kierowanych zarówno do wystawców, jak ibzwiedzajÈcych, obejmuje m.in. tematykÚ: ekologicznego spalania drewna (biomasa, pellet), bezpieczeñstwa maszyn (projekt „TeSaMa”), procesu powstawania mebli czy podïóg (fabryki mebli na ĝywo, warsztaty parkieciarskie), strefÚ wiedzy zbofertÈ szkoleñ, kursów iblitera- tury branĝowej. Funkcja charytatywna to przede wszystkim idea „Drema Dzieciom” –bwyjÈtkowy projekt charytatywny, którego celem jest wykonanie przez 4 dni trwania targów kompletów mebli dla dzieci zbdomów dziecka czy rodzin zastÚpczych. Funkcja promocyjna to zbkolei nacisk na promocjÚ bran- ĝy, pokazywanie siïy stowarzyszeñ krajowych, jak ibzagranicznych (Pawilon Promocji Drewna), organizacja konferencji „Koopdrew” ibspotkañ B2B. Robert Mieldziuk, dyrektor projektu „Mood Concept” „Mood Concept” bÚdzie okazjÈ dla producentów do na- wiÈzania bezpoĂredniej wspóïpracy zbprojektantami, którzy mogÈ aktywnie wpïywaÊ na decyzje zakupowe klientów, nakïaniaÊ ich do zakupu dodatkowych produktów, abtakĝe skutecznie prowadziÊ na Ăcieĝce zakupowej do ğnaïu, czyli zamówienia. Ekspozycja dostÚpna bÚdzie takĝe dla klientów detalicznych zainteresowanych zakupem mebli ibelementów wyposaĝenia wnÚtrz, dla których bÚdzie to okazja do znalezienia ciekawych wnÚtrzarskich inspiracji. Partnerem targów jest nowo powstaïe stowarzyszenie Love Original, którego celem jest promocja dobrego designu ibkreowanie mody na zakup oryginal- nych produktów. ZbPERSPEKTYWY ORGANIZATORÓW:

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=