Miesięcznik "BIZNES meble.pl" sierpień 2020

111 wyzwania 10-lecia • design BIZNES.meble.pl | sierpień 2020 Rok 2013 był bardzo dobrym rokiem dla promocji polskiego wzornictwa, a na Milan Design Week pojawiła się wyjątko- wo silna polska prezentacja. To właśnie wtedy Fundacja Creative Project przygo- towała 2. edycję „designlink.pl ”. Obejmo- wała ona wystawę (w dzielnicy Brery) oraz publikację z przykładami innowacyjnego wzornictwa z Polski. W wystawie uczest- niczyli m.in . Maria Jeglińska, Jan Lutyk, Aleksandra Gaca i marka Vzór. Poprzeczka wędruje w górę Jakie jest prawdziwe oblicze polskie- go projektowania? Na to pytanie starała się odpowiedzieć wystawa „Piękno i prag- matyzm | Pragmatyzm i piękno”, zorgani- zowana przez Culture.pl i prezentowana podczas XXI Triennale di Milano w 2016 r. Kuratorem była Magda Kochanowska. Dużym zainteresowaniem zwiedzają- cych Tokyo Design Week cieszyła się wy- stawa „Elements”, na której swoje pro- jekty w dniach 2-6 listopada 2016 r. prezentowało Grynasz Studio. Wśród go- ści byli zarówno mieszkańcy Tokio, jak i dziennikarze, przedstawiciele handlowi i producenci z Chin, Tajwanu, USA, Au- stralii, a także z Polski. Współorganizato- rem wystawy był Culture.pl Rok 2016 przyniósł również zwycię- stwo Pawła Grobelnego w międzynarodo- wym konkursie na meble miejskie. Swój projekt zewnętrznego biura zrealizował w La Defense w Paryżu, jednej z najbar- dziej znanych na świecie dzielnic bizneso- wo-finansowych. W 2017 r., po przekrojowych pre- zentacjach grafiki (w 2015 r.) i ceramiki (w 2016 r.), przyszedł czas na nowy kon- cept Instytutu Adama Mickiewicza. Zor- ganizował on wystawę „Textura. A Polish touch” w Tent London, a jej kuratorką była Paulina Matusiak. Na 60 m 2 pokazano pol- skie wzornictwo zorientowane na badania potencjału materiałów i faktur, możliwo- ści ich zastosowań i techniki wytwarzania. W designie jutro to dziś W roku 2018 wydarzyło się coś bez precedensu. Po raz pierwszy w historii, na wystawie ,,Polish Design. Tomorrow is today” w Mediolanie zostały zaprezen- towane wydziały projektowe państwo- wych uczelni z Polski. Dyrektorem arty- stycznym wystawy była Dorota Koziara, projektantka od wielu lat promująca pol- ski design. Byłam kuratorem wielu wystaw ↓ ↓ Efektowna instalacja „Iloczyny” Izabeli Bołoz, prezentowana na bulwarze nadmorskim w Gdyni, w Kopenhadze, Me- diolanie i Eindhoven, zyskała nową wersję przeznaczoną do wnętrz. Zdjęcie przedstawia „Iloczyny” w szkole w Alvdal w Norwegii. ← ← Zaprojektowane przez Pawła Grobel- nego meble miejskie wygrały między- narodowy konkurs i stały się integralną częścią La Defense. Projektant stworzył wielkoformatowe platformy do pracy i odpoczynku wykonane zarówno z najwyższej jakości materiałów naturalnych, jak i tych pozyskanych z surowców odna- wialnych. ↓ ↓ Odwiedzający Tokyo Design Festival w 2016 r. mogli zobaczyć przedpremierowy pokaz modułowego biurka „Ład”, zaprojektowanego przez Grynasz Studio dla marki Fam Fara, czy fotela „Corbu”, stanowiącego zapowiedź rodziny sof i foteli marki Marbet Style. Wśród prezentowanych realizacji były również siedziska „Slow”, „Coral” i ceramiczne „Czarki” marki Meesh, łyżeczka do miodu „Miodownik” i filiżanki do espresso „Nero” – akcesoria wydrukowane ze stali technologią druku 3D (oba produkty zrealizowane w Infinitech), a także rodzina porcelanowych naczyń do parzenia kawy i herbaty, wyprodukowanych we współpracy z Zakładami Porcelany Stołowej Karolina. Zwiedzający wielokrotnie zwracali uwagę na wysoką jakość produktów z Polski.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=