Miesięcznik "BIZNES meble.pl" maj 2018

54 BIZNES meble.pl [ maj 2018 design X advertorial W odpowiedzi na przepro- wadzone badanie, Łódź Design Festival stworzył forum BiznesUp! design made in Poland. Podczas wydarzenia, które odbędzie się 24 i 25 maja w Ło- dzi, przedstawiciele branży projektowej porozmawiają o polskim designie z per- spektywy zagranicznego biznesu. W raporcie „Zaprojektowane w Pol- sce” zrealizowanym na zlecenie Łódź Design Festival, polscy przedstawicie- le branży projektowej odpowiadali na pytania dotyczące kondycji rodzimego wzornictwa oraz jego pozycji na wy- branych rynkach europejskich. Jednym z wniosków, jakie uzyskano była opi- nia, że polskie wzornictwo ma ogrom- ny potencjał i wciąż się rozwija. Mamy wysokiej klasy projektantów i tworzymy dobry jakościowo i innowacyjny design. Mimo że wiele naszych marek prężnie i z powodzeniem działa na wielu ryn- kach, zdaniem niektórych respondentów wciąż dużym wyzwaniem jest zaistnienie na arenie międzynarodowej. Raport pokazuje podzielone opinie na temat branży projektowej w Polsce oraz za granicą. Uczestnicy badania są jednak w dużej mierze zgodni co do tego, że nasz rodzimy design jest na bardzo dobrym poziomie, ale nadal potrzeba wiele pracy, aby promować wzornictwo i zwiększać wiedzę Polaków z zakresu tej dziedziny. Z drugiej strony, raport utwierdził nas w przekonaniu, że branża projektowa potrzebuje wydarzeń, które dostarczą praktycznej wiedzy na temat wchodzenia i funkcjonowania na rynkach zagranicz- nych. Dzięki nim, projektanci będą mieli odwagę, a przede wszystkim dostateczną wiedzę, żeby próbować swoich sił na ryn- kach: niemieckim, brytyjskim czy szwedz- kim, czyli tam, gdzie tradycja wzornicza jest mocno zakorzeniona. Stąd narodził się pomysł na nową odsłonę projektu, BiznesUp! design made in Poland – mówi Aleksandra Kietla, rzecznik prasowy Łódź Design Festival. CZYM JEST FORUM BIZNESUP! DESIGN MADE IN POLAND? Wydarzenie stanowi część między- narodowego projektu, dedykowanego designerom, producentom oraz dystry- butorom produktów i usług, którego celem jest promocja polskiego wzornic- twa w kraju i za granicą, a także pomoc polskim markom, w zaistnieniu na ryn- kach zagranicznych. Pierwszym etapem Jaka jest pozycja polskiego wzornictwa na świecie? Czy nasze produkty są konkurencyjne względem zagranicznych projektów?Według raportu Łódź Design Festival „Zaprojektowane w Polsce” rodzimy design ma potencjał i wciąż się rozwija, ale nadal dużymwyzwaniem dla firm jest zaistnienie na arenie międzynarodowej. Dlaczego? Jedną z przyczyn może być niedostateczna wiedza na temat zasad funkcjonowania na rynkach zagranicznych. Polski design zbperspektywy biznesu

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=