Miesięcznik "BIZNES meble.pl" maj 2018

branĝa X przyszïoĂÊ targów wbPolsce 36 BIZNES meble.pl [ maj 2018 f Ewelina Dekordy, marketing junior manager wbğrmie Halupczok Kuchnie ibWnÚtrza: Dla marki Halupczok Kuchnie ibWnÚtrza od kilku juĝ lat tradycjÈ staïo siÚ uczestnictwo wbnajwiÚkszych wbkraju targach branĝy meblarskiej ibwnÚtrzarskiej. WĂród nich prym wiodÈ targi „Meble Polska”, katowickie „4 Design Days” oraz „Warsaw Home” wbpodwarszawskim Nadarzynie. StanowiÈ one doskonaïÈ okazjÚ do zaprezentowania szerokiemu gronu zarówno architektów, projektantów, jak ibpotencjalnych klientów oraz partnerów bizne- sowych, wachlarza moĝliwoĂci ğrmy oraz najnowszych kolekcji meblowych. To takĝe niezwykle cenna platforma wzajemnych inspiracji. Zbroku na rok poziom tych wydarzeñ wzrasta, na co szczególny wpïyw ma fakt, ĝe wbostatnich latach targowÈ mapÚ Polski wzbogaciïa kolejna duĝa branĝowa impreza wystawiennicza, która wbtym roku ĂwiÚciÊ bÚdzie trzeciÈ edycjÚ. NiegdyĂ gïówny prym wiodïy dwie imprezy wystawiennicze odbywajÈce siÚ wbWielkopolsce ibwojewództwie warmiñsko-mazurskim. Zwaĝywszy na racje biznesowe, wbkrÚgu zainteresowañ naszej marki pozostawaïy wbduĝej mierze gïównie MTP, co ograniczaïo zdecydowanie pole manewru. Obecna wieloĂÊ podobnych wydarzeñ potÚguje konku- rencjÚ pomiÚdzy nimi, co pozytywnie wpïywa na ich poziom, abco za tym idzie ğnalnÈ satysfakcjÚ wystawców zbuczestnictwa. Kluczowe znaczenie ma tutaj coraz to wiÚkszy miÚdzynarodowy charakter tych wydarzeñ, wbzakresie zarówno rzeszy wystawców, jak ibodwiedzajÈcych osób. Dodatkowo podnosi on prestiĝ ibposzerza skalÚ oddziaïywa- nia. Podobnym pozytywem jest silny nacisk na tematyczne eventy towarzyszÈce tar- gom –bprelekcje ibpanele dyskusyjne, prowadzone przez praktyków branĝy meblarskiej ibaranĝacji wnÚtrz. Zbpunktu widzenia marki Halupczok Kuchnie ibWnÚtrza, dÈĝyliby- Ămy do wiÚkszej dostÚpnoĂci eventów targowych dla klienta ğnalnego. Obecnie wiele imprez targowych jest dedykowanych Ărodowisku B2B, co jest oczywiĂcie niezwykle cenne pod kÈtem potencjalnej wspóïpracy handlowej, rozmów biznesowych, wymiany doĂwiadczeñ itp. Jednak obok tych proğtów, wystawcy majÈ na celu równieĝ promo- cjÚ marki ibpotencjaïu ğrmy wĂród osób niezwiÈzanych bezpoĂrednio zbbranĝÈ, czyli potencjalnych klientów docelowych. Aktualnie nie wszystkie imprezy targowe branĝy meblarskiej ibsektora wyposaĝenia wnÚtrz wbPolsce, wbktórych nasza marka corocznie bierze udziaï, sÈ ogólnie dostÚpne ibdajÈ takÈ szansÚ. Paweï Duczmal, dyrektor sprzedaĝy krajowej wbğrmie Feniks: Szkoda jest mi targów wbOstródzie, które przez lata byïy bardzo prestiĝowe, Ăwietne biznesowo ibdobrze zorganizowane. Wedïug mnie organizatorzy nie znaleěli takich rozwiÈzañ, takiej formuïy, która nie tyle rywalizowaïaby zbtargami wbPoznaniu, ale siÚ od nich odróĝniaïa. Natomiast „Meble Polska” oceniam bardzo po- zytywnie –bpeïny profesjonalizm ibzaangaĝowanie organizatorów. Nie ukrywam, ĝe najbardziej istotne dla mnie sÈ targi wbPoznaniu oraz wbKolonii, Warszawa mocno pracuje nad wizerunkiem tar- gów, formuïÈ ibniedïugo bÚdzie wedïug mnie równie prestiĝowa jak Poznañ. Formuïa targów wbPolsce jest nieěle skierowana, brakuje mi tylko oferty dedykowanej mniejszym ğrmom, które nie majÈ wiÚkszych Ărodków ğnansowych przeznaczonych na takie wydarzenia, uwaĝam, ĝe wszyscy na tym mogliby skorzystaÊ. Magdalena Kopiñska-Król, dyrektor handlowy wbFabryce Mebli Gala Collezione: Formuïa imprez targowych dedykowanych branĝy meblarskiej wbostatnich latach stopniowo ewoluuje. Przede wszystkim –bka- lendarz tego typu wydarzeñ staje siÚ coraz bardziej wypeïniony. Otwiera to przed producentami mebli moĝliwoĂci takiego doboru targów, które najbardziej odpowiadajÈ im pod kÈtem realizacji zaïoĝonych celów. Obok targów dedykowanych przede wszystkim nawiÈzywaniu relacji B2B, pojawia siÚ coraz wiÚcej imprez typu B2C, zarówno obzasiÚgu ogólnopolskim, jak iblokal- nym. Podczas nich producenci mogÈ wyjĂÊ poza wymiar stricte transakcyjny ibpracowaÊ nad budowÈ wizerunku ibrozpoznawalnoĂci wĂród klientów detalicznych. Kolejnym zauwaĝalnym kierunkiem zmian jest próba skomunikowania poprzez targi branĝowe producentów mebli zbprojektantami ibarchitektami wnÚtrz. Wbefekcie organizowanych jest dodatkowo szereg róĝnych wydarzeñ towarzyszÈcych, od warsztatów narzÚdziowych po wystÈpienia ekspertów, poĂwiÚcone designowi oraz trendom aranĝacji wnÚtrz. Na pewno wzbogaca to program ibprzyciÈga projektantów, którzy cieszÈ siÚ wbPolsce coraz wiÚkszym zaufaniem klientów detalicznych. PatrzÈc caïoĂciowo na ofertÚ targów wbnaszym kraju moĝna wiÚc zauwaĝyÊ, ĝe stajÈ siÚ one coraz bardziej arenÈ styku interesów czterech grup: producentów mebli, kupców meblowych ibdystrybutorów mebli, projektantów wnÚtrz oraz klientów detalicznych. Zapewne ten kierunek bÚdzie umacniaï siÚ takĝe wbprzyszïoĂci. biznesowej mikro, małych i średnich przed- siębiorstw, której celem jest wzmocnienie konkurencyjności firm na rynku rodzimym i międzynarodowym. Wśród wydarzeń dla szerokiej publiczności od lat hitem jest pro- jekt „Edukreacja”, skierowany do najmłod- szych miłośników dobrego projektowania, czy kuratorskie wystawy tematyczne po- święcone ważnym społecznie tematom (pro- jektowanie dla osób starczych) lub edukują- cych widzów, jak tegoroczny projekt „Kółko Kropka Kreska”. IDZIE NOWE? Jak pokazały ostatnie lata – na polskim rynku jest jeszcze miejsce na wydarzenia targowe skierowane do branży meblarskiej i sektora wyposażenia wnętrz. Warto jed- nak zauważyć, że każda z tych nowych im- prez – przede wszystkim „Warsaw Home”, w ub.r. „Furnishow”, w br. „Mood Con- cept” – ma inną specyfikę. Zachęceni wynikami pilotażowej edy- cji targów „Furnishow 2017”, zamierzamy w tym roku zorganizować w dniach 19-21 października w Warszawie wydarzenie „Mood Concept” – informuje Robert Miel- dziuk, dyrektor projektu „Mood Concept”. – Jego ideą jest zaprezentowanie szerokiego wachlarza wysublimowanych produktów niezbędnych przy aranżacji wnętrza (meble, oświetlenie, dekoracje). Ekspozycja wystaw- ców targów nakierowana będzie na unika- towy design i oryginalne produkty wysokiej jakości. Zwiedzający znajdą tu wyselekcjo- nowaną ofertę najnowszych kolekcji wnę- trzarskich marek premium, oferowanych zarówno przez renomowanych dostaw- ców, jak i nowych graczy wyznaczających w sferze projektowania wnętrz techniczne i wzornicze standardy. Wśród zgłoszonych wystawców są już renomowane światowe marki, które dotąd nie prezentowały się na żadnych targach mebli i wnętrz w Polsce (m.in . Smeg, Linea Light, Rolf Benz, Bretz, Natuzzi, Hulsta, Team 7, Artemide czy Ligne Roset). Pierwszy dzień adresowany będzie wyłącznie do klientów biznesowych, głównie architektów wnętrz, przedstawicieli biur projektowych i samodzielnych projek- tantów. Znaczenie tej grupy w systemach sprzedaży mebli i artykułów wyposażenia wnętrz nieustannie rośnie. STRICTE BRANŻOWO Z punktu widzenia Józefa Szyszki, dy- rektora targów „Furnica” i „Sofab”, minio- na edycja to kolejny etap dostosowywania formuły tych targów do struktury polskiej branży meblarskiej. Produkcją mebli w Pol- sce zajmuje się ponad 25 tys. firm, z tego tylko około 90 to duże przedsiębiorstwa zatrudniające ponad 250 osób – informuje Józef Szyszka. – Zdecydowana większość należy do grupy firm małych i mikro. To ZbPERSPEKTYWY WYSTAWCY:

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=