Miesięcznik "BIZNES meble.pl" luty 2019

targi X branĝa luty 2019 [ BIZNES meble.pl 101 Fot.Tomasz Markowski a także większą elastyczność obsługi tego klienta. To były rzeczy oczywiste i proste. Nie wymagały też większego zachodu, ale nadszedł taki moment, gdy to przestało wystarczać: poznańskie targi meblowe wyrosły, stanęły i nie miały pomysłu „na jutro”. Nagle Ostróda, która oczywiście funkcjonuje już od dawna, przekształciła się z targów domowych Grupy Schieder w regularne targi meblowe. I nagle zaczę- ła być akceptowana przez branżę. Nam się wcześniej wydawało, że jeżeli mamy dobrą infrastrukturę, dobrą obsługę, dobry termin – to wystarczy. Okazało się jednak, że nie, że musimy stworzyć nowy produkt, w formule B2B, nowy termin. Pierwsza edycja targów „Meble Pol- ska” w nowej, stricte kontraktacyjnej for- mule odbyła się w lutym 2010 r. Wzięło w nich udział 118 firm, a ich ekspozycje zajęły ok. 15 tys. m 2 . Niespełna 5,5 tys. zwiedzających to było zbyt mało, by od- trąbić sukces, ale już po 2 latach liczba zarówno wystawców, jak i gości uległa podwojeniu. Nawet jeżeli jednym z czyn- ników, które to spowodowały była roz- budowa kompleksu targowo-konferen- cyjnego w Ostródzie i towarzyszące jej określone problemy organizacyjne, w ni- czym nie umniejsza to sukcesu projektu „Meble Polska”. Ostatnia, ubiegłoroczna edycja to rekordowe 23.609 gości (w tym 20.885 profesjonalistów) na trzech odby- wających się jednocześnie wydarzeniach („Meble Polska”, „Home Decor” i „Arena Design”), z czego jedną trzecią stanowili zwiedzający z zagranicy, w tym przedsta- wiciele najważniejszych graczy na świa- towym rynku handlu meblami. d 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 Powierzchnia (tys. m 2 ) Liczba zwiedzających (tys.)* Powierzchnia Liczba zwiedzających 10 20 30 40 50 5 10 15 20 25 Liczba wystawców 159 203 189 207 241 258 253 241 TARGI „MEBLE POLSKA” 2011-2018 *Dane dotyczą bloku targów:„Meble Polska”, „Arena Design”,„Home Decor”. Wydarzeniem targów„Meble Polska 2017”był powrót do Poznania, po kilku latach nieobecności, firmy Black RedWhite. Ogromne (1,3 tys. m 2 ) i przemyślane stoisko producenta nagrodzone zostało statuetką Złotego Akanta. W 2017 r. ekspozycja Fabryk Mebli Forte została zaaranżowana w wyjątkowy sposób, podkreślający jubileusz 25-lecia firmy.Wszystkie elementy aran- żacji przestrzeni nawiązywały do lokalizacji fabryk Forte i wprowadzały gości w niezwykły klimat. „Więcej niż komfort”to motto świętującej w 2018 r. 25-lecie firmy Meblomak.W związku z tym, na ekspozycji nie brakowało akcentów informujących o ob- chodach jubileuszu. Producent otrzymał okolicznościową nagrodę od organizatorów targów. Edycja 2017 była wyjątkowa dla firmy Szynaka-Meble, a to dlatego, że świętowała ona 60-lecie. Z tej okazji przygotowane zostały specjalne projekty jubileuszowe.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=