Miesięcznik "BIZNES meble.pl" styczeń 2017

r e k l a m a meblarski rynek e-commerce X raport Niemann Polska Sp. z o.o. , Straszyn, ul. Meblowa 10, tel. 58 341 80 32, www.niemannpolska.pl , info@niemannpolska.pl , facebook.pl/niemannpolska Płyty meblowe Pianovo metal f może zawierać nawet kilkaset części. Wyobraźmy sobie chociażby liczbę ele- mentów, z których składają się np. kuch- nie czy szafy. Dlatego zdecydowaliśmy się na stopniowe wprowadzanie interne- towych zamówień, aby móc na bieżąco usprawniać nasze rozwiązania, tak aby dobrze przygotować się do sprzedaży me- bli i akcesoriów na terenie całego kraju. POLACY POLUBILI ZAKUPY W SIECI Z raportu „Meble – Polaków zwycza- je zakupowe” (który w formie dodatku ukazał się w 2016 r. wraz z październiko- wym numerem miesięcznika „BIZNES meble.pl”), opracowanego na zlecenie naszej redakcji przez firmę B+R Studio, wynika, że miejscem, w którym Pola- cy dokonują najczęściej zakupów mebli niezmiennie od lat pozostają sieciowe salony wyposażenia wnętrz (wskazało je 39,7% badanych). Ciągle jeszcze popu- larnym miejscem zakupów są mniejsze, nie sieciowe salony, w których meble kupuje co czwarty ankietowany. Jednak w grupie, w której przeprowadzono ba- danie (1.003 dorosłych mieszkańców Polski) widać, że rośnie sprzedaż mebli przez Internet – obecnie kupuje w ten sposób meble prawie 8%, podczas gdy jeszcze 2 lata wcześniej było to zaled- wie 3%. Wartość ta z pewnością będzie się sukcesywnie zwiększać – nie tylko ze względu na systematycznie zwiększającą się liczbę internetowych sklepów z me- blami, lecz także stałe poszerzanie oferty w kanale e-commerce dystrybutorów prowadzących sprzedaż stacjonarną. Można zatem zaryzykować stwierdzenie, że dla coraz liczniejszego grona Polaków Internet stał się zwykłym sposobem do- konywania zakupów, równie oczywi- stym, jak dla pozostałej części tradycyjne zakupy w sklepie stacjonarnym. W rozbiciu na asortyment okazuje się, że Internet jest znaczącymmiejscem zakupu zwłaszcza mebli dziecięcych i młodzieżowych (wskazało go 21% an- kietowanych) oraz mebli kuchennych (15%). Nieco mniejsze znaczenie, choć z roku na rok systematycznie rosnące, sprzedaż w sieci ma w przypadku mebli od sypialni (11%), do pokoju dzienne- go, jadalni, salonu i gabinetu (10%) oraz mebli tapicerowanych (8%). Przeciętna ubiegłoroczna wartość pojedynczej transakcji zakupu mebli za pośrednictwem Internetu to 713 zł – wy- nika z innego raportu opracowanego SPRZEDA¿ ARTYKU’ÓW WYPOSA¿ENIA WN}TRZ PRZEZ INTERNET TO Z’O¿ONY PROCES. CZ}STO JEDNO TAKIE ZAMÓWIENIE MO¿E ZAWIERAm NAWET KILKASET CZ}¥CI. WYOBRA½MY SOBIE CHOCIA¿BY LICZB} ELEMENTÓW, ZbKTÓRYCH SK’ADAJk SI} NP. KUCHNIE CZY SZAFY. DLATEGO ZDECYDOWALI¥MY SI} NA STOPNIOWE WPROWADZANIE INTERNETOWYCH ZAMÓWIE”, ABY MÓC NA BIE¿kCO USPRAWNIAm NASZE ROZWIkZANIA, TAK ABY DOBRZE PRZYGOTOWAm SI} DO SPRZEDA¿Y MEBLI IbAKCESORIÓW NA TERENIE CA’EGO KRAJU. Monika Zieliñska, zastÚpca dyrektora ds. sprzedaĝy wielokanaïowej IKEA wbPolsce.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=