Miesięcznik "BIZNES meble.pl" wrzesień 2017

branĝa X wywiad f 50 BIZNES meble.pl [ wrzesieñ 2017 spośród których wymienić mogę takie, jak np.: Vox, Iker, Dller, Swarzędz Home, Ko- meb, Mazzivo, Happy Barok, Gie El, Motiv Home, Uno Design czy Bixbit. Jakie warunki musi spełnić producent mebli, by nawiązać współpracę z West- wing? Produkty muszą być przede wszyst- kim dobrej jakości (odporne drewna na- turalne, wytrzymałe materiały i konstruk- cje) oraz mieć atrakcyjny design. Istotną rolę odgrywa także proces produkcji. Dostawca powinien być w stanie wypro- dukować większe ilości w czasie akcepto- walnym dla klienta, a przy tym cena musi być atrakcyjna. W ub.r. Westwing otworzył pierwszy w Polsce i jednocześnie w Europie sklep stacjonarny. Zazwyczaj to tradycyjne sklepy decydują się na otwarcie sklepu in- ternetowego, a tu mamy sytuację odwrot- ną. Dlaczego zdecydowali się Państwo na taki ruch? Klub zakupowy Westwing Home & Li- ving znany jest z bogatej oferty. Codziennie na stronie prezentujemy ok. 1.000 nowych produktów, dostępnych w niewielkich ilościach i tylko przez kilka dni. Postano- wiliśmy przenieść ten wyjątkowy koncept z Internetu do pierwszego sklepu stacjo- narnego w Europie, który od listopada ub.r. działa w warszawskim centrum han- dlowymArkadia. W ten sposób chcieliśmy dotrzeć do nowej grupy klientów – przede wszystkimdo tych, którzy nie kupują w In- ternecie. W Polsce jest to obecnie ok. 50% konsumentów, więc to całkiem pokaźna grupa. Liczymy także na to, że 50% osób, które kupuje w Internecie, doceni moż- liwość fizycznego kontaktu z naszymi produktami. Stworzyliśmy unikalny mo- del sprzedaży stacjonarnej, który zakłada bardzo częste zmiany w asortymencie. Podzieliliśmy sklep na kilka stref i w każ- dej z nich prezentujemy rzeczy pasujące do siebie stylistycznie – tak, jak na stro- nie Westwing.pl. Regularnie wymieniamy część produktów w każdej strefie, a co dwa tygodnie do jednej wprowadzamy meble i dodatki w całkowicie nowym stylu. Część z nich jest dostępna tylko w pojedynczych egzemplarzach, inne w niewielkich se- riach. Wszystko po to, aby klienci za każ- dym razem znajdowali u nas coś nowego i niepowtarzalnego do swojego domu. Wiele przedmiotów, które można zna- leźć w naszej ofercie, nie jest dostępnych w żadnych innych sklepach w Polsce, dla- tego nasz salon pełni funkcjęmiejsca, które ma zachęcać do zakupów i bezpośrednio prezentować naszą ofertę. Ze względu na ograniczoną powierzchnię, tylko część oferty będzie dostępna w sklepie stacjo- narnym. Liczymy na to, że w ten sposób zachęcimy klientów, którzy będą robili tu zakupy do przejrzenia także naszych pro- pozycji online. Jak w praktyce wygląda zarządzanie logi- styką wprzypadku takiegomodelu bizne- sowego jak klub zakupowy? Nasz model biznesowy nie jest typo- wy – nie mamy stanów magazynowych, tylko zamawiamy u dostawców towar, na który mamy już zamówienie klienta. Jako że klienci często zamawiają produkty od wielu dostawców, musimy sprawnie kon- solidować zamówienia. Dlatego korzysta- my z autorskiego systemu WMS, który dostosowany jest dokładnie do naszych potrzeb. System WMS służy do zarządza- nia magazynem i jest niezbędny w każdym przedsiębiorstwie, które prowadzi operacje magazynowe. Nasz WMS został zinte- growany z innymi systemami wykorzy- stywanymi w firmie, dzięki czemu obieg informacji jest szybki i bezpieczny. W celu usprawnienia procesów magazynowych, WMS wykorzystuje terminale radiowe, mobilne stanowiska komputerowe, table- ty, zwizualizowane kokpity menadżerskie, integracje z firmami kurierskimi. Dodat- kowo każdy produkt ma unikalny numer UID, dzięki czemu możemy prześledzić pełną historię danego przedmiotu w całym łańcuchu logistycznym. Dysponujemy ponadto dedykowa- nym narzędziem do realizacji zamówień w trybie „dropshipment”, czyli wysyłki bezpośrednio od dostawcy do klienta. Nasi dostawcy otrzymują dostęp do panelu, dzięki czemu widzą na bieżąco spływa- jące zamówienia oraz otrzymują wydruk etykiety kuriera z systemu. Ogranicza to ryzyko błędów i zapewnia szybką dostawę do klientów. Około 10% realizowanych za- mówień wykorzystuje model dystrybucji oparty o „dropshiping”. Dotyczy to jednak tylko dostawców, którzy potrafią spełnić nasze wymagania dotyczące jakości pako- wania: dostawcy zabezpieczają produkty w taki sam sposób, jakby to miało miejsce w naszymmagazynie centralnym. Mamy również doświadczenie w wy- syłkach e-commerce w modelu „trans- border”. Z Polski wysyłamy produkty bezpośrednio do klientów w Czechach i na Słowacji – także przesyłki gabaryto- we, np. meble. W planach mamy dalszy rozwój procesów logistycznych, dlatego we wrześniu br. przenosimy nasze centrum logistyczne do Hillwood & PHN Prusz- ków, w którym wynajęliśmy 4.200 m 2 po- wierzchni magazynowej. Do kwestii wysyłki towarów przykłada- ją Państwo dużą wagę. Na jaki standard obsługi w tym zakresie mogą liczyć użyt- kownicy Westwing? Zbudowaliśmy unikatowy know-how w zakresie zabezpieczania i wysyłki bar- dzo delikatnych produktów: luster, szkła, porcelany, witryn meblowych – niezależ- nie od standardu opakowania producenta. Jesteśmy w stanie zabezpieczyć każdy ro- dzaju produktu, bez względu na materia- ły, wymiary i wagę. Każdy produkt, który jest przyjmowany do magazynu przecho- dzi szczegółową kontrolę jakości. Na tym etapie określamy w pięciostopniowej skali jego kruchość/delikatność, wielkość, da- jemy dodatkowe zabezpieczenie. Na tej podstawie osoba pakująca ma precyzyjne informacje, jak zabezpieczyć produkty do transportu oraz jakie materiały pakujące JESTE¥MY FIRMk MI}DZYNARODOWk, DZI}KI CZEMU MAMY DOST}P DO ZAGRANICZNYCH MAREK, KTÓRE MO¿EMY OFEROWAm WbPOLSCE. JEDNOCZE¥NIE POLSCY PRODUCENCI TRAFIAJk ZA NASZYM PO¥REDNICTWEM NA INNE RYNKI. WSPӒPRACUJEMY BLISKO ZbKILKUDZIESI}CIOMA DOSTAWCAMI MEBLI WbPOLSCE IbEUROPIE. MEBLE PRODUKOWANE WbNASZYM KRAJU MAJk DU¿Y UDZIA’ WbSPRZEDA¿Y, ZARÓWNO LOKALNEJ, JAK IbEKSPORTOWEJ. NASZ MODEL BIZNESOWY NIE JEST TYPOWY –bNIE MAMY STANÓW MAGAZYNOWYCH, TYLKO ZAMAWIAMY U DOSTAWCÓW TOWAR, NA KTÓRY MAMY JU¿ ZAMÓWIENIE KLIENTA. JAKO ¿E KLIENCI CZ}STO ZAMAWIAJk PRODUKTY OD WIELU DOSTAWCÓW, MUSIMY SPRAWNIE KONSOLIDOWAm ZAMÓWIENIA.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=