Miesięcznik "BIZNES meble.pl" styczeń 2017

raport X meblarski rynek e-commerce 12 BIZNES meble.pl [ styczeñ 2017 R ozwój przez IKEA nowych form sprze- daży, dzięki którym klienci sami decydu- ją jak, gdzie i kiedy dokonają zakupów, bez wątpienia zmieni rynek detalicz- nego handlu meblami. Już w czerwcu ubiegłego roku – w ramach realizacji strategii wielokanałowości – firma uru- chomiła w całej Polsce możliwość zaku- pu mebli przez telefon. Jak zapewniają przedstawiciele IKEA to rozwiązanie cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Kolejne etapy to uruchomie- nie w listopadzie ub.r. nowego sposobu sprzedaży we Wrocławiu i okolicach („Meble przez Internet”) oraz otwarcie w grudniu Punktu Odbioru Zamówień w Opolu. Od lutego br. zamówienia on-line będą mogli złożyć mieszkańcy wszystkich miast, w których znajdują się sklepy IKEA. Kompleksowa sprze- daż internetowa w całej Polsce, z nową stroną www, meblami i akcesoriami rozpocznie się jesienią br. W IKEA chcemy, żeby jak najwięcej Polaków miało dostęp do naszych inspi- racji, produktów i serwisów. Wiemy, że nie wszyscy mieszkają blisko naszych sklepów i z różnych przyczyn nie mogą do nich dotrzeć. Dlatego wprowadzamy nowe sposoby sprzedaży, które traktu- jemy jako dopełniające się elementy. Każdy ma za zadanie poprawić komfort zakupów naszych klientów. Docelowo usługa sprzedaży przez Internet będzie dostępna na terenie całego kraju i obej- mie zarówno meble, jak i dodatki – ko- mentuje Monika Zielińska, zastępca dyrektora ds. sprzedaży wielokanałowej w Polsce. – Sprzedaż artykułów wyposa- żenia wnętrz przez Internet to złożony proces. Często jedno takie zamówienie Firma B+R Studio Analizy Rynku Meblarskiego szacuje wartość rynku e-commerce dla branży meblarskiej w 2016 r. na 72-144 mln zł, a liczbę dokonanych w sieci transakcji na 6%wszystkich transakcji detalicznego zakupu mebli (bez transakcji zakupu elementów wystroju wnętrz i B2B). To wciąż niewielki kawałek meblarskiego tortu, ale rozwijający się bardzo dynamicznie. Po udostępnieniu sprzedaży internetowej przez IKEA jedna piąta transakcji sprzedaży mebli w Polsce, w perspektywie najbliższych 5-7 lat, może przenieść się do świata wirtualnego. E-optymizm NIE DLA WSZYSTKICH M a r e k H r y n i e w i c k i ZbON-LINE DO OFF-LINE Z reguły firmy prowadzące stacjonarny handel decydują się na wzbogacenie przedmiotu działalności o sprzedaż internetową. Odwrotna sytuacja to rzadkość. A jednakWestwing, międzynarodowy lider e-commerce w branży wyposażenia wnętrz, prowadzący działalność w Austrii, Belgii, Brazylii, Czechach, Hiszpanii, Holandii, Niem- czech, Kazachstanie, Polsce, Rosji, Szwajcarii, we Francji, Włoszech i na Słowacji, zdecy- dował się na otwarcie, w listopadzie ub.r. w warszawskim centrum handlowym Arkadia, pierwszego sklepu stacjonarnegoWestwing Home & Living. Na 200 m 2 firma oferuje meble i dodatki w trzech stylach: skandynawskim, glamour i kla- sycznym. Do tego dekoracje świąteczne i oświetlenie. Asortyment w sklepie, podobnie jak na stronieWestwing.pl, będzie regularnie się zmieniał. Stworzyliśmy unikalny model sprzedaży stacjonarnej, który zakłada bardzo częste zmiany w asortymencie. Podzieliliśmy sklep na kilka stref i w każdej z nich prezentujemy rzeczy pasujące do siebie stylistycznie – tak, jak na stronie Westwing.pl. Regularnie wymienia- my część produktów w każdej strefie, a co dwa tygodnie do jednej wprowadzamy meble i dodatki w nowym stylu. Część z nich jest dostępna tylko w pojedynczych egzemplarzach, inne w niewielkich seriach. Wszystko po to, aby klienci za każdym razem znajdowali u nas coś nowego i niepowtarzalnego do swojego domu – mówi Marta Suchodolska, dyrektor kreatywnaWestwing Polska. W listopadzie 2016 r. w warszawskim centrum handlowym Arkadia otwarty został pierwszy sklep stacjonarny Westwing Home & Living, firmy do tej pory zajmującej się wyłącznie e-commerce w branży wyposażenia wnętrz.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=