Miesięcznik "BIZNES meble.pl" sierpień 2020

10 felieton • sobierajski o designie BIZNES.meble.pl | sierpień 2020 A ndrzej Waligórski, poeta i satyryk, napisał kiedyś że: „Logika mówi nam, iż jubilat / Godny czci, sławy, tudzież defilad, / Winien odpocząć, natomiast inni /
jemu ten jubel zrobić powinni...” Dziesięć lat to sporo czasu. Od 2010 roku na rynku wydarzyło się wiele cie- kawych wydarzeń, o których mogliśmy przeczytać w naszym miesięczniku. Co ważne, nie były to jedynie sprawozdania i fotoreportaże z targów oraz eventów. Czytaliśmy też o nowych materiałach i technologiach, a co najważniejsze, pozna- waliśmy analizy rynku, statystyki oraz portrety ludzi, którzy ten rynek tworzą. To wszystko wyróżnia „Biznes .meble.pl ” na tle prasy branżowej. Przez wiele lat, podając nam rzetelną informację, redakcja stworzyła opiniotwórczy miesięcznik, a na informacjach w nim publikowanych możemy opierać swoje decyzje bizneso- we. Jak na dziesięciolatka, to jest bardzo dojrzała i odpowiedzialna rola. Można powiedzieć, że ekspercka. Dziesięć lat temu w Polsce mieliśmy tylko trzy produkty wyróżnione tytu- łem Red Dot Design Award. Dzisiaj są ich już setki. W tym konkursie wyróżnienia przyznaje około trzydziestoosobowa grupa ekspercka. Zawsze twierdziłem, że poziom konkursów „na design” jest zależny wyłącznie od kompetencji jurorów. W odróżnieniu od typowych polskich konkursów produktowych, w których jury w składzie „profesor designu, designer i organizator”, wydają autorytarną decy- zję, o tym co im się podoba, a co nie, „Diament Meblarstwa” zgromadził kilku- dziesięcioosobową kapitułę fachowców z branży. Ocena tak szerokiego gremium specjalistów jest obiektywna. Jest to konkurs, w którym uczestnicząc, poddajemy nasze produkty ocenie doświadczonych praktyków z ugruntowanym dorobkiem zawodowym. O popularności tego konkursu świadczy ilość produktów oraz firm wchodzących co roku w szranki branżowej rywalizacji. Jestem przekonany, że kolejnym, ważnym filarem, na którym opiera się mar- ka „Biznes .meble.pl ” jest analityka rynku i statystyki. Dla mnie jest tu źródło ważnych informacji o kondycji branży meblarskiej oraz rynkowych trendach. Nie ma w tej branży drugiego wydawnictwa serwującego tak precyzyjne informacje o znaczeniu biznesowym. Z dużym zainteresowaniem czytam też wywiady z wła- ścicielami firm. Możliwość poznania nietuzinkowych ludzi oraz ich biznesowej filozofii, tworzy atmosferę sprzyjającą budowaniu relacji w środowisku. Jest to rola, której na co dzień nie dostrzegamy, ale lata żmudnej i systematycznej pra- cy redakcji spowodowały, że ludzie branży meblarskiej znają się nie tylko z nazw swoich marek, ale z imienia i nazwiska. Jest to kolejny wyróżnik, niespotykany w przypadku innych czasopism. Integracja środowiska nigdy nie następuje od- dolnie. Zawsze potrzebny jest lider, który tego dokona. Co można dzisiaj życzyć dziesięciolatkowi? Może tradycyjne „sto lat”? Ale to dla dziesięciolatka mogłaby być zbyt odległa perspektywa. To może „duży ro- śnij”? Ale to z kolei byłoby chyba zbyt banalne. Zastanawiając się nad życzenia- mi, które z okazji jubileuszu chciałbym złożyć zespołowi redakcyjnemu, pomy- ślałem o tym co jest kwintesencją pracy wykonywanej dla nas od dziesięciu lat. Mam wrażenie, że słowem definiującym dziennikarski wysiłek redaktorek i re- daktora „Biznes .meble.pl jest słowo rzetelność. Dlatego życzę Wam nieustają- cej wytrwałości w dziennikarskiej rzetelności. Nie odpuszczajcie. Jesteście nam bardzo potrzebni. q Jubileusz Integracja środowiska nigdy nie następuje oddolnie. Zawsze potrzebny jest lider, który tego dokona. Zdzisław Sobierajski Przedsiębiorca z wieloletnim stażem. Pracuje z projektantami i przemysłem, tworząc zespoły wdrożeniowe.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=