MiesiÚcznik branĝowy
grupy meble.pl
ISSN 2082-6338
nr 2/2015 (52)
Wydawca:
Wydawnictwo
meble.pl sp. z o.o.
ul. Hetmañska 40 lok. 108
15-727 Biaïystok
tel. +48 85 653 79 65
fax +48 85 651 35 13
www.wydawnictwo.meble.pl wydawnictwo@meble.plPrezes ZarzÈdu
Redaktor naczelny:
Marek Hryniewicki
tel. +48 533 340 140
m.hryniewicki@meble.plRedaguje zespóï:
Diana Nachiïo
tel. +48 533 340 240
d.nachilo@meble.plAnna ¿amojda
tel. +48 533 340 440
a.zamojda@meble.plAnna Szypulska
tel. +48 533 340 940
a.szypulska@meble.plZdjÚcia:
Tomasz Markowski
Skïad:
Piotr Urbañski
Reklama:
Urszula Ditrych
tel +48 533 340 840
u.ditrych@meble.plKatarzyna Romanowska
tel. +48 533 341 040
k.romanowska@meble.plKinga Antonowicz
+48 533 340 740
k.antonowicz@meble.plRedakcja nie zwraca ma-
teriaïów nie zamówionych
i zastrzega sobie prawo do
dokonywania w nich skró-
tów. Redakcja nie ponosi
odpowiedzialnoĂci za treĂÊ
zamieszczanych reklam.
ZdjÚcie na okïadce:
Daniel Mzyk –bprezes
ZarzÈdu, Tomek Rygalik
–bdyrektor kreatywny
ibMarcin Depa –bdyrektor
handlowy wbğrmie Paged.
Fot. Ernest Wiñczyk.
DESIGN 66. Materialiści nowej ery Edward Barber ibJay Osgerby to duet projektowy znany przede wszystkim ze wspóïpracy zbtakimi markami meblo- wymi, jak Vitra czy Knoll. 74. Iść dalej 78. Trendy 80. Nowości PRODUKT 82. Co w trawie piszczy? Przygotowania do nowego sezonu wbsegmencie mebli dedykowanych do przestrzeni outdoor trwajÈ wbnajlepsze. 90. Odporne na każdą pogodę Materiaïy, zbktórych produkuje siÚ meble do przestrzeni outdoor sÈ naprawdÚ wyjÈtkowe… TECHNOLOGIE 98. Wyścig z czasem Polscy producenci bÚdÈ konkuren- cyjni tylko wtedy, gdy wykaĝÈ siÚ ela- stycznoĂciÈ, czyli przygotujÈ na wiele wariantów wytwarzania mebli. 104. Produkcja małoseryjna i jednostkowa to już standard Nawet wbduĝych ğrmach spotykamy siÚ coraz czÚĂciej zbseriami na pozio- mie 30-50 takich samych elementów meblowych. 108. Projektować każdy może 112. Studnia pomysłów bez dna Druk cyfrowy jest wbprzemyĂle meblarskim coraz powszechniejszy –bstosujÈ go producenci laminatów, papierów dekoracyjnych, obrzeĝy, frontów, blatów ibszkïa. CHILLOUT 120. Przepis na sukces Wedïug Business Insider 40% mïo- dych przedsiÚbiorstw ponosi poraĝkÚ dlatego, ĝe tworzy produkty ibusïugi, które nie sÈ dostosowane do rzeczy- wistych potrzeb uĝytkowników. 122. Bydgoskie Meble dla bydgoskich czworaczków Marka Bydgoskie Meble sprawiïa ĂwiÈteczny prezent czworaczkom zbBydgoszczy, które przyszïy na Ăwiat 31 lipca 2014 r. 124. Felietony 74 INTERESUJE GO WYkCZNIE DESIGN, KTÓRY DZIAA. JAN GODLEWSKI MY¥LI PRAKTYCZNIE IbPROJEKTUJE RZECZY FUNKCJONALNE. SKUTECZNEGO WPROWADZANIA IDEI Wb¿YCIE UCZY TE¿ SWOICH STUDENTÓW.spis treĂci
58 4 BIZNES meble.pl [ luty 2015 Rozmowa zbChrisem Nicolaes, dyrektorem generalnym ğrmy Lectrana region Europy ¥rodkowo-
-Wschodniej.
90 98